Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مظاهر مجیدی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه نخستین یادواره شهدای استان همدان در عملیات رمضان برگزار می شود، گفت: این عملیات بزرگ ۲۲ تیر ماه سال ۶۱ آغاز شد و در هفتم مرداد ماه سال ۶۱ با موفقیت به پایان رسید.

وی با اشاره به نقش استان همدان در این عملیات بزرگ افزود: به مناسبت گرامیداشت یاد این شهدا و همچنین شهدای بمباران نماز جمعه استان همدان که در ۲۵ تیر ماه سال ۶۱ به وقوع پیوست؛ مراسم بزرگداشتی به همت سپاه استان همدان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: این مراسم روز پنجشنبه ۴ مرداد ماه ساعت ۱۰ صبح در حسینیه امام خمینی(ره) استان همدان برگزار می‌شود.

وی با دعوت از مردم برای حضور پرشور در این مراسم عنوان کرد: سخنران ویژه این مراسم سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران خواهد بود.

سردار مجیدی با اشاره به دیگر برنامه‌های این مراسم اظهار داشت: رونمایی از کتاب «رقص خاکریز» با موضوع نقش استان همدان در عملیات رمضان به نویسندگی محسن صیفی‌کار و تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مراسم است.

وی در ادامه با اشاره به جانفشانی نیروهای همدانی در دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات رمضان ۳ گردان توسط سردار شهید حاج حسین همدانی از همدان به این عملیات اعزام شد که مسئول محور سردار شهید علیرضا حاجی بابایی، جانشین سردار شهید حبیب مظاهری و فرماندهان گردان‌ها نیز شهید محمد دلاوری از تویسرکان و سردار حاج جعفر مظاهری و جعفر علی‌ئی بودند که تحت امر سردار سلیمانی در این عملیات شرکت داشتند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه عملیات رمضان اولین عملیات برون مرزی ایران در دفاع مقدس بود که با مشارکت ارتش و سپاه صورت گرفت، افزود: استان همدان در این عملیات ۱۶۰ شهید تقدیم کرد که از این تعداد ۶۴ شهید مفقودالاثر هستند.

وی همچنین با اشاره به بمباران نمازجمعه استان همدان در سال ۶۱ عنوان کرد: در این حادثه که در آخرین جمعه ماه رمضان سال ۶۱ به وقوع پیوست جنگنده‌های عراقی با شلیک موشک به نمازگزاران روز قدس همدان حمله کردند و نمازجمعه همدان را به خاک و خون کشیدند.

سردار مجیدی یادآور شد: در این واقعه نیز ۱۰۵ نفر شهید و بیش از ۶۵۰ نفر مجروح شدند که بیشتر شهدا از بانوان بودند.

وی با تأکید بر ضرورت تبیین این وقایع برای نسل جوان عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای مقابله با دشمنان و خنثی‌سازی نقشه‌ها و توطئه‌های شوم آنان یک ضرورت است و باید با برگزاری این برنامه‌ها و یادواره‌ها در این زمینه بیشتر همت کنیم.

کد خبر 4355904

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی سردار سلیمانی یادواره شهدا بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد دهه کرامت خرم آباد شهرکرد یاسوج شیراز مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه بیرجند سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عصر امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان نخستین مراسم سالگرد درگذشت مرحوم سردار صفارزاده در بهشت حضرت معصومه (س) شهر مقدس قم برگزار شد.

‌در این مراسم سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، سردار آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر، غفور کارگری رییس و سید محمد پولادگر نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک و جمع دیگری از مدیران ورزشی و فرهنگی حضور داشتند و با قرائت فاتحه یاد و نام این مدیر ارزشمند را گرامی داشتند.

وزیر ورزش و جوانان پیش از حضور در این مراسم، به زیارت آستان قدس حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت رفت.

کد خبر 6089255

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده