Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:47:57 GMT

دولت نگاه ویژه ای به رفع معضل حاشیه نشینی دارد

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۳۳۶۴۶

دولت نگاه ویژه ای به رفع معضل حاشیه نشینی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش ظهر امروز سه شنبه در بازدید از مناطق حاشیه نشین تبریز گفت: ۶۰۰ واحد مسکونی در زمینی به مساحت بیش از ۱۴ هزار مترمربع در شهرک اندیشه تبریز برای جایگزینی واحدهای مسکونی واقع در بافت فرسوده و حاشیه‌نشین درحال احداث است.

وی همچنین با بیان اینکه تبریز تعداد زیادی حاشیه نشین دارد و شهرداری تبریز درتلاش است تا در کنار دولت این موضوع را حل کند؛ ادامه داد: طرح بازآفرینی شهری در تبریز آغاز به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۵۰ هزار نفر در بافت فرسوده تبریز زندگی می کنند، گفت: بازسازی و احداث واحدهای جایگزین در اولویت کاری دولت دوازدهم قرار گرفته است.

خدابخش با تاکید بر اینکه اصلاح بافت فرسوده و بافت حاشیه نشین شهری در تبریز اولویت کاری است، افزود: قدم های بزرگی در راستای اصلاح بافت فرسوده و حاشیه نشینی تبریز صورت می گیرد که امیدواریم با رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه این مسأله، بتوانیم با این معضل شهری مقابله کنیم.

وی همچنین ابراز داشت: خوشبختانه ۱۷۵ واحد مسکونی به حاشیه‌ نشینان تبریز تحویل داده شده است. هزار واحد مسکونی دیگر نیز باید در این شهر احداث شود.

کد خبر 4356195

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان شرقی حاشیه نشینی مجید خدابخش بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد دهه کرامت خرم آباد شهرکرد یاسوج شیراز مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه بیرجند سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتباع بیگانه و قاچاق سوخت دو مساله اصلی هرمزگان است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی عصر امروز در نشست شورای اداری استان هرمزگان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس تجربه حکمرانی متعالی ما شاهد همکاری‌های بسیار سازنده‌ای بین نمایندگان قوا در استان هرمزگان هستیم و همین امر موجب شده است با تمرکز و همدلی بسیاری از مسائل استان رفع و رجوع شود.

وی افزود: دادگستری استان هرمزگان در حوزه قاچاق سوخت، مسائل گمرکی و اموال تملیکی، صدور اسناد اراضی کشاورزی و مسکونی و همچنین مسائل امنیتی کارهای ویژه‌ای را در استان انجام داده و همیشه در تمام مسائل با مجموعه دولت همراهی کافی و کامل را داشته است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در حوزه مسکن تعهد استان ۶۶ هزار واحد است که از این بین ۲۰ هزار واحد مسکونی به اضافه ۱۱ هزار قطعه زمین تحویل مردم شده است و ۳۸ هزار واحد از پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیز به صورت ویلایی در حال ساخت هستند.

دوستی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مسکونی‌سازی جزایر و افزایش جمعیت سواحل گفت: ۱۰ شهر جدید ساحلی در استان جانمایی شده است که کلنگ دو شهر از آن‌ها در سفر رئیس جمهور به استان بر زمین خورد و امیدواریم در دولت سیزدهم بتوانیم این شهرها را به اتمام برسانیم.

وی کمبود تخت‌های بیمارستانی را یکی از چالش‌های اصلی استان هرمزگان برشمرد و عنوان‌کرد: برای حل این مشکل از ابتدای دولت تمرکز ویژه‌ای روی تکمیل ۷ بیمارستان در استان گذاشتیم که سه بیمارستان از آن‌ها به اتمام رسید و در تلاش هستیم بقیه بیمارستان‌ها را هم به اتمام برسانیم که در این صورت سرانه تخت‌های بیمارستانی استان هرمزگان به ۱.۹ که بالاتر از میانگین کشوری است خواهد رسید.

دوستی عنوان‌کرد: بیش از ۴۰۰ روستا در ابتدای دولت با تانکر آبرسانی می‌شد که مشکل آب ۲۵۳ روستا از این جمع مرتفع شده است و به آب پایدار دست پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به دیگر فاکتورهای عملکردی دولت در استان هرمزگان، اظهار کرد: یکی از محوری‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های ما در استان هرمزگان تلاش برای جذب سرمایه‌گذار است و برای این مهم معرفی مناطق عاری از مجوز، برگزاری تورهای سرمایه‌گذاری و صدور مجوزهای بی‌نام را در دستور کار قرار داده‌ایم که منجر شده است هرمزگان موفق شود رتبه نخست سرمایه‌گذاری را کسب کند.

استاندار هرمزگان، تصریح‌کرد: مسئله حضور اتباع بیگانه و قاچاق سوخت دو مسئله اصلی استان است و مسئله‌ای نیز تحت عنوان بهنام خودرو داریم که رئیس کل دادگستری استان به صورت ویژه دنبال می‌کنند.

کد خبر 6095178

دیگر خبرها

  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • رفع خطر از منازل مسکونی فرسوده منطقه ۴ یزد
  • اتباع بیگانه و قاچاق سوخت دو مساله اصلی هرمزگان است
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است