Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، جلسه دیدار جوانان احزاب با معاونت ساماندهی امور جوانان، محمدمهدی تندگویان و وزیر ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر، برگزار شد.

 

تندگویان در خصوص تصویب لایحه منع به کارگیری بازنشستگان گفت:« امیدواریم بعد از تصویب این لایحه، دولت نشان دهد که قصد دارد تحول را در حوزه جوانان عملی کند و  شاهد به کار گماشتن دوباره بازنشستگان در مناصب نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در خصوص تفکیک وزارت ورزش و سازمان امور جوانان گفت:« وزارت ورزش تلاش های بسیاری در این خصوص انجام داده اما متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیدیم.  همه سعیمان بر این است که تا شهریور ماه به نتیجه برسیم. برخی نمایندگان نیز تلاش های بسیاری کرده اند امیدواریم که نتیجه حاصل شود.»

او در خصوص طرح سرباز - مهارت گفت: «تفاهم نامه هایی مربوطه امضا و طرح قطع شده. نهایتا تا شهریور ماه دستورالعمل اجرایی آن تدوین و به مراکز انتطامی ابلاغ می شود تا نوع استفاده از سربازان امریه تغییر یابد.»

وزیر ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر، با حضور در این جلسه ضمن تبریک میلاد امان هشتم (ع) گفت: «برخی تصورات مبنی بر تفکیک وزارت ورزش از سازمان جوانان بود. البته ما هم در این خصوص امیدوار هستیم که این تفکیک صورت پذیرد زیرا که جزو مطالبات جوانان است. اما این طرح تاکنون به نتیجه نرسیده است. با این وجود ما هنوز امیدوار هستیم زیرا که معتقدیم اگر جوانان که موتور محرک پیشرفت کشور هستند و درخواست در چهارچوب قانونی دارند. خیلی خوب است که برای آن ارزش قائل شویم.دموکراسی و مردم سالاری وقتی محقق می شود که احزاب، مطبوعات و رسانه ها فعالیت آزاد داشته باشند و از حقوقی برخوردار باشند و فعالیت های مردم در قالب سازمان های مردم نهاد تعریف شود و در غیر این صورت جامعه، مشخصه یک جامعه مردم نهاد را ندارد.»

وی در ادامه افزود:« این روند در جمهوری اسلامی در مقایسه با سایر کشورها مثبت تر بوده است و به مردم سالاری اهمیت ویژه ای داده می شود. روند مردم سالاری و مراجعه به نظر مردم از همان ابتدا انقلاب در نظام جمهوری اسلامی جلوه گر بود. در کشور ما به کرات ما شاهد انتخابات هستیم که این نشان از مردم سالاری و دموکراسی بالا نظام دارد. اگر مردم در انتخابات شرکت می کنند، این حضور پرشور مردم در انتخابات مهر تاییدی از طرف مردم  بر کلیت نظام ما و قانون اساسی است. اگر مردم مشکل و یا معضلی دارند، این انتقادات می توانند در قالب سازمان های مردم نهاد بازگو شود تا از طریق روش های خشن خیابانی، شاهد اعتراضات نباشیم.»

وی در خصوص تصویب لایحه منع به کارگیری بازنشستگان گفت: «تصویب این قانون بسیار مثبت بود و زمینه حضور بیشتر جوانان و استفاده بیشتر از توان آن ها را فراهم می آورد و زمینه پویایی جامعه است.»

او در خصوص اختیارات سران سه قوه برای مقابله با تحریم ها و فشارهای بین المللی گفت: «مقام معظم رهبری، به سران سه قوه برای مقابله با فشارهای بین المللی که در اثر عهد شکنی های آمریکا اختیاراتی اعطا فرمودند که با استفاده از آن ها بتوانیم وضعیت معیشت مردم را بهبود بخشیم و با این فشارها مقابله کنیم.»

او در خصوص بحث توانمندسازی سمن ها گفت: «از ابعاد محتلف سمن ها برای ما حائز اهمیت هستند و در تلاش هستیم تا با هر امکاناتی که داریم، سمن ها را توانمند کنیم. او در خصوص حامیان مالی سمن ها گفت:« بیشتر بنگاه های اقتصادی بخش خصوصی هستند و تحکم به این بنگاه ها در حیطه اختیارات ما نیست. از طرفی در حوزه ورزش، بیشتر حامیان منافع مالی دارند و لذا رسانه ها نیز با آن ها همکاری می کنند اما این قضیه در خصوص سمن ها صادق نیست.»

او در خصوص مقایسه بودجه اختصاصی ورزش و سمن ها گفت: «منابع مالی رشته های ورزشی و باشگاه ها از طرف دولت تامین نمی شود، بلکه به دلیل سود مالی، حامیان مالی مختلفی پا به این عرصه می گذارند و از آنان حمایت می کنند.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب جامعه رسانه مطبوعات نظام جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید

وزیر ورزش و جوانان در نامه به رئیس فدراسیون فوتبال رسماً خواستار رسیدگی به اتفاقات اخیر در بحث بی‌احترامی به بانوان در ورزشگاه‌ها شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در دستوری به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، از او خواست ضمن بررسی اتفاقات رخ داده در برخی از ورزشگاه‌های کشور، گزارش آسیب‌‌شناسی از رخ‌دادهای اخیر را ارائه کند. در نامه هاشمی خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال آمده است:

«همانطور که مطلع هستید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به‌عنوان متولی فوتبال کشور و همچنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و همچنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادارنماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم کرده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و همچنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی - ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود‌ هستند. بر همین اساس، باید تأکید کنم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقه‌مند به ورزش‌ کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همانطور که بارها تأکید کرده‌ام ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است.

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و همچنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث اینچنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود. بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمامتر پیگیری خواهد کرد».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید
  • درخشش تیراندازان آذربایجان‌غربی در مسابقات آزاد کشور
  • افشین قطبی شدیدا دلخور و به حضور در تیم ملی واکنش نشان داد
  • استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد
  • تشکیل شورا نماد برجسته مردم سالاری است/ جان‌بخشی به نظام شورایی مزیت بزرگی برای کشور است
  • کلنگ زنی زمین فوتبال چمن مصنوعی روستای دیوا شهرستان بابل
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد