Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@15:30:29 GMT

بررسی میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۳۳۷۶۶

بررسی میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران

خروج ترامپ از برجام و تهدیدهای نفتی آمریکا علیه ایران باعث شد تحلیل گران پیش‌بینی کنند صادرات نفت ایران حداکثر ۸۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کند. البته آخرین اخبار حاکی از آن است که مشتریان پای نفت ایران ایستاده اند و میزان صادرات نفت ایران فعلا فقط ۲۲ هزار بشکه کاهش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ایران در آپریل ۲۰۱۸، سه میلیون و ۸۲۳ هزار بشکه، در می ۲۰۱۸، سه میلیون و ۸۲۲ هزار بشکه و در ژوئن ۲۰۱۸ سه میلیون و ۷۹۹ هزار بشکه نفت خام صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین میزان صادرات نفت ایران در ماه ژوئن نسبت به ماه می حدود ۲۲ هزار بشکه کاهش داشته است. میزان صادرات نفت خام ایران در سال ۲۰۱۶ سه میلیون و ۵۱۵ هزار بشکه و در سال ۲۰۱۷ سه میلیون و ۸۱۱ هزار بشکه بوده است.

همچنین  ایران در نیمه اول ۲۰۱۸، سه میلیون و ۸۱۳ هزار بشکه و در نیمه دوم ۲۰۱۸ سه میلیون و ۸۱۵ هزار بشکه نفت خام صادر کرد.

صادرات دو میلیون و ۹۹۲ هزار تن معیانات گازی

ایران در بهار امسال دو میلیون و ۹۹۲ هزار تن میعانات گازی به ارزش یک میلیارد و ۵۵۷ میلیون دلار از صادر کرده است.

صادرات میعانات گازی از لحاظ وزنی ۱۰.۷۳ درصد و از لحاظ ارزش صادرات ۱۳.۴۱ درصد از کل صادرات ایران را دربرگرفته است؛ به عبارت دیگر ۱۳.۴۱ درصد از کل ارزآوری صادرات برای ایران از طریق میعانات گازی تامین شده است.

در سال گذشته میزان صادرات میعانات گازی ایران، چهار میلیون و ۷۶ هزار تن بوده که ارزش آن رقمی برابر با یک میلیارد و ۵۹۸ میلیون دلار است و سهم میعانات گازی از کل صادرات ایران در سه ماهه نخست سال گذشته نیز ۱۴.۵ درصد از نظر وزنی و ۱۵.۹۱ درصد از نظر ارزش بوده است.

بر این اساس صادرات میعانات گازی در سال جاری با کاهش همراه بوده است. ارزش صادرات میعانات گازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵۷ درصد، کاهش داشته است و بر این اساس به رغم کاهش ۲۶ درصدی صادرات میعانات گازی، افزایش ارزش دلاری صادرات این مواد سبب شده تا تاثیر چندانی بر ارزآوری صادرات این مواد حاصل نشود.

کارشناسان بر این باورند از آنجایی که فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فار به مدار آمده و خوراک این پالایشگاه معیانات گازی است، کاهش صادرات معیانات گازی به دلیل تامین خوراک این پالایشگاه است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نفت ایران صادرات نفت دلار خوراک کاهش صادرات نفت میعانات گازی صادرات نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران

عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران ضمن تبیین برنامه زمان بندی و هدف گذاری شده مناطق ۲۲ گانه پیشبرد اهداف این برنامه را بر مبنای تقویت روحیه همدلی و هم افزایی همکاران در مناطق ۲۲ گانه خواند و افزود؛ گزارش اقدامات صورت گرفته پس از تفویض اختیار برخی قرارداد‌های مالی توسط نواحی جهت بررسی میزان تحقق اهداف این موضوع و همچنین بررسی صورت وضعیت‌های صادر شده توسط نواحی با نظارت مستقیم شهردار ناحیه و تعداد قرارداد‌های منعقد شده با سقف تخصیص یافته برای این موضوع از مهم‌ترین موضوعات در حال پیگیری در سال ۱۴۰۳ می‌باشد. 

عباس شعبانی ضمن تأکید بر اطلاع رسانی به نحو شایسته اقدامات انجام شده در راستای ارتقاء وضعیت خدمت رسانی در شهر تهران افزود؛ رصد مداوم طرح بازدید‌های ۳۶۰ درجه در مناطق و طرح تحولی ۲۰ گانه خدمت و طرح الگوی خدمت مختص هر منطقه در حال انجام است که با بهره گیری از ظرفیت‌های نوین اطلاع رسانی برای پیگیری اقدامات صورت گرفته در خصوص هریک از این طرح‌ها در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

شعبانی در ادامه با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ برنامه نظارت‌های میدانی و ستادی با یک رویکرد متفاوت همراه است از تشویق برترین عملکرد‌ها بر مبنای نتایج و مستندات جلسات میدانی و ستادی مناطق خبر داد.

در ادامه این نشست سید محمد فیاض مدیر کل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق ضمن بررسی و تشریح عملکرد مناطق ۲۲ گانه در انجام و پیگیری مصوبات مربوط به جلسات نظارت میدانی و ستادی هر منطقه گزارش مربوط به اقدامات عملکردی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و میزان تحقق قرار داد‌های انعقاد شده توسط شهرداران نواحی هر منطقه وگزارش بررسی میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اقدام و ارزیابی میزان عملکرد در حوزه طرح تحولی ۲۰ گانه خدمت در شهر تهران، بازدید‌های ۳۶۰ درجه و الگوی خدمت را به تفکیک هر منطقه ارائه و رصد و پیگیری مداوم این موضوعات در سال ۱۴۰۳ را مهم‌ترین برنامه این معاونت در مناطق ۲۲ گانه خواند.

مهدی شریفیان مدیر کل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت هماهنگی و امورمناطق در ادامه ضمن بررسی تحقق برنامه‌ها و انجام به موقع پروژه‌های هدف گذاری شده در مناطق به ارائه گزارشی از عملکرد مناطق به تفکیک هر منطقه و تحلیل نقاط ضعف و قوت مناطق بویژه در حوزه برنامه ریزی میزان تحقق اهداف و تکمیل پروژه ها‌ی در حال انجام در مناطق ۲۲ گانه پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • قبض‌ برق میلیونی در انتظار کولر گازی
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳