Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: مردم خطه شاهوار روز خود را به گونه‌ای دیگر رقم زدند، نوای یا رضا(ع) مردم را به‌سوی خویش فراخواند امروز اینجا حال و هوای دیگری حاکم است مردم از همه‌جا می‌آیند حتی از روستاهای دور و نزدیک. امروز قرار است عاشقی کنند ...

سیاه پوشان و سبز به دستان در صف نخست از پیچ خروجی کوچه باریک منتهی به مسجد خارج و در دید قرار می‌گیرند مردم پشت سرشان در حال ورود به مسجد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلام‌وصلوات بر خاندان پاک و مطهر پیامبر(ص) که شنیده می‌شود یعنی آغازین برنامه خادمان رضوی در شاهرود در حال برگزاری است خادمان روبرو ایستاده‌اند مردم به سویشان می‌آیند عده‌ای از ساعت‌ها قبل در مسجد هستند.

نگاه به پرچم سبز رضوی

جای سوزن انداختن نیست نور اینجا حکم‌فرمایی می‌کند با ردای عشق. عشق به امام مهربانی‌ها، امام خوبی‌ها. امام رضا(ع). پرچم سبز حرم رضوی در دست خادمان اینجا دلبری می‌کند از همه عاشقان. قبل از آن سفری طولانی داشته از جاهای دور و نزدیک اما مقصدش مشهد الرضا(ع) است و چه خوش سعادت‌اند مردم شاهرود امروز که این پرچم مهمان شهرشان است.

یکی از خواسته‌هایش می‌گوید یکی از گرفتاری‌هایش اما چشم‌ها همه به‌سوی پرچم سبز رضوی است، اشک بر صورت‌ها جا خوش کرده آن‌هم اشک شوق که مدت‌ها از گونه پاک نمی‌شود دل‌ها اینجا جلا می‌گیرد با یادش، بانامش، با رضا گفتن‌ها، گویی موجی در فضا پراکنده است.

زنان چادر بر صورت گرفته زیر پیچه‌شان می‌گریند مردها اما کمتر اهل مخفی کردن اشک‌هایشان هستند بسیاری اینجا آمده‌اند تا شفا بگیرند، گره از مشکلاتشان باز شود، خدا به آن‌ها بچه‌ای عطا کند، گرفتاری مالی‌شان رفع شود، ازدواج موفق داشته باشند، در درس وزندگی موفق باشند اما همه یک هدف‌دارند ... آن‌هم عشق به امام رضا(ع).

امکان زیارت برای زائر اولی‌ها

امروز اینجا مسئولان هم هستند آمده‌اند تا مدد بخواهند از آقایشان و تبرک پرچم  حرم رضوی را توتیای چشمان کنند. مسئول دفتر آستان قدس رضوی در شاهرود یکی از میزبانان خادمان رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر، می‌گوید: اعزام افراد محروم زیارت اولی به مشهد مقدس در دستور کار است و یکی از اقدامات خادم یاران رضوی در شاهرود، شناسایی افراد محروم که تاکنون موفق به زیارت علی بن موسی الرضا (ع) نشدند، محسوب می‌شود.

مرتضی احمدیان بابیان اینکه کمک به نیازمندان از مصادیق خدمت به مردم محسوب می‌شود، افزود: منابع اعتباری آستان قدس از طریق خود این نهاد و نذورات و موقوفات مردم تأمین می‌شود که همه این حمایت‌ها توسط مردم برای همان شهر هزینه خواهد شد.

وی بابیان اینکه تاکنون حدود یک هزار نفر از محرومان استان سمنان تحت درمان قرار گرفتند، ابراز داشت: کمک‌های آستان قدس تنها به محرومیت‌زدایی ختم نمی‌شود بلکه در تلاش برای کاهش هزینه‌های درمانی افراد نیازمند است و در بهداشت و درمان محرومان ورود جدی دارد.

احمدیان درباره پرچم رضوی و مراسم امروز خادمان نیز، می‌گوید: افراد علاقه‌مند به خدمت‌رسانی در زیر پرچم رضوی می‌توانند به کانون‌های مساجد مراجعه کنند و ابتدا در این جایگاه و پس از طی مراحل موفق به خادم یاری در  جوار حرم خواهند شد.

آمده‌ام تا حاجت‌روا شوم

شهروندان نیز امروز هرکدام از حال‌وروزشان می‌گویند: آمده‌ام تا حاجت‌روا شوم من بیماری در خانه‌دارم که تا شفایش را نگیرم دست‌بردار نیستم سال گذشته هم مادرم بیمار بود اما امسال وضعیت تفاوت کرده دیگر کمتر کسی را می‌شناسد امروز فقط می‌خواهم خدا کمکش کند.

محمدرضا دزیانیان می‌گوید: چشمم که به پرچم رضوی افتاد گفتم خدایا هرچه صلاح است به ما بده فقط نگذار مادرم بیش از این اذیت شود خدایا از تو او را می‌خواهم. دیگر بغض امانش نمی‌دهد اما برادرش غلامرضا ادامه می‌دهد: خداوند بانی مراسم خادمان رضوی را خیر دهد گویی امروز به پابوس آقا رفتیم این مراسم معنوی بسیار ارزشمند است.

وی می‌گوید: عشق به امام هشتم(ع) در کلام نمی‌گنجد در قلم هم نمی‌گنجد فقط باید آن را درک کرد همین امروز این حسی است که فکر می‌کنم همه مردم با خود داشته باشند. احساسی که در مقال و کلام نمی‌گنجد.

یاد شهیدان به خیر

یک رزمنده سال‌های فخر و افتخار نیز می‌گوید: قبل از اینکه اینجا بیایم چند حاجت خواستم مثلاً شفای مریضان اسلام، کوتاه شدن دست استکبار جهانی از کشورهای مظلوم منطقه، نابودی دشمنان، دوری از بحران خشک‌سالی و قدردانی از برکات خدا اما امروز که اینجا رسیدم یک‌لحظه یاد آخرین زیارت مشهد مقدس قبل از والفجر هشت افتادم وقتی‌که یک شهید گران‌قدر کنارم بود و امروز به یادش گریستم.

محمدرضا قاسمی می‌گوید: اینجا حال و هوای شهیدانی را دارد که عشق به اهل‌بیت(ع) را در سینه داشتند آن‌قدر حس آن روزها و کنار اخوی عرب، غنیمت پور، غلامی، کریمی و جلالی برایم تداعی شد که یادم رفت برای خودم چه حاجتی می‌خواستم امروز آمدم تا دلم باز شود اما حسرت خوردم که آن‌ها رفته‌اند و من مانده‌ام! مصداق همان مثل قدیمی که می‌گفتند چه فکر می‌کردیم و چه شد!

وی می‌گوید: بچه‌ها در جبهه برای سه چیز همیشه پرپر می‌زدند، نخست دیدار امام خمینی(ره)، دوم کربلا و امام حسین(ع) و زیارتش و سوم امام هشتم و مرخصی‌هایی که انتهایش به حرم ایشان ختم می‌شد این‌ها امروز تک‌تک به خاطرم می‌آیند مخصوصاً خواجه مظفری که در آخرین مسافرت، نامش برای مشهد درآمد.

شوق وصف‌ناشدنی مردم

مردم از گوشه و کنار آمده‌اند تا از امام هشتم چیزی بخواهند اما یک زن دراین‌بین توجه خاصی به پرچم دارد اشک‌هایش حتی چادر را نیز خیس کرده درون مسجد هم نیست بیرون ایستاده از دور نظاره می‌کند می‌گوید: مصاحبه نمی‌کنم شمارا به خدا بگذارید تنها باشم فقط یک‌کلام... ۱۲ سال انتظار بس است فرزندی می‌خواهم که نامش را معصومه و یا رضا بگذارم... اشک امانش نمی‌دهد.

مانند این بانوی شاهرودی فراوان هستند کسانی که حاجت می‌خواهند گره از زندگی‌شان گشوده شود یکی از خادمان رضوی که مهمان مردم شاهرود است، می‌گوید: ما شهرهای مختلفی را رفته‌ایم مکان‌های مختلف از بیمارستان‌ها و خانه سالمندان تا مساجد و مهدیه‌ها و خصوصاً بهزیستی و کودکان بی‌سرپرست و مواردی متعدد از شوق مردم به امام هشتم(ع) را به یادگار داریم تجربه این سفر، مقوله‌ای عظیم و غیرقابل‌توصیف است.

او که خود را عباس زاده معرفی می‌کند، ادامه می‌دهد: شوق مردم وصف‌ناشدنی است این‌که نام امام رضا(ع) مردم را از سراسر شهرها و روستاها به یک مکان می‌کشاند تا با آتش و اسپند و اشک و لبیک و یا رضا(ع) گویان به استقبالمان آیند این شوق‌وذوق در هیچ جای دیگر کره زمین سابقه ندارد.

پرچم رضوی در انتظار حرم امام رضا(ع)

خادمان رضوی در دو کاروان از روزها پیش وارد استان سمنان شده‌اند، نخستین کاروان چهارشنبه وارد مهدی‌شهر شد و دیگری، فردای آن روزبه سمنان رفت تا در بین مردم باشد این کاروان از شهرهای مختلف گذر کرده تا روز ولادت امام خوبی‌ها به مشهد برسد. پایان‌بخش برنامه این کاروان در استان سمنان شهر میامی است.

کاروان خادمان رضوی اما هرکجا که می‌روند با خود عشق و شور و محبت می‌برند پیامشان وحدت و همدلی در عین عشق به اهل‌بیت(ع) است نامشان خورشید و ذکرشان یا امام رضا(ع) است. عمدتاً در بیمارستان‌ها و بهزیستی و خانه سالمندان و مراکزی ازاین‌دست می‌توان آن‌ها را یافت می‌روند تا مردم زیارتی مجانی را از امام مهربانی‌ها، تجربه کنند.

کاروان خادمان رضوی اما باعث شده‌اند تا زیارت امام رضا(ع) برای آنانی که امکان سفر ندارند، تسهیل شود البته تلنگری هم به آنانی می‌زنند که با داشتن ماشین و امکانات و پول باید از خودشان بپرسند آخرین باری که به زیارت مشهد ارضا(ع) رفتم، کِی بود؟ مگر نه این است که فاصله شاهرود تا مشهد فقط ۵۰۰ کیلومتر است؟ مگر نه این است که هشت قطار هرروز از این شهر به مشهد مقدس تردد دارند و مگر نه این است که اگر اراده کنی ... شش ساعت بعد در حرمش هستی؟ پس از خودت بپرس یا رضا(ع) کی مرا می‌طلبی؟

کد خبر 4351992

منبع: مهر

کلیدواژه: امام رضا ع خادمان رضوی دهه کرامت شاهرود بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد دهه کرامت خرم آباد شهرکرد یاسوج شیراز مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه بیرجند سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب

به گزارش همشهری‌آنلاین، دیدار سه هزار نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور امروز - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه - همزمان با سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت روز معلم با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم به طور پیوسته برگزار شده است.

در دیدار امروز معلمان با رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) کتیبه متفاوتی که با الهام از تخته‌ کلاس درس، طراحی و با روایتی از امام صادق علیه‌السلام نصب شده است: در برابر کسی که از او دانش می‌آموزید، فروتن باشید.

کد خبر 848638 برچسب‌ها معلمان خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • پیاده‌روی خانوادگی دخترانه در بلوار ارم همدان طی دهه کرامت
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • اوقات شرعی سیزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • رونمایی از ترجمه کتاب جنبش علوی، هجرت رضوی به زبان پشتو
  • دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب
  • حسینیه امام خمینی(ره) حال و هوای کلاس درس گرفت
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • زنگ خطر کمبود «آب» در شاهرود/ اهمیت بیش از پیش حفظ «شاهوار»
  • اوقات شرعی دوازدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی