Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:اکانت رسمی کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان در توییتر خود نسبت به اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و نوشت: «با این قیل و قال‌ها منحرف نشوید. ما به ایران حمله نمی‌کنیم.»

اکانت رسمی کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان در توییتر خود نسبت به اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و نوشت: «با این قیل و قال‌ها منحرف نشوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

به گزارش خرداد ،کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان به ریاست «الیوت انگل» اداره می‌شود تاکید کرد: «ما به ایران حمله نمی‌کنیم؛ اما روسیه در انتخابات سال 2016  با کمکی که به انتخاب ترامپ کرد به ما حمله کرد و بار دیگر در حال حمله است. ترامپ نمی‌خواهد روسیه را در مقام پاسخگویی قرار دهد و در کنار پوتین و در برابر جامعه اطلاعاتی ما ایستاده است.»

 

 روز گذشته «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا در واکنش به هشدارهای حسن روحانی که گفته بود جنگ با ایران مادر جنگ هاست ادعاهایی را در صفحه توییتر شخصی خود منتشر کرد. او مدعی شد ایران در صورت تهدید آمریکا با تبعاتی مواجه می‌شود که تاریخ به خود ندیده است. 

 

 

 

 

 

بسیاری از نمایندگان مجلس و تحلیل‌گران آمریکایی، گزافه‌گویی‌های ترامپ را راهی برای انحراف افکار عمومی از آنچه تضعیف منافع آمریکا در نشست او با همتای روسی‌اش خوانده می‌شود، می‌دانند. رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا این اظهارات را گزافه‌گویی‌هایی خوانده که برای یک رییس جمهور آمریکا ناشایست است.

برچسب ها: نمایندگان آمریکا ، الیوت انگل ، ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: نمایندگان آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزافه‌گویی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا با تمجید بی‌سابقه از دولت پنهان این کشور، با گزافه‌گویی علیه ایران، روسیه و چین، آنها را محور شرارت خواند و متعهد شد تا در راستای تصویب لایحه پیشنهادی کاخ سفید برای کمک به اوکراین از مقامش هم مایه بگذارد!

جانسون ماه‌ها مقابل ورود لایحه کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلار به مجلس نمایندگان و رای‌گیری درباره آن، مقاومت کرده و گفته بود که نه او و نه سایر جمهوری‌خواهان نمی‌توانند به طور مستقل و جدا از بودجه اصلاحات حوزه امنیت مرزی آمریکا، بسته ۱۴ و ۶۰ میلیارد دلاری برای رژیم صهیونیستی و اوکراین را تصویب کنند.

با این حال، جانسون پس از مجموعه‌ای از دیدارها با مقامات و روسای اطلاعاتی آمریکا، لحن خود را تغییر داد و گفت: در مقطعی حساسی قرار داریم؛ مقطعی بحرانی در عرصه بین‌الملل. فکر می‌کنم که در حال حاضر تامین کمک نظامی برای اوکراین، اهمیت فوق‌العاده زیادی دارد. واقعاً چنین فکری می‌کنم و به اطلاعات و گزارش‌هایی که در دست داریم، باور دارم.

وی با گزافه‌گویی درباره ایران و بدون کوچک‌ترین اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و کمک‌های بی‌وقفه واشنگتن و متحدانش به تل‌آویو و جنگ‌افروزی در سراسر جهان به‌ویژه خاورمیانه، مدعی شد: معتقدم که شی جین‌پینگ (رییس جمهور چین) و ولادیمیر پوتین (رییس جمهور روسیه) و ایران، به معنای واقعی محور شرارت هستند. فکر می‌کنم در این مساله با هم همکاری می‌کنند و تصورم این است که اگر به پوتین اجازه داده شود، به رژه در اروپا ادامه خواهد داد!

اظهارات و ادعاهای جانسون با موضع حزب جمهوری‌خواه حامی دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تناقض است. حامیان ترامپ از جمله مارجوری تیلور گرین، نماینده جورجیا و مت گائتس، نماینده فلوریدا، نهادهای اطلاعاتی آمریکا را بازوهای «ضد ترامپِ دولت پنهان» می‌دانند و خواستار توقف جریان کمک مالی و نظامی به کی‌یف شده‌اند.

گرین اوایل ماه جاری در گفت‌وگو با تاکر کارلسون، مجری مشهور آمریکایی گفته بود: نبرد در جنگی نیابتی با روسیه در اوکراین، که عضو ناتو هم نیست، به معنای محافظت از منافع امنیت ملی آمریکا نیست و از آمریکا صیانت نمی‌کند بلکه ما را به جنگ جهانی سوم، نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند.

با این حال، گزافه‌گویی جانسون درباره ایران و اشاره به محور شرارت، تکرار موضع مداخله‌گرایانه جمهوری‌خواهان قدیمی است. این عبارت که دیوید فروم، نگارنده متون سخنرانی ابداع کرد، در ابتدا از سوی جرج دابلیو بوش برای اشاره به ایران، عراق و کره شمالی مورد استفاده قرار می‌گرفت. جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا نیز کوبا، لیبی و سوریه را به این فهرست اضافه کرد!

کد خبر 6083376

دیگر خبرها

  • سفر رئیس‌جمهور به پاکستان موانع توسعه روابط را از بین می‌برد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • تصویب قانون ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • عملیات ایران نبوغ‌آمیز بود/ ایران مانند شیر است و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» / نتانیاهو معادل هیتلر است/ آمریکا در آستانه جنگ داخلی قرار دارد
  • آمریکا لایحه‌ ای در ضدیت با چند کشور تصویب کرد
  • تصویب لایحه مجلس نمایندگان آمریکا علیه ایران، روسیه و چین
  • گزافه‌ گویی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران
  • گزافه‌گویی سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایران