Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، کیومرث کلانتری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان قرچک اظهار داشت: در استان تهران در حدود 18 میلیون نفر در کمتر از ۰.۸۳ درصد جغرافیای کشور مستقر هستند ، حدود 4 میلیون خودرو در تهران تردد دارند و 11 هزار تن پسماند در روز در  استان تهران تولید می شود و همه اینها چالش‌های زیست محیطی را در تهران تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران یکی دیگر از مسائل مهم تهران را در حوزه آب دانست و گفت: در استان تهران 5 حوزه آبی شامل سد لار، لتیان، امیرکبیر، طالقان و ماملو وجود دارد که هر 5  حوزه در مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سالیانه حدود 220 هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده می‌شود، تصریح کرد: در دهه 40،  95 درصد جمعیت استان تهران در شهر تهران مستقر بودند و در حال حاضر 66 درصد در این شهر و مابقی در شهرهای اقماری تهران مستقر هستند و این در حالی است که با وجود این مسائل، ظرفیت زیستی تهران جوابگوی نیاز این جمعیت نیست.

کلانتری با بیان اینکه موضوع محیط زیست امروز در دستور کار دولت و دولتمردان است، افزود: اما این مهم به تنهایی کافی نبوده و همانطور که در اصل 50 قانون اساسی هم آمده حفظ محیط زیست وظیفه احاد جامعه است و همه نسبت به حفظ محیط زیست مسئولیت دارند.

وی با بیان اینکه دستگاه محیط زیست حاکمیت نظام را در بخش محیط زیست اعمال می‌کند و  هدف آن ممانعت و ایجاد محدودیت نیست ، افزود: حضور محیط زیست در یک شهرستان به منزله هدایت توسعه آن شهرستان در جهت توسعه پایدار است.

کلانتری در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه صنایع آلاینده شهرستان باید سهم آلایندگی خود را به شهرداری بپردازند، اظهار داشت: سهم ریالی شهرستان از آلودگی‌های فرا شهرستانی را  هم پیگیری خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به موضوع بوی اطراف فرودگاه امام خمینی(ره)، گفت: با عنایت رئیس جمهور و حمایت سازمان برنامه و بودجه  خوشبختانه 70 میلیارد تومان در خصوص کنترل بوی اطراف فرودگاه اختصاص یافته و در حال حاضر مشغول تهیه و تدوین پروژه‌های آب و فاضلاب و محیط زیست هستیم تا با این اعتبار اولیه بتوانیم اقداماتی را در خصوص این موضوع با توجه به شناسایی 28 کانون بو در منطقه اجرایی کنیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدثر تیموری گفت:  ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست این متخلفان شکار و صید را شناسایی و دستگیر کردند.

رییس اداره پارک ملی تندوره گفت: شکار غیرمجاز پستانداران وحشی در شهرستان طی این مدت ۳۹ رأس بوده است که بیشترین شکار غیر مجاز مربوط به قوچ و میش با تعداد ۲۵ راس بوده است.

وی افزود: شکار پرندگان غیرمجاز نیز ۳۲ قطعه بوده که بیشترین آن سهره و کبک بوده است همچنین در حوزه تخلفات مربوط به صید آبزیان در سطح شهرستان نیز در سال ۱۴۰۲، حدود ۲۰۵ عدد ماهی به صورت غیر مجاز صید شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان درگز گفت: با تلاش محیط بانان پارک ملی تندروه، تعداد ۱۷ متخلف قبل از اقدام به شکار طی سال گذشته شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

تیموری در خصوص کشفیات سلاح مجاز، غیرمجاز و دست ساز نیز گفت: طی این مدت در مجموع تعداد ۲۰ قبضه سلاح در شهرستان درگز از متخلفان کشف شده است.

وی اضافه کرد: در موضوع تخریب و تصرف در مناطق تحت مدیریت طی سال گذشته نیز تعداد هفت مورد شامل تصرف، شخم‌زنی و حفاری در مناطق تحت مدیریت شهرستان شناسایی و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند، همچنین در حوزه آلودگی‌ها نیز ۷۶ مورد اخطاریه رفع آلودگی برای واحدهای مختلف صنعتی ، خدماتی و تولیدی صادر شده است.

رییس اداره پارک ملی تندوره گفت: ماموران یگان حفاظت پارک ملی تندوره طی سال گذشته بیش از ۱۴ هزار و ۵۶۲ راس دام سبک غیر مجاز که به صورت غیر مجاز ، خارج از فصل چرا ، بدون پروانه و یا مازاد بر پروانه چرا وارد پارک ملی و مناطق تحت مدیریت شهرستان شده بودند را شناسایی و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کردند.

پارک ملی تندوره در شهرستان درگز و در فاصله ۲۷۰ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی