Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-16@14:49:22 GMT

توسعه کشت گیاهان دارویی در مُهر

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۳۴۴۸۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ،غلامحسین مظاهری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مُهر گفت: ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مُهر به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت که از این میزان ۱۸ هکتار آن به کشت آلوئه ورا اختصاص داده شده است.
وی افزود: برای کشت این گیاه به ازای هر هکتار ۲۵ میلیون ریال و برای مابقی گیاهان دارویی، هشت میلیون ریال به بهره برداران یارانه پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مظاهری ادامه داد: با توجه به گرما و خشکی هوا در شهرستان مُهر، ایجاد سایبان‌های توری برای تولید محصول آلوئه ورا با کیفیت الزامی است از این رو برای تهیه سایبان نیز تسهیلات با سود اندک در اختیار بهره برداران قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: هم اینک یک کارخانه صنایع تبدیلی آلوئه ورا در شهرستان لامرد فعال است و مجوز احداث یک کارخانه در بخش گله دار از توابع شهرستان مُهر برای تولید محصولات فراوری آلوئه ورا هم صادر شده است.
آلوئه ورا یا صبر زرد به طور عمده در مناطق خشک رشد می‌کند و به خانواده زنبق تعلق دارد، اما شبیه کاکتوس و برای درمان بیماری میگرن، سوء هاضمه، جوش، سوختگی و مصارف دارویی، آرایشی و بهداشتی، غذایی، ترکیب در نوشیدنی‌ها و دم نوش‌ها قابل استفاده است.
شهرستان مُهر در فاصله ۳۲۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آلوورا گیاهان دارویی مهر خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه دلیلی که نشان می‌دهد در معرض ابتلا به بیماری کبدی هستید

به گزارش خبرآنلاین، دکتر صالح القحطانی، مدیر تحقیقات بالینی کبد در مرکز درمانی جان هاپکینز، تأکید دارد که نباید منتظر بمانید تا علائم آسیب به کبد شروع شوند و سپس اقدام به درمان کنید، بهتر است پیش از رخ دادن هر اتفاقی، جلوی آن را بگیرید.

بهتر است آسیب‌های کبدی را قبل از جدی‌شدن آن متوقف کنیم. در این مطلب سه عامل خطر ابتلا به بیماری‌های کبدی آورده شده است.

قرار گرفتن در معرض سموم

در حالی که کبد مسئول پاکسازی سموم از خون است، قرار گرفتن بیش از حد در برابر سموم می‌تواند مضر باشد. برچسب‌های هشداردهنده در مورد مواد شیمیایی که در خانه استفاده می‌کنید را بخوانید و قبل از مصرف، میوه‌ها و سبزیجات را بشویید تا مطمئن شوید که سموم را وارد بدن خود نمی‌کنید.

مصرف مکمل های مضر

فقط به این دلیل که یک مکمل حاوی برچسب "طبیعی" باشد، به این معنی نیست که ضرری ندارد یا برای شما مفید است! بسیاری از گیاهان و مکمل‌ها با آسیب‌های کبدی مرتبط هستند. بنا به گفته پزشکان "بیست درصد آسیب‌های کبدی در ایالات متحده توسط گیاهان دارویی ایجاد می شود." مصرف بیش از یک دارو یا گیاه دارویی که روی کبد تأثیر می‌گذارد، ممکن است مشکل را پیچیده‌تر کند. در مورد هر دارو و مکمل مصرفی، حتی داروهای گاه به گاه یا بدون نسخه، پزشک خود را مطلع سازید.

چاقی، دیابت یا کلسترول بالا

این شرایط می‌تواند باعث بیماری کبد چرب غیر الکلی شده و در نهایت به سیروز و سرطان کبد نیز منتهی شود. دکتر القحطانی می‌گوید: «بیماری کبد چرب سریع‌ترین دلیلِ در حال رشد در جهان برای نیاز به پیوند کبد است». البته کبد چرب غیرالکلی نیز همانند کبد چرب الکلی، با کاهش مصرف کربوهیدرات‌های ساده مانند نان و شکر و افزایش مصرف میوه، سبزیجات و پروتئین، می‌تواند متوقف شود. اما به شرطی که در مرحله چرب شدن کبد از مشکل خود مطلع شوید و شروع به مقابله با آن کنید.

منبع: hopkinsmedicine

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895087

دیگر خبرها

  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت
  • افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی
  • ممنوعیت برداشت گیاهان مرتعی و دارویی در کرمان 
  • ممنوعیت برداشت هر گونه گیاه مرتعی و دارویی در استان کرمان
  • لیست محصولات عطاری شامل چیست؟
  • ممنوعیت برداشت هر گونه گیاهان مرتعی و دارویی در استان کرمان
  • توسعه کشت گیاهان کم‌آب‌بر در استان بوشهر/ الگوی کشت اصلاح می‌شود
  • سه دلیلی که نشان می‌دهد در معرض ابتلا به بیماری کبدی هستید
  • تقویت ناوگان مکانیزاسیون کاشت گیاهان دارویی بوشهر
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار طی سال‌جاری