Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اردکانیان در خصوص وضعیت قطعی برق در کشور و اینکه آیا قطعی‌های برق تا پایان تابستان ادامه دارد یا خیر، اظهار داشت: امیدواریم قطعی‌های برق تا پایان تابستان ادامه نداشته باشد، در حال حاضر قطعی برق ارتباط مستقیمی با دما و درجه حرارت دارد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از خانه ملت، رضا اردکانیان در خصوص نشست امروز کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار داشت: آب یکی از معدود عرصه‌های چند انضباطه است هر چند که در دولت یک وزارتخانه به اسم وزارت نیرو به موضوع آب در کنار موضوعات برق و انرژی می‌پردازد، آب یک مقوله میان بخشی است به این معنا که به سامان رسیدن آن در کشور مستلزم همکاری بخش‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس به درستی این زمان را که هنوز فاصله قابل ملاحظه‌ای با فصل بودجه دارد برای برگزاری این نشست انتخاب کرده است، گفت: با دعوت مشترک از سازمان‌هایی که در دولت با موضوع آب سر و کار دارند از جمله سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان هواشناسی، این عرصه مورد بحث قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه نشست برگزار شده جلسه اول بود که با ادامه آن بحث کردن در خصوص عرصه‌هایی مانند بودجه، ساز وکار‌های میان بخشی و اصلاح ساختار‌های داخلی دستگاه‌ها را شروع می‌کنیم، عنوان کرد: عملکرد‌ها باید به نحوی باشد که بتوانیم با آب موجود امنیت غذایی و موضوع آب شرب و بهداشت را مدنظر قرار دهیم و در نهایت با الگوی صحیح مصرف آب با بحران مواجه نشویم.

اردکانیان در خصوص وضعیت قطعی برق در کشور و اینکه آیا قطعی‌های برق تا پایان تابستان ادامه دارد یا خیر، اظهار داشت: امیدواریم قطعی‌های برق تا پایان تابستان ادامه نداشته باشد، در حال حاضر قطعی برق ارتباط مستقیمی با دما و درجه حرارت دارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر با پدیده گرما و افزایش دما به شکل ثابت مواجه هستیم که در نقاط مختلفی از دنیا این موضوع وجود دارد، تصریح کرد: امیدواریم با کاهش دما مقدار کسری تولید برق را تامین و از آن عبور کنیم، از همکاری‌ای که مردم دارند صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه واحد‌های تولید برق کشور در حال وارد شدن به مدار هستند، ادامه داد: تعدادی نیروگاه در نکا و تبریز مشکلاتی داشتند که با تلاش شبانه روزی نیرو‌های فنی صنعت برق مشکل آن‌ها رفع شده و همچنین دو نیروگاه جدید نیز مطابق برنامه وارد مدار می‌شوند.

وزیر نیرو در پایان در خصوص قطعی آب به منظور ذخیره بیشتر وجود دارد، اظهار داشت: برنامه‌ای در زمینه قطعی آب وجود ندارد، با همکاری مردم در مصرف صحیح امیدواریم با چنین شرایطی مواجه نشویم هرچند که این موضوع ارتباط مستقیمی با نوع مصرف دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برق قطعی برق مصرف آب خاموشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۴۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، روشن ضمیر با بیان اینکه آب شهر شهر دوگنبدان از دیشب قطع شده است گفت: این قطعی در پی بارش های همراه با وزش باد ۲ روز اخیر و تخریب لوله های انتقال ایستگاه‌های آب ملاقون امامزاده جعفر و خیرآباد است.

معاون عمرانی فرماندار گچساران افزود: گروههای عملیاتی و امدادی شرکت توزیع نیروی برق در حال تلاش برای رفع قطعی هستند.

وی ادامه داد: برق برخی مناطق شهر هنوز وصل نشده است.

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد چند روز از پیش از ورود سامانه بارشی قوی اخیربه استان نسبت به خسارت های این پدیده های طبیعی هشدار داد.

از شهروندان خواسته شده بود: با فاصله گرفتن از رودخانه ها و مسیل ها، خودداری از مستقر شدن عشایر در مناطق مرتفع،پرهیز از فعالیت های کوهنوردی ،خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و پرهیز از سفرهای غیرضروری برای به حداقل رسیدن این خسارت ها گام بردارند.

اما برخی شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی این توصیه را جدی نگرفتند و حاصل این بی توجهی ها وقوع تعداد پرشماری سانحه رانندگی و گرفتاری تعدادی از عشایر در سیلاب و بارندگی های سامانه اخیر بود.

خبر تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • ادامه تلاش ها برای رفع مشکل آب و برق مناطق سیل زده گچساران
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ/ برنامه دولت در خصوص کالابرگ چیست؟
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ؛ برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • مدیرکل جدید پست استان فارس معارفه شد
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • ماجرای قطعی آب از زبان ساکنان شهرک ۲۳ شهر پرندک