Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24،بسیاری از جراید و نمایندگان مخالف دولت در پارلمان فرانسه، در پرونده مربوط به ' الکساندر بنالا'، انگشت اتهام را به سوی 'ژرار کلمب' وزیر کشور نشانه رفته و وی را به پنهان کاری و دروغ گویی متهم کردند.

برخی از نمایندگان مجلس فرانسه با تاکید بر پنهان کاری های وزیر کشور در این باره، خواستار کناری گیری وی از مقام وزارت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین ارتباط، ژرار کلمب با حضور در پارلمان فرانسه، ضمن رد این اتهامات، بر لزوم رسیدگی دقیق دستگاه قضایی این کشور بر پرونده بنالا تاکید کرد.

وی در دفاع از عملکرد خود در خصوص این پرونده، گفت که در جریان ویدئوی فاش شده، بوده است اما رسیدگی به آن در حیطه کاری اش نبوده و قانون دست وی را در این باره بسته است.

وزیر کشور فرانسه همچنین رفتار خشونت آمیز بنالا را به شدت محکوم کرد و از مسئولان ذی ربط قضایی خواست به این موضوع تا روشن شدن همه جنبه های تاریک آن، تلاش کنند.

فشار علیه کاخ الیزه برای موضوع‌گیری پیرامون اقدام یکی از نزدیکان به رئیس جمهوری این کشور، روز به روز در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، افشای خشونت دستیار ارشد رئیس جمهوری فرانسه در تظاهرات روز اول ماه مه، به گرفتاری بزرگ برای دولت و شخص رئیس جمهوری تبدیل شده است.

انتقادهای احزاب مختلف فرانسه به انتشار ویدئوی جنجالی که در آن نشان می دهد بنالا دستیار و محافظ ویژه مکرون در جریان تظاهرات روز کارگر، یکی از تظاهرات کنندگان را کتک زده است، افزایش یافته است.

به دنبال این موضوع، بازداشت موقت بنالا که چندی پیش توسط دستگاه قضایی فرانسه صادر شده بود، روز یکشنبه تمدید شد.

جنجالی که با انتشار ویدئوهای مربوط به تظاهرات روز اول ماه مه (اواسط اردیبهشت ماه) به وجود آمد، طی یک هفته اخیر لحظه به لحظه در رسانه‌های فرانسوی و در محافل سیاسی بزرگ و بزرگ‌تر شد به طوری که اعضای اپوزیسیون حتی خواستار استعفای نخست‌وزیر شده‌اند.

هنوز به درستی معلوم نیست که بنالا چه نقشی در میان نزدیکان مکرون داشته و به چه دلیل در تظاهرات روز جهانی کارگر شخصاً با برخی تظاهرکنندگان گلاویز شده و آنان را کتک زده است.

مخالفان دولت مکرون که موضوع حساسی را برای انتقاد از دولت و رئیس جمهوری یافته‌اند، نه تنها خواستار پاسخگویی دولت شده‌اند که از شخص رئیس جمهوری می‌خواهند «در مقابل ملت» به ابهامات موجود جواب دهد.

دادستانی عمومی پاریس روز جمعه ضمن تائید خبر بازداشت بنالا، اتهام وی را تخطی از وظایف محول شده و همکاری در دستکاری و پنهان سازی تصاویر سیستم نظارت ویدیویی اعلام کرد.

پیشتر دستگاه قضایی فرانسه اعلام کرده بود که در پی انتشار فیلم ضرب و شتم معترضان روز جهانی کارگر، پرونده ای در همین خصوص علیه دستیار ویژه مکرون تهیه شده است.

روزنامه فرانسوی «لوموند» روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرده بود که در بازبینی فیلم منتشره از جریان تظاهرات یکم ماه می (11 اردیبهشت)، بنالا را در حال ضرب و شتم یک معترض شناسایی کرده است.

بنالا که در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 فرانسه، مسئولیت تیم حفاظت از مکرون را برعهده داشت، در زمان تشکیل کابینه به مقام دستیار ارشدی ارتقاء رتبه پیدا کرد.

اتحادیه های کارگری هر ساله در روز اول ماه مه (11 اردیبهشت) در فرانسه تظاهرات می کنند که اغلب به برخورد با پلیس منجر می شود.

این ویدئو که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، مردی را نشان می دهد که کلاه ایمنی پلیس را به سر دارد و به همراه یک پلیس دیگر مشغول کتک زدن یک تظاهرکننده است.

کاخ الیزه مدعی شده است که این فرد افسر پلیس نیست و قبلا به عنوان محافظ مکرون فعالیت می کرده و فقط اجازه داشته بر تظاهرات روز اول می نظارت کند.

احزاب اپوزیسیون نحوه برخورد ریاست جمهوری فرانسه را با این اتفاق محکوم کرده اند و چنین استدلال می کنند که نه تنها مجازات فردخاطی بسیار سبک بوده، بلکه این حادثه فورا برای رسیدگی باید به مقامات قضایی ارجاع شود.

رئیس جمهوری فرانسه تا کنون از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

مکرون در زمان تبلیغات انتخاباتی اش وعده تغییرات عمده در حوزه های اقتصادی را داده بود که با مخالفت اتحادیه‌ها و گروه‌های کارگری مواجه شده است.

فرانسه در ماه‌های گذشته صحنه اعتصاب صنف‌های مختلف کارگری از جمله کارکنان ناوگان‌های ریلی و هوایی و حوزه انرژی بوده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست فرانسه پرونده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر سپهبد کرم مصطفی یف، معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیأت همراه با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح روابط دو کشور در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: اشتراکات فرهنگی، تاریخی، دینی و سیاسی می‌تواند بستر مناسبی جهت تعامل نیروهای مسلح دو کشور ایجاد کند.

معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان با اشاره به اهمیت مناسبات دو جانبه، روابط ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور در چارچوب توافقات سومین کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی و دفاعی در حال توسعه و ارتقا می‌باشد.

در این دیدار روند روابط و همکاری‌های دوجانبه نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ضرورت رایزنی‌های مستمر مقامات دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

کد خبر 6095312 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پلیس فرانسه وارد دانشگاه «ساینس‌پو» شد
  • سندرز از تظاهرات دانشجویان آمریکا حمایت کرد
  • واکنش بایدن به اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد!
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات روز جهانی کارگر
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه