Web Analytics Made Easy - Statcounter

با دستور رییس‌جمهور، واگذاری شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناق و استان‌ها و اموال و دارایی‌های آن‌ها مانند سیلو‌ها و انبار‌ها متوقف شد.

خبرگزاری ایسنا: یک مقام آگاه اعلام کرد: با توجه به مشکلاتی که در امر واگذاری شرکت‌های غله برای برخی از پرسنل شرکت‌های واگذار شده پیش آمده، رییس جمهور دستور توقف واگذاری این شرکت‌ها در استان‌ها را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این سازمان خصوصی سازی شروع به واگذاری شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی کرده بود و در همین زمینه چهار شرکت را به صورت یکجا واگذار کرده است که ایراداتی به این موضوع وارد شد که با توجه به اینکه شرکت‌های غله بخش حاکمیتی محسوب می‌شوند قابل واگذاری به بخش خصوصی نیستند.

به گزارش ایسنا، سازمان خصوصی سازی در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی نسبت به واگذاری شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق هفت و ۱۳ به بخش خصوصی اقدام کرده و به دنبال واگذاری سایر مناطق و دریافت مجوز از هیات وزیران برای خروج شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق یک تا پنج از سبد سهام عدالت در راستای واگذاری به بخش خصوصی است که این موضوع با دستور رییس‌جمهور متوقف می‌شود.

کارشناسان معتقدند که با توجه به جایگاه استراتژیک شرکت‌های غله در کشور و نقش این شرکت‌ها در حوزه گندم، آرد، نان و خرید تضمینی و تنظیم بازار کالا‌های اساسی، این شرکت‌ها حاکمیتی و نظارتی هستند و واگذاری این نقش‌ها به بخش خصوصی می‌تواند صدمات جبران ناپذیری در حوزه گندم وآرد و نان وارد کند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Yp8

منبع: فردا

کلیدواژه: رییس جمهور روحانی شرکت غله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کاظم موسوی با اعلام این خبر گفت: در روزهای اخیر همزمان با برداشت گندم از مزارع با شدت نزولات آسمانی خطر آسیب به گندم تولیدی کشاورزان وجود داشت اما با هماهنگی و مدیریت بحران از سوی فرمانداران، جهادکشاورزی، اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی این محصول حفظ شد.

وی افزود: حدود ۲۰ هزار تن گندم تولیدی در شهرستان‌های جنوبی در خطر نابودی به دلیل بارش باران و سیل بودند که با حمل به موقع به سیلو و انبارها و همچنین پوشاندن گندم‌های خریداری شده در فضای باز از خسارت جلوگیری شد.

موسوی ادامه داد: تا کنون در استان فارس بیش از ۶۰ هزار تن گندم به همت شبکه تعاون روستایی خریداری شده که از این میزان بیش از ۵۸ هزار تن به سیلو و انبارها حمل شده است.

موسوی یادآور شد: در حال حاضر ۲۰ مرکز خرید در شهرستان‌های جنوبی توسط شبکه تعاون روستایی فعال است که تا پایان برداشت گندم در سطح استان بیش از ۱۰۰ مرکز گندم مازاد کشاورزان را با نرخ تضمینی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای گندم معمولی و ۱۸ هزار تومان برای گندم دوروم تحویل خواهند گرفت.

کد خبر 6097965

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت روز جهانی ماما