Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – کارشناس هندي الاصل انديشکده بنياد کارنگي روز سه شنبه در روزنامه `هندو` نوشت: هند با تحريم هاي آمريکا عليه روسيه و ايران زيان خواهد ديد و دهلي بطور غير مستقيم بهاي خصومت واشنگتن عليه تهران را مي پردازد.

به گزارش ايرنا، اشلي تليس که پيشتر ديپلمات آمريکا بوده، مي نويسد: در صورتي که واشنگتن تصميم سختي در اين مورد ( تحريم ها) گيرد، اين خطر وجود دارد، احتمال دارد هند را به عنوان يک کشور مهم، در اجراي تصميم خود، از دست بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس ارشد بنياد صلح بين المللي بنياد کارنگي مي نويسد: نظريه `تغييراستراتژي` که توسط دولت هند مطرح شده ، موجب نگراني واشنگتن است. در ميان مسائل و مشکلات جاري، مقامات ارشد هند و آمريکا در ماه سپتامبر (شهرويور) در مورد تحريم عليه روسيه و ايران را حل و فصل خواهند کرد.
هند با پکن و مسکو در ماه هاي اخير در اين زمنيه مذاکراتي کرده است.
آمريکا تحريم هايي جديدي را (2 اگوست/ 11 مرداد) قانون برقراري مجدد تحريم عليه روسيه و ايران را امضا کرد.
ترامپ پس از اعلام خروج از توافق هسته اي ايران، تحريم هاي جديد ديگري را هم عليه ايران برقرار کرد و آمريکا تاثير آنها روي هند را مورد توجه قرار نمي دهد در حالي که دهلي با تهران و روسيه روابط نزديکي دارد.
اگر شما به تاريخ روابط هند و آمريکا نگاه کنيد و اجراي پيمان منع گسترش سلاحهاي هسته اي در دهه 1970 را مورد بررسي قرار دهيد خواهيد ديد که هندوستان بهاي گزافي براي سياست هايي که عليه ديگران اعمال مي شود، پرداخت کرده است.
تليس در پايان گفت که اکنون مساله ايران بازتابي از يک مشکل ديرين است. من بر اين باورم که دولت ترامپ با ايران سر ناسازگاري دارد و همه توان خود را براي محدود کردن ايران به کار مي برد و اشتياق واشنگتن در تحت فشار قرار دادن تهران، هندوستان را به طور غير مستقيم متضرر مي کند.
شبس**اروپام **1416** 1917
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم جدید علیه ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند