Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مديرعامل سازمان مرکزي تعاون روستايي گفت: هدف ما از خريد حمايتي زعفران کاهش تصدي گري دولت و ساماندهي بازار اين محصول با فعال سازي تشکل هاست.

به گزارش سه شنبه تارنماي سازمان مرکزي تعاون روستايي ايران، حسين شيرزاد در جمع دست اندرکاران توليد و عرضه زعفران اضافه کرد: خريدهاي حمايتي بايد به گونه اي برنامه ريزي و اجرا شود که در سال هاي آتي به ورود مستقيم دولت در بازار (مشابه آنچه پارسال شاهد بوديم) نيازي نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: پارسال از 336 تن توليد زعفران کشور، 64 تن از خراسان رضوي و سه تن از خراسان جنوبي به ارزش سه هزار و 190 ميليارد ريال خريداري و همه بهاي آن پرداخت شد.
به گفته وي، در بورس کالا 680 کيلوگرم زعفران به روش سپرده کالايي و 66 تن به روش فيزيکي از کشاورزان خريداري شد.
شيرزاد زعفران خريداري شده را شامل چهار رده نگين، سرگل، پوشال مرغوب و پوشال معمولي اعلام کرد و ادامه داد: قيمت در نظر گرفته شده براي عرضه زعفران براساس عامل هاي متعددي از جمله ارزش واقعي، زحمت کشاورزان، رصد بازار داخلي و بازار کشورهايي که در پنج سال گذشته بيشترين واردات زعفران جهان را داشته اند، تعيين شد.
وي گفت: با توجه به شرايط موجود و همچنين اعمال مديريت براي جلوگيري از آشفتگي بازار و کاهش قيمت اين محصول در داخل يا خارج کشور تاکنون بخشي از زعفران خريداري شده به فروش رسيده و بقيه اين محصول نيز در قالب برنامه ريزي ها در حال فروش است.
به گزارش ايرنا، سازمان مرکزي تعاون روستايي ايران در سال 1348 با ماهيت شرکت سهامي دولتي و با هدف توسعه بخش روستايي و کشاورزي از طريق تعاوني ها و تشکل هاي بخش کشاورزي تشکيل شد.
اين سازمان هر ساله با خريد تضميني برخي محصولات کشاورزي تلاش مي کند از توليدکنندگان بخش کشاورزي و روستايي حمايت کند.
پارسال هر کيلوگرم زعفران به قيمت چهار ميليون و 400 هزار تا پنج ميليون و 500 هزار تومان از کشاورزان خريداري شد.
ظرفيت توليد زعفران در ايران از 30 تن در سال 1368 به بيش از 300 تن در سال هاي اخير رسيده است که ساليانه حدود 200 تن آن به کشورهاي هدف صادر مي شود.
طبق آمارها مصرف سرانه زعفران در ايران براي هر نفر يک گرم است که در مجموع ساليانه بيش از 80 تن از اين محصول به مصرف داخلي مي رسد.
اين گياه دارويي و نشاط آور روزانه بايد 10 تا 20 ميلي گرم و ماهانه نزديک به پنج گرم مصرف شود.
اقتصام*9186*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • تیک‌تاک در آستانه حذف از اپ استور آیفون
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد