Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رفیع جلالی عصر سه‌شنبه در هجدهمین همایش سلامت و زندگی شاهرود با موضوع نقش طبیعت و محصولات طبیعی در حفظ سلامت و زیبایی به میزبانی تالار شقایق‌های دانشگاه صنعتی این شهر، ضمن بیان اینکه ایران بعد از عربستان دومین کشور مصرف‌کننده محصولات لوازم‌آرایشی در منطقه و دارای مقام هفتم جهانی ازلحاظ استفاده از این وسایل است، ابراز داشت: ارزش بازار سرمایه لوازم‌آرایش و بهداشتی در ایران ۷۵ هزار میلیارد تومان است و این درحالی‌که کل ارزش بازار دارو در سال جاری ۲۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه هزینه بازار وسایل آرایشی و زیبایی چهار برابر کل هزینه‌های دارویی در ایران است، افزود: پولی که بیمه‌ها برای هزینه دارو پرداخت می‌کنند مبلغی معادل هشت هزار میلیارد تومان محسوب می‌شود که نشان می‌دهد انسان تا چه میزان برای زیبایی به استفاده از این لوازم علاقه‌منداست.

بار هزینه مالی استفاده از لوازم آرایشی بر دوش اقشار کم درآمد

متخصص طب اجتماعی بابیان اینکه برای تأمین نیازهای روزافزون استفاده از لوازم‌آرایشی بهداشتی کارخانه‌ها و مراکز فعال بسیاری در جهان تأسیس‌شده است، ابراز داشت: بزرگ‌ترین شرکت تولیدی لوازم بهداشتی و آرایشی در کشور آمریکا از فروش محصولات خود ۸۳ هزار میلیارد دلار یعنی به‌اندازه فروش نفت ایران سالانه درآمد کسب می‌کند.

جلالی در ادامه تصریح کرد: با درک این مطلب که ترکیه ازجمله ۱۰ کشور توریست پذیر جهان به شمار می‌رود درآمد فروش محصولات آرایشی آمریکا سه برابر کل درامد کشور ترکیه از توریست است و این بسیار مهم است که در این زمینه با چشم‌باز عمل کنیم.

وی افزود: شاید تصور کنیم که هزینه گزاف استفاده از لوازم‌آرایشی و بهداشتی را افراد ثروتمند جهان پرداخت می‌کنند درحالی‌که این‌گونه نیست، مقدار زیادی از این بازار را افرادی تأمین می‌کنند که با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه هستند و هزینه کرد استفاده از این لوازم در سفره خانوارهای ایرانی مسئله جدی است.

لزوم اصلاح سبک زندگی

رئیس اسبق دانشکده پزشکی ابن‌سینا بابیان اینکه برای جوان ماندن باید زیرساخت‌های زیبایی آماده باشد، ابراز داشت: بدون برخورداری از نعمت سلامتی سخن گفتن از زیبای بیهوده است بنابراین هر چه سیستم ایمنی بدن به سمت سلامتی حرکت کند به همان میزان از پوست زیبا بهره‌مند خواهیم شد.

جلالی با ابراز اینکه بسیاری از بیماری‌ها ارتباط مستقیم با زیبایی پوست انسان دارد، تصریح کرد: یبوست، بیماری‌های کبدی، سرطان‌ها، بیماری‌های دستگاه گوارش به‌شدت بر زیبایی پوست اثرگذار است بنابراین اگر بدن خوب کار نکند از زیبایی هم بی‌بهره خواهیم بود.

وی افزود: با تغییر سبک زندگی، برنامه صحیح غذایی، استفاده از محصولات طبیعی و انجام حرکات ورزشی می‌توانیم پوست شاداب‌تری داشته باشیم و این چیزی جز دستور دینی و تجویز اطبا نیست که روزی نیم ساعت پیاده‌روی و غذا خوردن در آرامش می‌تواند بدن را شاداب نگه دارد.

گفتنی است همایش سلامت و زندگی سه شنبه‌های اول هر ماه با موضوعات مختلف پزشکی در شاهرود برگزار می‌شود.

کد خبر 4356356

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شاهرود سبک زندگی کارگروه سلامت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد دهه کرامت خرم آباد شهرکرد یاسوج شیراز مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه بیرجند سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایران‌خودرو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲/ کدام خودرو آخرین روز سال ارزان شد؟

فرارو- قیمت تارا دنده‌ای در بازار آزاد امروز دوشنبه ۲۸ اسفند یعنی همزمان با آخرین روز معاملاتی بازار خودرو در سال اخیر، ۲۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

قیمت تارا دنده‌ای در بازار آزاد به ۷۷۵ میلیون تومان رسید و تار اتوماتیک تیپ V۲ با افت قیمت ۱۵ میلیونی ۹۳۰ میلیون تومان قیمت خورد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما و دنا پلاس ساده هر کدام ۱۰ میلیون ارزان شدند و پنج میلیون از قیمت تارا اتوماتیک تیپ V۴ تقلیل پیدا کرد. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید. 

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

یکشنبه

امروز

سورن پلاس دوگانه‌سوز

725 میلیون تومان

725 میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی

675 میلیون تومان

675 میلیون تومان

دنا پلاس

765 میلیون تومان

755 میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌‌

885 میلیون تومان

885 میلیون تومان

دنا پلاس توربو اتوماتیک

965 میلیون تومان

965 میلیون تومان

پارس سال XU7p

655 میلیون تومان

655 میلیون تومان

207 دنده‌ای فرمان برقی

765 میلیون تومان

755 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای

990 میلیون تومان

990 میلیون تومان

رانا پلاس سقف فلزی

585 میلیون تومان

585 میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای

650 میلیون تومان

650 میلیون تومان

تارا دنده‌ای V1

800 میلیون تومان

775 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V2

945 میلیون تومان

930 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V4

یک میلیارد و 170 میلیون تومان

یک میلیارد و 165 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 3 پانوراما

640 میلیون تومان

630 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 2

595 میلیون تومان

595 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • برندهای ایرانی در حال پوست اندازی کیفیت در ایران
  • سرمایه گذاری بیش از ۱۷۴ هزار میلیارد ریالی در خوی
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲/ کدام خودرو آخرین روز سال ارزان شد؟
  • ریزش ناگهانی قیمت خودرو در آخرین روز‌های سال
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/ نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • کشف دستگاه‌های لیزر و زیبایی قاچاق به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان
  • کشف دستگاه‌های لیزر و زیبایی قاچاق به ارزش ۸ میلیارد تومان
  • واگذاری بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال از سهام شرکت های زیر مجموعه بانک ملی ایران
  • کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی شد
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول