Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر اقتصاد و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: گمرک تخصصی انتقال هیدروکربن‌ها به افغانستان در بیرجند راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، مدیر اقتصاد و سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: تاکنون بیرجند در بحث ترانزیت و انتقال هیدروکربن ها به افغانستان گمرک تخصصی نداشته و افراد باید از طریق ماهیرود یا شهرهای دیگر اقدام می کردند اما اکنون این گمرک تخصصی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار بالای درخواست کنندگان صادرات نفت و گاز از منطقه ویژه بیرجند افزود: قبلا این کار از یزد ، مشهد ، اصفهان و سایر استان ها انجام می شده است.

زارعی با تاکید بر اینکه نفت و گاز از دو طریق ترانزیت و بورس منتقل می شود یادآور شد: تردد کامیون ها و استقرار واحدها در منطقه ویژه اقتصادی باعث رونق اشتغال و حمل و نقل در استان می شود.

وی با بیان اینکه روزانه 400 کامیون درخواست صادرات هیدروکربن از استان وجود دارد گفت: در حال حاضر 2 واحد هیدروکربن در منطقه ویژه بیرجند به بهره برداری رسیده است.

مدیر اقتصاد و سرمایه گذاری منطقه ویژه بیرجند ادامه داد: پیش از این ترانزیت خارجی در خراسان جنوبی با اختیار و مدیریت گمرک انجام می گرفت ولی با وجود منطقه ویژه اقتصادی به عنوان سرزمین محصور شده و درخواست های تجار و صادرکنندگان در صورتی که در صادرات فعال شود فرصت فوق العاده ای برای استان و کشور ایجاد خواهد شد.

وی افزود: این مهم با تلاش و پیگیری های مجدانه کمرگات استان محقق شده و بر این اساس تمامی واحدهای تولیدی فعال استان در بحث مشتقات نفتی می توانند خدمات مربوطه را از طریق کمرگ منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی دریافت کنند.

به نوشته ایرنا، منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به عنوان بزرگترین مرکز در حال توسعه شرق ایران اردیبهشت سال 93 شروع به کار کرد و تاکنون چندین سرمایه گذار خارجی و داخلی در این منطقه مستقر شده اند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان ویژه اقتصادی ترانزیت تردد کامیون زارعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از اشتغال زایی بیش از هزار و ۵۰۰ نفری در این منطقه عظیم اقتصادی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، محمد رضا پیرحسینلو ضمن تبریک مجدد فرا رسیدن سال نو، ایجاد اشتغال را دستاورد اصلی فعالیت‌های اقتصادی خواند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اشتغال‌زایی را میوه‌ی تولید و جذب سرمایه‌گذار کلیدی برای دستیابی به این هدف خواند و افزود: در سال ۱۴۰۲ توانستیم ۱۵۳۳ نفر اشتغال‌زایی داشته باشیم که ۳۳ نفر بیشتر از شاخص تعهدی سالانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بود و این مسئله پویایی و رونق این منطقه عظیم صنعتی را نشان می‌دهد.

وی تعداد افراد شاغل در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را ۱۴ هزار و ۴۸ نفر عنوان کرد و گفت: از استخدام‌های امسال ۱۲۰۱ نفر بومی بودند که موید جذب ۸۳ درصدی بومیان و توجه به ظرفیت‌های موجود در هرمزگان است.

پیرحسینلو در پایان وعده داد تا از تمام ظرفیت‌ها در راستای افزایش شاخص های تولید و اشتغال در سال پیش رو استفاده شود.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری منطقه اقتصادی بیرجند برای اشتغال در قاینات
  • کارشناس بازار سرمایه: ایرانیان خارج از کشور ۱۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارند
  • بازگشایی گمرک مرزی افغانستان و ایران در استان نیمروز
  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی کردستان با تخصیص ۵ هزار میلیارد ریال
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • زبان فارسی میراث مشترک ایران و افغانستان
  • رایزن فرهنگی ایران: زبان فارسی میراث مشترک با افغانستان است
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود