Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@12:42:10 GMT

پسر 12 ساله آبادانی بخاطر فقر خودش را دار زد! + عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۳۷۴۴۱

پسر 12 ساله آبادانی بخاطر فقر خودش را دار زد! + عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه حوادث: پسر نوجوان وقتی دید مادرش گوشی موبایل و دوچرخه اش را برای پرداخت اجاره خانه فروخته است به زندگی خود پایان داد.

حجم ویدیو: 24.47M | مدت زمان ویدیو: 00:02:48

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، عصر سه شنبه 19 تیرماه امسال ماجرای تلخ خودکشی پسر 12 ساله ای در منطقه ذوالفقاری به ماموران پلیس Police آبادان مخابره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموران با حضور در محل حادثه Incident مشاهده کردند میثم 12 ساله خود را حلق آویز کرده و این در حالی بود که مادرش با دیدن این صحنه شوکه شده و قدرت صحبت کردن نداشت.

جسد میثم به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از ماموران برای بررسی انگیزه مرگ این پسرنوجوان وارد عمل شدند.

ماموران در ادامه تحقیقات پی بردند که میثم که از شاگردان ممتاز مدرسه بوده همراه مادر و خواهر 5 ساله اش به خاطر مشکلات مالی زندگی سختی داشته و همراه خانواده اش در یک خانه ا ستیجاری زندگی می کرده است.

ماموران در گام بعدی متوجه شدند که روز قبل از این اتفاق صاحبخنه شان به خاطر عقب افتادن اجاره خانه به سراغ مادرش رفته و پس از بحث های طولانی وداد و فریاد، صاحبخانه دستور تخلیه خانه را به آنها اعلام می کند.

مادر میثم که در شرایط سخت مالی قرار داشته برای اینکه فرزندانش در خیابان ها آواره نشوند گوشی موبایل و دوچرخه میثم را می فروشد و همین کار باعث شده تا میثم به خاطر مشکلات مالی خانواده اش و فروخته شدن گوشی موبایل و دوچرخه اش دست به این اقدام مرگبار زده است.

مادر این پسر نوجوان گفت: روز قبل این اتفاق، صاحبخانه همراه دخترش برای گرفتن کرایه خانه به در خانه مان آمدند وبه دلیل عقب افتادن کرایه خانه اقدام به درگیری بامن کردند و من برای اینکه صاحبخانه دوباره باعث آبروریزی نشود تصمیم گرفتم گوشی و دوچرخه فرزندم میثم را بفروشم .

وی افزود: صبح امروز برای انجام کاری از خانه بیرون رفتم اما وقتی به خانه بازگشتم، هرچه در خانه را به صدا در آوردم کسی در را باز نکرد تا اینکه از پسر جوانی که سوار بر موتور در حال عبور از خیابان بود خواستم تا از بالای دیوار وارد حیاط شود و در را برای من باز کند.

مادر جوان ادامه داد: مرد جوان پس از ورود به حیاط شروع به داد و فریاد کرد و به سرعت در را باز کرد و ادعا کرد پسر بچه ای خود را داخل خانه حلق آویز کرده است و از ترس سوار بر موتور فرار Escape کرد.

با شنیدن این خبر شوکه شدم و در حالیکه اشک می ریختم با داد و فریاد از همسایه ها کمک خواستم، وقتی وارد خانه شدم با جسد حلق آویز شده پسرم روبرو شدم و دختر 5 ساله ام نیز داخل اتاق خوابیده بود که همسایه ها به کمکم آمدند و دخترم را از خانه بیرون بردند تا جسد برادرش را نبیند.

دوست میثم که از ماجرای خودکشی دوستش با خبر بود نیز در تحقیقات پلیسی گفت: شب قبل از ماجرا میثم درباره تصمیمی که گرفته بود با من صحبت کرد و حتی در اینستاگرامش یک استوری گذاشت که نشان می داد میثم تصمیم به پایان دادن به زندگی اش دارد و نوشته بود « در اوج جوانی، شدم یک روانی»

وی افزود: صبح روز ماجرا برای اینکه میثم را از کاری که تصمیم داشت انجام دهد پشیمان کنم در پیامک بازی هایی که با هم داشتیم گفتم اگر دست به خودکشی بزند من نیز خودکشی می کنم چون زندگی بدون او برای من معنی ندارد اما میثم هیچ وقت این حرفم را نشنید.

بنا به این گزارش، اعضای شورای شهر شهرداری ، دفتر امام جمعه و خیرهای آبادان با توجه به وضعیت بد مالی این خانواده، هزینه مراسم کفن و تدفین میثم را پرداخت کردند و جسد میثم صبح چهارشنبه به خاک سپرده شد.

علی رنجکش

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

بررسی پرونده احسان علیخانی و مهران مدیری درصحن مجلس

فوری / شلیک گلوله به سر یک زن و مرد تهرانی داخل ماشین در لویزان + جزییات و انگیزه

یک حادثه در جشن تولد جنیفر لوپز / رییس پلیس عذرخواهی کرد + عکس

پسرکرمانشاهی مادرش را به گلوله بست!

این سگ آواز می خواند !+ تصویر حیرت آور

تجاوز 6 مرد به یک زن / شوهرم پول گرفت و آنان را به اتاق می فرستاد!

خورده شدن جسد یک انسان توسط حیوانات در تهران

هجوم صدها مار به خانه های اصفهانی ها !

راز جسد سر بریده دختر جوان در نزدیکی علی آباد

دختر 13 ساله که شاهد قتل مادربزرگش بود سر خود را از دست داد + عکس

آزار شوم یک زن جوان از سوی کمدین معروف سینما و تلویزیون

وقتی از پدرام باردار شدم پدرم مجبور شد با ازدواجمان موافقت کند!

تجاوز به دختر دانشجو در خلوتگاه شیطانی دوست پسر بی رحم

پرسه زنی رئیس شورا در خانه های فساد لو رفت! + تصویر

درخواست کمک پدر طاها برای نجات زندگی پسر 2 ماهه اش + عکس

قتل رفیق در بزم مستانه در انتهای مجیدیه+ عکس

فیلم هنگام جزغاله شدن مرد جوان در خیابان/ او به کابل فشار قوی دست زد! /16+

همسر داوطلب مجلس شورای اسلامی اسرائیلی بود! + تصویر

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت مهم ترین های 24 ساعت اخبار حوادث موبایل پسر اجاره خانه زندگی فروش حوادث آبادان دوچرخه صاحبخانه عکس فیلم جوان ایران زندگی تهدید کودک پرونده تهران حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۷۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکایت ۳.۸ میلیارد ساله زمین درباره حیات| همه‌چیز درباره پیدایش زندگی

خبرگزاری علم و فناوری آنا- هدا عربشاهی: تخمین‌ها نشان می‌دهد که زمین حدود ۰.۰۵± ۴.۵میلیارد سال پیش متولد شد. به‌تدریج و به‌لطف ظهور جلبک‌های آبی که قادر به انجام فتوسنتز کلروفیل بودند، اکسیژن در جو پخش شد و به‌مدد اکسیژن موجود در هوا و ازن، حیات از حدود ۳.۸میلیارد سال قبل در زمین تازه‌شکل‌گرفته به حرکت درآمد. به‌ باور بعضی دانشمندان، حیات در حوضچه‌های آب‌های سطحی و به باور بعضی دیگر در اعماق اقیانوس‌ها که مملو از چشمه‌های آب بسیار گرم و سرشار از مواد معدنی است آغاز شده است. امروزه هم در این محیط‌های- به‌نظر- نامساعد برای حیات، باکتری‌هایی بدون نیاز به حضور نور زندگی می‌کنند و از اکسیداسیون شیمیایی ترکیبات گوگردی انرژی می‌گیرند.

تولد حیات از نگاه فلسفه

فیلسوفان یونان باستان معتقد بودند که حیات ذاتی خود ماده است و زمانی‌که شرایط مساعد باشد به‌طور خود‌به‌خود پدید می‌آید. ارسطو تمام عقاید مربوط به نسل فیلسوفان پیشتر از خودش را که بر شکل‌گیری خود‌به‌خودی حیات اعتقاد داشتند در نظریه‌ای باعنوان نظریه خلق‌الساعه ترکیب کرد. به‌گفته این فیلسوف بزرگ، موجودات زنده از موجودات زنده مشابه دیگری متولد می‌شوند، اما بعضی‌وقت‌ها می‌توانند از ماده بی‌اثر هم به‌وجود آیند. درواقع، در هر چیزی، یک «اصل منفعل» وجود دارد که با ماده نشان داده می‌شود و یک «اصل فعال» که با فُرم معرفی می‌شود، یا بهتر است بگوییم نوعی نیروی درونی که خود ماده را سازمان‌دهی می‌کند و به آن شکل (فٌرم) می‌دهد. برای‌مثال، شپش از قطرات شبنم که روی برگ ریخته می‌شوند به‌وجود می‌آید. دانشمندان برجسته‌ای چون نیوتن، دکارت و بیکن از نظریه تولید خود‌به‌خودی (خلق‌‌الساعه) حیات حمایت می‌کردند و در سال ۱۵۰۰ هنوز کسانی بودند که باور داشتند غازها از درختانی که در تماس با اقیانوس زندگی می‌کنند به‌وجود می‌آیند و بره‌ها داخل خربزه شکل می‌گیرند. در قرن هفدهم اولین آزمایش‌ها برای اثبات نظریه تولید خود‌به‌خودی آغاز شد و دکتر ژان باپتیست ون هلمونت اعلام کرد که آزمایش بسیار خاصی انجام داده است: او پیراهن کثیفی را در تماس با دانه‌های گندم قرار داد و پس‌از ۲۱ روز مشاهده کرد که اطراف پیراهن کثیف، موش‌ها به‌دنیا آمده‌اند. به‌عقیده این پزشک، عرقی که پیراهن به آن آغشته بود، اصل فعالی بود که به‌لطف آن ماده بی‌اثر به ماده زنده تبدیل شده بود.

بی‌جان‌زایی و زیست‌زایی

پس‌از اولین آزمایش‌هایی که چندان قوی نبودند مانند آزمایشی که ون هلمونت انجام داده بود، دانشمندان دیگری با هدف یافتن منشاء پیدایش حیات در زمین وارد میدان شدند. سال ۱۶۶۸ یک پزشک ایتالیایی به‌نام فراچسکو رِدی مجموعه‌ آزمایش‌هایی انجام داد که قرار بود نشان دهند که تولید خلق‌الساعه وجود ندارد. رِدی گوشت گوساله و ماهی را در ظروف مختلفی گذاشت و در بعضی از آنها را به‌صورت خشک بست و بعضی دیگر را در تماس با هوا رها کرد. با گذشت زمان، او مشاهده کرد در ظروفی که درشان باز بود کِرم (که در واقعیت چیزی جز لارو حشره نبود)، مگس و سایر حشرات روی گوشتِ درحال تجزیه جمع شده‌اند، در‌حالی‌که در ظروف در بسته هیچ نشانه‌ای از موجود زنده دیده نمی‌شد. هم‌زمان با آزمایش‌های ردی، یک طبیعت‌شناس هلندی به‌نام آنتون ون لیوونهوک (1723-1632) میکروسکوپی ابتدایی ساخت که امکان مشاهده ریزجانداران را فراهم می‌کرد. او آزمایش مشابهی انجام داد و در مدت زمان کوتاهی، توانست زیر میکروسکوپ تعداد بسیار زیادی ریزجاندار را در تمام ظروف در بسته و در باز مشاهده کند. پس‌از مشاهدات متعدد با ابزار جدید لیوونهوک، بین کسانی که از نظریه بی‌جان‌زایی (حیات از مواد غیر زنده به‌وجود می‌آید) و زیست‌زایی (حیات فقط از موجودات زنده سرچشمه می‌گیرد) مباحثات گسترده‌ای درگرفت. سال ۱۷۴۵، جان نیدهم، طبیعت‌شناس انگلیسی، آزمایش‌های جدیدی را برای اثبات نظریه زیست‌زایی ابداع کرد. او آب مرغ و عرقیات گیاهی را در چند لوله آزمایش گذاشت و سپس روی آنها را با پارچه تنزیب پوشاند. هرچند پیش‌از شروع آزمایش‌ها، لوله‌های آزمایش با حرارت سترون شده بودند، اما باوجوداین، پس‌از چند روز صدها ریزجاندار داخلشان‌ مشاهده شد. این نتیجه فرضیه وجود شکل‌گیری خودبه‌خودی را تقویت کرد. هرچند یک‌قرن بعد، لوئی پاستور، شیمی‌دان و میکروب‌شناس فرانسوی با انجام آزمایش‌هایی نظریه بی‌جان‌زایی خودبه‌خودی (مدل قدیمی) را رد کرد و این‌گونه نظریه زیست‌زایی قوت گرفت.

جو آغازین

خورشید و سیاره‌هایی که آن را احاطه کرده‌اند بیش‌از ۴.۵میلیارد سال پیش پس‌از انفجار یک ابرنواختر و در اثر فروریزش یک اَبر ملکولی چرخان تشکیل شده‌اند. این ابرنواختر قبل‌از انفجار عناصری را درون خودش ایجاد کرده بود که از هیدروژن و هلیوم شروع می‌شدند. بنابراین، زمین در ابتدا همانند توپ رشته‌ای عظیمی بود که عمدتاً از هیدروژن و هلیوم و همچنین از عناصر سنگینی چون کربن، نیتروژن، اکسیژن، آهن و سیلیکون تشکیل شده بود که در اثر انفجار ابرنواختری به فضا پرتاب شده بودند. بعدها زمین سرد شد و گازهای سبک‌تری چون هیدروژن و هلیوم تاحدی با عناصر سنگین‌تر واکنش نشان دادند و کمی در فضا پراکنده شدند. درواقع، تقریباً تمام هلیوم پراکنده شد زیرا سبک است و با سایر ترکیبات واکنش چندانی ندارد، در‌حالی‌که بخشی از هیدروژن با عناصر دیگر واکنش داد و ترکیبات هیدروژن‌داری چون متان (CH4)، آمونیاک (NH3)، سولفید هیدروژن (H2S) و آب (H2O) را تشکیل داد. سپس عناصر سنگین‌تر، به‌دلیل گرانش، شروع به تشکیل «هسته مرکزی» کردند که عمدتاً از آهن و نیکل تشکیل شده بود و یک «جبه» (گوشته) از عناصر سنگین که دور هسته را احاطه کرده بود و یک «پوسته»، که سطحی‌ترین لایه زمین را می‌سازد و از عناصر سبکی چون آلومینیوم، پتاسیم و سدیم تشکیل شده است به‌وجود آمد. همان‌طورکه پوسته در حال شکل‌گیری بود، گازهای فرار زیادی از‌طریق شکاف‌هایی که از داخل زمین می‌آمدند آزاد می‌شدند و آنچه را که باعنوان جو آغازین شناخته می‌شود می‌ساختند. اما دانشمندان اطمینان دارند که اکسیژن آزاد (O2) در اتمسفر اولیه وجود نداشت و بنابراین، ازن هم نمی‌توانست وجود داشته باشد. ازن به‌جای دو اتم اکسیژن، از سه اتم یعنی O3 تشکیل شده است. ازاین‌رو، پرتوهای فرابنفش خورشید که امروزه با لایه قطوری از ازن مسدود می‌شوند می‌توانستند در مقادیر بسیار بالاتر از مقدار امروزی، به سطح سیاره زمین برسند و با انرژی‌‌‌شان به تشکیل ترکیبات شیمیایی اولیه کمک کنند.

حیات روی زمین

دو فرضیه مختلف درباره منشاء حیات روی زمین ارائه شده است: نظریه اتوتروفی (خودپروردگی) و نظریه هتروتروفی (دگرپروردگی). نظریه اول این فرضیه را مطرح می‌کند که اولین جاندار خودپرورده بوده است، یعنی قادر به تولید مواد آلی از مواد غیرآلی بوده همانند کاری که گیاهان سبز ازطریق «فتوسنتز کلروفیل» می‌کنند. اما مورد دوم، این فرضیه را مطرح می‌کند که اولین جاندار هتروتروف (دگرپرور) بوده است یعنی قادر به تولید غذا به‌تنهایی نبوده، بلکه باید از جانداران دیگر تغذیه می‌کرد. درواقع، جانواران (هتروتروف‌ها) برای زندگی به تغذیه از گیاهان (اتوتروف‌ها) نیاز دارند، در‌حالی‌که اتوتروف‌ها اصلا به هتروتروف‌ها نیاز ندارند. جان بوردون ساندرسون هالدین، زیست‌شناس انگلیسی درحدود سال ۱۹۲۰، پس‌از در نظر گرفتن اینکه زمین در آغاز، در اصل ویژگی‌های بسیار متفاوتی نسبت به امروز داشته است نتیجه گرفت که در ابتدا، حیاتی که اکنون وجود دارد، در زمین اولیه یافت نمی‌شد. به‌گفته او، اگر مواد آلی در زمان کنونی تشکیل می‌شدند، فوراً به‌دست بعضی جانداران از بین می‌رفتند، در‌حالی‌که در غیاب کامل ریزجانداران، مواد آلی در آرامش باقی ماندند و زمان کافی برای توسعه و پیچیده‌تر‌شدن را به‌دست آوردند.

و سرانجام پیدایش!

سال ۱۹۲۴ الکساندر ایوانوویچ اُپارین، دانشمند اهل شوروی، نظریه‌هایی مشابه نظریه هالدین را ارائه کرد، اما با این تفاوت که از نظر اُپارین جو آغازین می‌بایست سرشار از هیدروژن باشد، در‌حالی‌که به‌‌اعتقاد دانشمند انگلیسی، غنی‌از دی‌اکسید‌کربن بوده است.

اُپارین در نظریه‌اش توضیح داد که اصطلاح «مولکول‌های حیات» (آجرهای سازنده حیات) یعنی اسیدهای نوکلئیک سازنده دی‌ان‌ای و آر.‌ان.‌ای و پروتئین‌ها می‌توانند از هیدروژن، آمونیاک، متان و بخار آب موجود در زمین تشکیل شده باشند. او معتقد بود که اولین مولکول‌ها در اقیانوس‌ها شکل گرفتند و بعدها گردهم آمدند و مولکول‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تری را تشکیل دادند تا‌جایی‌که به این مخلوط «سوپ بنیادین» می‌گویند. در‌واقع، این احتمال وجود دارد که در دریاهایی که به دمای بسیار بالایی رسیده‌اند، این «سوپ» متراکمِ جوشانِ مملو از ذرات آلی پدیدار شده باشد. پس سوپ اولیه حیات محیطی فرضی است که تصور می‌شود در آن رویدادهای شیمیایی‌فیزیکی که بعدها به تشکیل حیات روی زمین منجر شده‌اند رخ داده‌اند. از منظر شیمیایی، سوپ بنیادین، مخلوطی از آب با نمک‌های معدنی و ترکیبات شیمیایی ساده مختلف برپایه کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن است که هم ماهیت آلی (هیدروکربن‌ها، اسیدهای آمینه، اسیدهای کربوکسیلیک، پلیمرهای کوتاه) و هم ماهیت غیرآلی (آمونیاک، دی‌اکسید‌کربن) دارند. در آن‌زمان، هیچ‌چیز مثل امروز نبوده است، نه قاره‌ها، نه اقیانوس‌ها و نه جو کنونی. در آن‌زمان تخلیه الکتریکی و پرتوهای فرابنفش خورشید از جو زمین عبور می‌کردند. این پدیده‌ها مواد موجود را ازطریق واکنش‌های شیمیایی به ماکرومولکول‌هایی تبدیل کردند که قادر به تکثیر و تغذیه خودشان بودند و به‌این‌ترتیب از بی‌جان‌زایی نخستین (براساس مدل امروزی)، حیات متولد شد!

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانو غمخواری ناجی پنج زندگی شد
  • زندگی «اعراب بادیه‌نشین» از دریچۀ عکس‌های 120 ساله (+عکس)
  • مرد ۷۱ ساله مهابادی بخاطر جمع آوری گیاهان کوهی جان باخت
  • ستارگان دیروز اروپا، پیرمردهای عصا به دست برزیل!
  • بازگشت به زندگی آقای ۱۸ ساله در شهرکرد
  • حکایت ۳.۸ میلیارد ساله زمین درباره حیات| همه‌چیز درباره پیدایش زندگی
  • فرار دختر جوان با پسری که او را کنیز خودش کرد
  • بهترین سریال‌های عاشقانۀ کره‌ای با حال و هوای «فانتزی»
  • فرار دختر جوان با پسری که او را کنیز خودش کرد | کتکم می‌زد و دست‌هایم را می‌سوزاند
  • بازگشت به زندگی آقای ۸۴ ساله در شهرکرد