Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

شناي سوئدي علاوه بر تقويت بالاتنه و افزايش انعطاف پذيري مزاياي ديگري هم دارد
شناي سوئدي علاوه بر تقويت بالاتنه و افزايش انعطاف پذيري بدن مزاياي سلامتي ديگري هم براي شما دارد.
فوايد شناي سوئدي براي سلامت
شناي سوئدي يکي از حرکات ورزش مفيد است که بر روي عضلات بدن و ذهن کار مي‌کند.
افراد زيادي علاقه به انجام حرکت شناي سوئدي دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکت شناي سوئدي عضلات بالاتنه را قوي و حجيم مي‌کند. اين حرکت نياز به فضا يا امکانات خاصي ندارد و حتي در خانه نيز قابل انجام است.
به گزارش سايت NDTV،حرکت شناي سوئدي بر روي اکثر عضلات بدن کار مي‌کنند.
فوايد اين حرکت عبارتند از:
1- شناي سوئدي باعث افزايش انعطاف پذيري مي‌شود: زماني که بدن را پايين مي آوريد عضلات کمر کشيده مي‌شوند و زماني که بدن را به سمت بالا هل مي‌دهيد عضلات دو سر کار مي‌کنند. انجام مرتب اين حرکت باعث افزايش انعطاف پذيري مي‌شود و احتمال آسيب‌ديدگي را کاهش مي‌دهد.
2- بهبود بخشيدن به دستگاه قلبي ـ عروقي: شناي سوئدي باعث مي‌شود که قلب سريع‌تر کار کند و خون بيشتري به بافت‌هاي عضلاني پمپاژ شود. بنابراين انجام اين حرکت بر کار کرد قلب و عروق نيز تاثيرگذار است.
افرادي که زياد پشت ميز مي‌نشينند، مي‌توانند حرکت شناي سوئدي را در برنامه ورزشي خود قرار دهند. نشستن بيش از حد باعث مي‌شود که عضلات بالاتنه ضعيف شوند.
3- کالري سوزي: معمولا حرکت شناي سوئدي به عنوان حرکت چربي سوز نام برده نمي‌شود اما اين حرکت باعث سوزاندن کالري مي‌شود.
4- افزايش تستسترون: با افزايش سن، ترشح هورمون‌ها در بدن تغيير مي‌کند. در مردان ميزان ترشح تستسرون کاهش پيدا مي‌کند. انجام حرکات ورزشي همچون شناي سوئدي ترشح هورمون‌ها را منظم مي‌کند.
5-کاهش احتمال پوکي استخوان: پوکي استخوان با کاهش تراکم استخوان ايجاد مي‌شود. داشتن تغذيه سالم و انجام ورزش از کاهش تراکم استخوان جلوگيري مي‌کنند. شناي سوئدي ورزشي مناسب براي جلوگيري از اين بيماري است.
6-کاهش احتمال آسيب‌ديدگي: معمولا آسيب‌ديدگي شانه و کمر در افرادي ايجاد مي‌شود که انعطاف پذيري زيادي ندارند.
انجام شناي سوئدي باعث مي‌شود که بدن قدرتمندتر و انعطاف پذيرتر شود. به ‌اين‌ ترتيب توانايي انجام حرکات پيچيده‌تر را بدون آسيب‌ديدگي پيدا مي‌کنند.
منبع :isna.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود

مدیر این کاروان که اعضای آن از ساکنان استان البرز هستند در خصوص جزئیات این اقدام گفت: از سال 95آیین پیاده روی کاروان قافله عشق و انتظار در دهه مبارک کرامت آغاز شده و این حرکت مبارک هر سال باشکوه تر از سال های قبل برگزار می شود.

حمید پارسا افزود: تعداد شرکت‌کنندگان این کاروان در سال های ابتدای بین 550 تا 1000 نفر بود و اما امسال تعداد۱۴۰۰ زائر و مشتاق حضرت را در این مسیر خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: این کاروان حرکت خود را  ۲۶ اردیبهشت ماه مصادف با ششم ذی القعده از شهرکرج آغاز کرده و اعضا با قطار راهی نیشابور می شوند و پس از زیارت امامزاده های این شهر، به صورت پیاده راهی مشهد مقدس خواهند شد.

مدیر این کاروان در ادامه خاطرنشان کرد: همزمان با روز ولادت امام هشتم علیه السلام، کاروان به مشهد می رسد و اعضا با در دست داشتن شاخه های گل به حرم مطهر رضوی مشرف خواهند شد.

پارسا همچنین از پیش بینی اجرای برنامه های فرهنگی در طول مسیر پیاده روی از نیشابور به سمت مشهد خبر داد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • رکورد ۱۰۰ متر آزاد شنای ایران شکسته شد
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • حرکت به سمت مشارکت معنادار و عمیق مردم در ساخت مسکن
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • تعمیر شیرهای فشارشکن ١٥٠میلی متری خط انتقال فیرورق