Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@20:24:18 GMT

روبات دوستدار آبزیان به کمک محققان می‌آید

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۳۷۸۸۶

روبات دوستدار آبزیان به کمک محققان می‌آید

از دیرباز انسان‌ها علاقه‌مند به کسب اطلاعات مربوط به اعماق اقیانوس‌ها بوده‌اند و از آنجا که بشر نمی‌تواند زمان زیادی زیر آب باقی بماند برای این منظور تاکنون از ابزارهایی استفاده شده که از موجودات دریایی نمونه‌گیری می‌کنند تا بتوان به مطالعه آنها پرداخت اما مشکل اینجاست که معمولاً این ابزارها به آبزیان صدمه می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران آنلاین /به‌گزارش تک کرانچ، در همین راستا یک تیم مهندسی زیست شناسی دانشگاه هاروارد، روباتی را طراحی و ساخته‌اند که می‌تواند بدون صدمه زدن به آبزیان، آنها را به تور انداخته و به نمونه‌برداری بپردازد.

روبات RAD که مانند اسباب بازی Pokeball عمل می‌کند، به‌صورت کره‌ای شکل بوده و دارای 4 بازوی مسطح است که به‌صورت مکانیکی کار می­ کند. این روبات می‌تواند ماهی‌ها را بدون صدمه زدن در بر بگیرد و آنها را در محفظه ایجاد شده، نگه دارد.
ساخت این روبات  از هنر اریگامی(تاکردن کاغذ) الهام گرفته شده است. درواقع این روبات یک مکانیزم فرآیند تاشو را انجام می‌دهد و می‌تواند بازوها را باز و بسته کند. سپس در محفظه‌ای که با بسته بازوهاایجاد می‌شود ماهی‌ها را نگه می‌دارد. این روبات ابتدا در استخر آزمایش شد که موفقیت‌آمیز بود و توانست عروس دریایی را بدون آسیب زدن، به دام بیندازد. سپس این روبات در عمق 2 هزار متری اقیانوس‌ها مورد آزمایش قرار گرفت و توانست ماهی مرکب، هشت پا و عروس دریایی را بگیرد.
این روبات برای شرایط سخت اقیانوس‌ها بسیار مفید است و از آنجایی که کنترل و کار با آن بسیار ساده است بنابراین می‌توان در تحقیقات مناطق ناشناخته و صعب العبور اقیانوس‌ها از آن بهره گرفت.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

نیروهای مسلح یمن یک کشتی و ناوشکن آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را در اقیانوس هند هدف قرار دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای مسلح یمن یک کشتی و ناوشکن آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه نیروهای مسلح یمن نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.

طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند ناو اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته است.

کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو بردانصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خوردهنیه:یمن اقتصاد اسرائیل را متلاشی کرد/حمایت قدرتمندانه ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • حیات بشر در قمر یخی زحل محتمل است
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند