Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@02:17:40 GMT

مکانیزم درآمدزایی اپ‌استور چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۳۷۹۲۳

مکانیزم درآمدزایی اپ‌استور چگونه است؟

چین به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان به پلی استور گوگل دسترسی ندارد. این در حالی است که 3.17 درصد از خریدها از اپ‌استور اپل از این کشور انجام می‌شود.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اپ استور اپل همچنان دو برابر گوگل پلی درآمد دارد، و با این حال دانلودهایش نصف تعداد دانلودهایش آن است.

به گزارش اینکوایرر، ارقام مربوط به سه ماهه اول و دوم سال گویای آن هستند که کاربران اپل ۲۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیارد دلار برای اپلیکیشن‌هایشان هزینه کرده‌اند، در حالی که کاربران اندروید تنها ۱۱.۸ میلیارد دلار هزینه کرده‌اند.
در این باره نکته اول این است که چین، به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان، به پلی استور گوگل دسترسی ندارد. این در حالیست که ۳.۱۷ درصد از خرید‌ها از اپ استور اپل از این کشور انجام می‌شود.

این تنها دلیل نیست؛ بدون چین، اپل باز هم می‌تواند پیشتاز باشد، ولی به خاطر داشته باشید که کاربران اندروید گزینه‌های جایگزینی همچون APK Mirror و App Store آمازون را دارند.

فروشگاه‌های اپل و گوگل هر دو در ۱۲ سال اخیر شاهد رشد عایدی بوده‌اند، به طوری که گوگل پلی رشد ۲۹.۷ درصدی داشته و اپل با اندکی فاصله نسبت به آن رشد ۲۶.۸ درصدی را تجربه کرده است.

از جنبه دانلودها، گوگل پلی ۳۶ میلیارد دانلود در سه ماهه اول و دوم در برابر تنها ۱۵ میلیارد توسط اپل داشته است.

با این وجود، همچنین در نظر داشته باشید که اندروید اپ‌های رایگان به مراتب بیشتری نسبت به اپل دارد، و طبیعتا احتمال اینکه کاربران اپ رایگان بخرند بیشتر است.

این واقعیت نیز وجود دارد که سرقت معنوی و دانلود به هر شکلی غیر از Play Store اپل امکان‌پذیر نیست، در حالی که تقریبا همه اپ‌های اندرویدی از راه‌هایی غیر از فروشگاه رسمی گوگل قابل دسترسیند.

یک روند رو به رشد در بازار، خرید اشتراک است. به عنوان مثال، کاربران اپل می‌توانند هزینه اشتراک نتفلیکس را (بسته به اپراتور آن) روی قبض تلفنشان بپردازند. این امکان برای کاربران اندرویدی وجود ندارد، که این موجب مغشوش‌تر شدن بیشتر این تصویر می‌شود.

همچنان باید ماند و دید که نتیجه این رقابت چه می‌شود، ولی به مرور بیشتر و بیشتر مشخص می‌شود که گوگل، بیش از تلاش برای پیشبرد اندروید، قصد ترویج سیستم عامل کروم برای تبلت‌ها را دارد، به همین خاطر ممکن است Google Play هرگز به فروشگاه اپل نرسد.

ولی با توجه به قیمت و وضعیت نسبی آیفون و آیپد، این احتمال نیز وجود دارد که کاربرانشان قدرت مالی بیشتری برای هزینه کردن برای اپ‌ها داشته باشند.

منبع: ایتنا

انتهای پیام/4001

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | حمله به گوگل

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درآمدزایی منچستریونایتد به واسطه راهیابی دورتموند به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • چطور از تلگرام بیزنس درآمدزایی کنیم؟
  • نحوه به‌روزرسانی Android ۱۵ Beta ۱؛ برجسته ترین ویژگی‌ها و تلفن‌های واجد
  • امکان خرید آنلاین با احراز هویت بیومتریک گوگل پلی
  • ببینید | حمله به گوگل
  • امیدآفرینی در درآمد غیرشهریه‌ای با محصولات نوآورانه و فناورانه
  • امیدآفرینی در درآمدزایی غیرشهریه‌ای با استفاده از محصولات نوآورانه و فناورانه
  • تیم ملی اسکواش یک سال بدون اردو!
  • تیم ملی اسکواش یکسال بدون اردو!
  • اپل اشتباهش را پذیرفت