Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مردم استان بوشهر در برگزاری مراسم و برنامه‌های مربوط به ائمه همواره پیشتاز هستند و در آستانه میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برنامه‌های و جشن‌های متعددی را در نقاط مختلف استان برگزار کردند.

مراسم جشن و آئین‌های سنتی ویژه میلاد حضرت رضا(ع) با شور خاصی در مساجد و بقاع متبرکه نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد و اقشار مختلف مردم در سنین مختلف در این برنامه‌ها حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین مناسبت برنامه های مختلفی به میزبانی مساجد و امامزادگان برگزار شد که از آن جمله می‌توان به مراسم جشن و مولودی خوانی اشاره کرد.

حضور خدام رضوی در مصلی بوشهر

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جشن سلطان امام الرئوف علیه السلام امشب با حضور خدام آستان قدس رضوی در مصلای جمعه بوشهر برگزار شد.

سید ناصر فاطمی اضافه کرد: در این مراسم که با برگزاری مراسم استقبال از خدام آستان قدس همراه بود، کسانی که نام مبارکشان رضا و یا ترکیبی از دیگر اسامی با رضا است به قید قرعه تقدیر می‌شود.

در روز میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نیز مراسم و برنامه‌های متعددی در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار خواهد شد.

برگزاری برنامه‌های متنوع در استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر از برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه کرامت و میلاد حضرت امام رضا در نقاط مختلف استان خبر داد و اظهار داشت: شاهد استقبال گسترده مردم از برنامه‌های جشن میلاد حضرت رضا(ع) هستیم.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی از برگزاری سخنرانی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در نقاط مختلف استان خبر داد و اضافه کرد: ۳۸۵ نفر مبلغ و ۲۱۰ نفر مبلغه در راستای تبیین معارف اهل بیت عصمت و طهارت به نقاط مختلف استان اعزام شدند.

وی بیان کرد: در این ایام برنامه های متنوعی شامل اعزام مبلغین و مبلغات حوزوی و دانشگاهی و سنتی به مجالس، برگزاری جشن‌ها، همایش‌ها و مسابقات فرهنگی ویژه دهه کرامت در سطح استان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: بنا به اهمیت تبیین معارف الهی و بصیرت افزایی اعزام مبلغ در مناسبت ها می‌تواند در تقویت بنیه اعتقادی آحاد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان موثر باشد و در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن جامعه را بیمه کند.

مشارکت هزار هیئت مذهبی در برنامه دهه کرامت

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک میلاد حضرت رضا(ع) اظهار داشت: بیش از هزار هیئت مذهبی استان بوشهر در برگزاری مراسم و برنامه‌های دهه کرامت همکاری و مشارکت داشته‌اند.

نوشاد نوشادی خاطرنشان کرد: مردم استان بوشهر علاقه و عشق بسیار زیادی به امام رئوف حضرت علی ابن موسی‌الرضا دارند و به همین مناسبت شاهد برگزاری جشن‌های بزرگی در سطح استان هستیم.

وی ادامه داد: مولودی خوانی، پخش گل و شیرینی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از جمله برنامه های میلاد امام رئوف حضرت امام رضا(ع) است که در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر اضافه کرد: این برنامه‌ها با محوریت تبیین ویژگی‌های حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و تشریح فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

ویژگی‌های حضرت رضا(ع)

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به ویژگی‌های حضرت رضا(ع) اظهار داشت: امام رضا (ع) شخصیت بزرگی هستند که کشور ما این سعادت را پیدا کرد تا این نور الهی را درون خود داده تا ایشان بتوانند یک پایگاه عظیم فرهنگی و معنوی برای کشور ما باشند.

حجت ‌الاسلام عبدالرضا سروستانی گفت: وجود بارگاه نورانی امام رضا (ع) در کشور ما به عنوان یک نگین درخشانی منشأ برکات زیادی است و ملجأ بی پناهان و بسیاری از ارادتمندان به ساحت مقدس خاندان رسالت به شمار می رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: یکی از القاب شریف حضرت امام رضا (ع) رأفت و مهربانی آن امام بود که ایشان نسبت به ارادتمندان خویش عنایت ویژه‌ای  داشتند.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: علم ایشان یکی دیگر از القاب شریف آن حضرت به شمار می رود و تاثیر ایشان در ارتقای علمی علوم زمان خویش به نحوی بود که آن حضرت (ع) به عنوان عالم آل محمد ملقب شدند.

وی ابراز داشت: امیدواریم با معرفت به حضرت امام رضا (ع) بتوانیم قطره ای از معارف ارزشمند و سیره گرانبهای ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و موجبات سعادت و خوشبختی جامعه اسلامی را فراهم کنیم.

کد خبر 4356400

منبع: مهر

کلیدواژه: امام رضا ع بوشهر بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد دهه کرامت خرم آباد شهرکرد یاسوج شیراز مجلس شورای اسلامی خطبه های نماز جمعه بیرجند زیر سایه خورشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۸۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن حسن زاده عصر یکشنبه در اولین جلسه ستاد هماهنگی راهیان نور استان تهران در سال ۱۴۰۳، که با حضور علیرضا فخاری، استاندار تهران برگزار شد، از استقبال خوب مردم نسبت به برگزاری این اردوها خبر داد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ، اظهار کرد: به دلیل شیوع کرونا مدتی در برگزاری اردوی راهیان نور وقفه ایجاد شده بود که خوشبختانه پس از پایان همه گیری، شاهد برگزاری این اردوها هستیم.

حسن زاده گفت: راهیان نور در سال گذشته در حوزه غرب، جنوب غرب و راهیان پیشرفت برگزار و طی آن ۴۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف از جمله اهالی محلات و دانش آموزان در این اردو شرکت کرده‌اند.

کد خبر 6091457

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • ۴۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت