Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -
يکي از بهترين راه هاي حاجت گرفتن توسل به امام رضا (ع) مي باشد
بسياري از ما مسلمانان در زماني که به تنگنا‌هاي زندگي دنيوي مي‌رسيم و در خيال خود مي‌پنداريم که حتي خداوند هم ما را فراموش کرده است و هر چه صدايش مي‌کنيم پاسخي نمي‌شنويم رو به سمت توسط به ائمه مي‌آوريم. يکي از اماماني که همه ما ايراني‌ها به شوق ديدن حرمش غوغايي در دل داريم و به ايشان توسل مي‌کنيم امام رضا (ع) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چکيده از زندگينامه امام رضا:
امام علي بن موسي الرضا (ع) هشتمين امام شيعيان است که در يازدهم ذيقعده سال 148 هجري در مدينه به دنيا آمد و در سن 35 سالگي مسئوليت امامت و رهبري شيعيان را بر عهده گرفتند.
حيات ايشان با خلافت خلفاي عباسي مقارن بود که سختي‌ها و رنج بسياري را بر امام (ع) رواداشتند و سر انجام مامون عباسي ايشان را در سن 55 سالگي به شهادت رساند.
اگر حاجتي از خدا داريد و نمي‌دانيد براي رسيدن به آن حاجت چه بکنيد به امام رضا توسل شويد.
توسل به امام رضا(ع):
درباره توسل به امام رضا(ع) اين طور وارد شده است که بهترين راه توسل به امام رضا(ع) طريقه اى است که از خود ايشان وارد شده است:
«هرگاه اتفاق مهمى براى تو رخ داد، دو رکعت نماز بخوان، در يک رکعت فاتحه و آيت‌الکرسى و در رکعت دوم حمد و سوره قدر را بخوان، سپس قرآن را بردار و آن را بالاى سرت بگير و بگو: «اللّهُمَّ بحَقِّ ما أَرْسَلْتَهُ إِلى خَلْقِکَ، وَبحَقِّ کُلّ آيَه فِيه، وَبحَقِّ کُلّ مَنْ مَدَحْتَهُ فيهِ عَلَيْکَ، وَبحَقِّکَ عَلَيْهِ، وَلانَعْرِفُ أَحَداً أَعْرَفُ بحَقِّکَ مِنْکَ.«
سپس 10 بار مى گويى: «يا سَيّدى يا اللّه»، و 10 بار «بحَقِّ مُحَمَّد»، و 10 بار «بحَقِّ عَلىّ»، و 10 بار «بحَقِّ فاطِمَهِ»، و به همين شکل 10 بار اسم هر کدام از ائمه را يکى بعد از ديگرى مى‌گويى. امام رضا(ع) مى فرمايد: «تا اينکه به امام زمانت مى‌رسى. به راستى که از جاى خود برنمى‌خيزى مگر اين که خداوند حاجت تو را برآورده مى‌سازد
يکي ديگر از راه هاي توسل به امام رضا (ع)
به جهت امور مادي و معنوي اين توسل فوق العاده است و از اولين مجربات بنده (‌ نويسنده کتاب مجربات باقر )‌ مي باشد و به هر چه رسيدم از همين توسل بود.
دستور اين است:
هر روز 110 مرتبه اين صلوات را به روح حضرت امام رضا عليه السلام فرستاده و تا 40 روز ادامه دهيد که فوق العاده مجرب است:
اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اوْليائِكَ.
ترجمه ي صلوات امام رضا:
خدايا رحمت فرست بر علي بن موسي الرضا امام با تقوا و پاک و حجت تو بر هر که روي زمين است و هر که زير خاک، رحمت بسيار و تمام با برکت و پيوسته و پياپي و دنبال هم چنان بهترين رحمتي که بر يکي از اوليائت فرستادي.
براي رفع گرفتاري نماز حاجت امام رضا را بخوانيد
نماز حاجت امام رضا(ع):
امام رضا (ع) فرمودند: هرگاه دچار امر دشواري شدي دو رکعت نماز بخوان.
در رکعت اول بعد از حمد آيه الکرسي
در رکعت دوم بعد از حمد سوره قدر
بعد از نماز قرآن را بر روي سر بگير و بگو:
«أَللَّهُمَّ بِحَقِّ مَنْ أَرْسَلْتَهُ إِلى خَلْقِکَ، وَ بِحَقِّ کُلِّ ايَةٍ فيهِ، وَ بِحَقِّ کُلِّ مَنْ‏ مَدَحْتَهُ فيهِ عَلَيْکَ، وَ بِحَقِّکَ عَلَيْهِ، وَ لا نَعْرِفُ أَحَداً أَعْرَفَ بِحَقِّکَ مِنْکَ»
سپس 10 مرتبه هر يک از ذکر ‌هاي زير را بگو:
«يا سَيِّدي يا اَللَّهُ»
«بِحَقِّ مُحَمَّدٍ»
«بِحَقِّ عَلِيٍّ»
«بِحَقِّ فاطِمَةَ»
«بِحَقِّ الْحَسَنِ»
«بِحَقِّ الْحُسَيْنِ»
«بِحَقِّ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ»
«بِحَقِّ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ»
«بِحَقِّ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ»
«بِحَقِّ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ»
«بِحَقِّ عَلِيّ ‏بْنِ مُوسى»
«بِحَقِّ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ»
«بِحَقِّ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ»
«بِحَقِّ حَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ»
«بِحَقِّ الْحُجَّةِ»
اگر چنين کني پيش از آن که از جايت برخيزي خداوند حاجتت را برآورده مي‌کند.
گردآوري: بخش مذهبي بيتوته
niksalehi.com
yjc.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع استان در سال جاری، گفت: خدای متعال شما را برای مهم‌ترین مساله زندگی دعوت کرده است تا حاجیان ما سرمایه‌های معنوی جامعه و برکات زندگی ما باشند.

وی اضافه کرد: روحانیت معظم، اساتید بزرگوار و روحانیون کاروان با دنیایی از تجربه در خدمت این همایش بزرگ و معنوی هستند، بنابراین اولین کار این است که آموزش‌ها و کلاس‌ها را جدی بگیرید، سؤال‌هایتان را بپرسید و خودتان را از نظر شناخت و معرفت نسبت به کاری‌که می‌خواهید انجام دهید تقویت کنید، حتی اگر لازم شد قبل از اینکه از ایران حرکت کنید، از کتاب‌ها و جزوه‌های موجود بهره‌مند شوید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه برای زائران باید نماز جماعت و حضور در مساجد مهم باشد، ادامه داد: شما اکنون می‌خواهید به مرکز مساجد عالم بروید، اگر به نماز، نماز جماعت، احکام نماز، کیفیت نماز، معنا و مفهوم نماز توجه کنید، اینها همه به معنای زمینه‌سازی و مهیا شدن برای حج است.

وی ادامه داد: در عصر غیبت باید ببینیم نایب امام عصر راجع به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها چه می‌گوید؟ راجع به کشور‌های اسلامی و مسلمانان و وظیفه ما در حمایت از محرومین و مستضعفین چه می‌گوید؟ ما در حمایت از مردم مظلوم غزه، فلسطین و یمن و حتی حمایت از مستضعفان غیرمسلمان وظیفه داریم، پس گوش ما باید به امام و رهبرمان باشد و فرمایشات نایب امام زمان را با گوش جان بشنویم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود