Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نتایج آخرین نظرسنجی در روسیه نشان می دهد که 86 درصد مردم این کشور آمریکا را مداخله گر در امور داخلی کشورهای دیگر می دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، این نظرسنجی را مرکز سنجش افکارعمومی روسیه (وسیوم) به مناسبت دیدار اخیر سران روسیه و آمریکا در هلسینکی پایتخت فنلاند برگزار و نتایج آن را روز دوشنبه در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس نتایج این نظرسنجی، 75 درصد روسها آمریکا را کشوری جنگ طلب، 68 درصد آمریکا را با نفوذ و 76 درصد نیز علاوه بر اینها از آمریکا به عنوان کشوری پیشرفته یاد می کنند.
37 درصد از روسهای شرکت کننده در نظرسنجی وسیوم خاطرنشان کردند که آمریکا کشوری دمکراتیک است.
در مورد دیدار اخیر روسای جمهوری روسیه و آمریکا در هلسینکی 83 درصد گفتند که از این دیدار اطلاع دارند و 48 درصد نیز گفتند که روابط دو کشور پس از این دیدار تغییری نمی کند.
38 درصد پرسش شوندگان گفتند که روابط روسیه و آمریکا بهبود خواهد یافت.

بر اساس نتایج نظرسنجی وسیوم، 54 درصد مردم روسیه گسترش روابط فرهنگی میان روسیه و آمریکا را ضروری می دانند و 52 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که روابط سیاسی دو کشور باید گسترش یابد.
55 درصد نیز گفتند که باید همکاری های مسکو و واشنگتن در عرصه امنیتی گسترش یابد.

روابط روسیه و آمریکا در سالهای اخیر پرتنش بوده و واشنگتن از سال 2014 (1393)و در مساله اوکراین چندین بسته تحریم های اقتصادی و مالی علیه مسکو وضع کرده است.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان روسها امریکا افکار سنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به چین در روز پنجشنبه، رسانه‌ها از هشدار این کشور به واشنگتن خبر دادند.

به گزارش فارس، چین به ایالات متحده هشدار داده است که باید بین «تقابل یا همکاری» یکی را انتخاب کند. روزنامه «فایننشال تایمز» روز پنجشنبه با اشاره به این موضوع نوشت، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دیدار رسمی خود را از پکن آغاز کرد.

دیدار بلینکن در حالی انجام می‌شود که ایالات متحده و چین به دنبال تنش زدایی در روابط خود هستند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و همتای چینی او «شی جین پینگ» سال گذشته در «سانفرانسیسکو» دیدار کردند و در این ماه نیز تماس تلفنی داشتند. وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود پیش از گفتگو با رهبری چین با «چن جینینگ» رئیس حزب کمونیست «شانگهای» ملاقات کرد.

او به بلینکن گفت: «چین و ایالات متحده چه همکاری یا رویارویی را انتخاب کنند، هر دو مورد بر رفاه دو کشور و آینده بشریت تأثیر می‌گذارد.»

تنش‌ها بر سر اتهامات ایالات متحده مبنی بر حمایت نظامی چین از روسیه و ارائه موادی از جمله نیمه هادی‌ها، ماشین آلات پیچیده و موتور‌های موشک کروز به مسکو بالا گرفته است. این روزنامه در ادامه نوشت، انتظار می‌رود بلینکن هشدار دهد که ایالات متحده گام‌های تنبیهی برخواهد داشت، مگر اینکه چین ارسال فناوری مربوط به تسلیحات با کاربری دوگانه به روسیه را متوقف کند. وزارت خارجه چین در واکنش اعلام کرده است که خواستار بحران در اوکراین نیست. این وزارت‌خانه همچنین آمریکا را به مداخله در منطقه آسیا و اقیانوسیه، به ویژه در دریای چین جنوبی متهم کرد.

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • روسیه:مخالف استفاده از تحریم جهت مداخله در کشورهای آفریقایی هستیم
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • وقتی معجزه خداوند، مداخله نظامی آمریکا را شکست داد
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست