Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-18@10:13:37 GMT

تهدید ترامپ عرضه نفت در جهان را به خطر انداخت

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۳۹۴۷۷

تهدید ترامپ عرضه نفت در جهان را به خطر انداخت

شبکه خبری سی ان بی سی به نقل از تحلیل گران نوشت: جنگ لفظی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با ایران نشانه دیگری درباره در خطر بودن عرضه نفت در جهان است.

 

این شبکه خبری در گزارش روز دوشنبه خود آورده است: تحلیلگران می گویند تهدید درگیری نظامی بین ایران و آمریکا افزیش یافته است؛ موضوعی که خطر بستن شلوغ ترین مسیر دریایی صادرات نفت در جهان و افزایش قیمت های نفت خام را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی ان بی سی با اشاره به توئیت تهدید آمیز ترامپ علیه ایران نوشت: رئیس جمهوری آمریکا ظاهرا به اظهارات «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران پاسخ می داد که گفت « توان ایران بازدارنده است، ما با کسی جنگ نداریم اما دشمنان باید این موضوع را درک کنند که جنگ با ایران، مادر جنگ ها است.»

این گزارش افزود: این تنش لفظی روز دوشنبه قیمت های نفت را حدود یک دلار درهر بشکه افزایش داد اما در نهایت در پایان قیمت ها روز روندی یکنواخت پیدا کرد.

«باب مک نالی» موسس و رئیس شرکت مشاوره انرژی «گروه راپیدن» در واشنگتن گفت: «من فکر می کنم بازار کمی آرام است . شاید فعالان بازار نفت فکر می کنند که این تکرار مساله کره شمالی است. رئیس جمهوری آمریکا درباره «آتش وخشم» توئیت می کند و قبل از این که متوجه شوید او و روحانی در ژنو دیدار و درباره توافق گفت و گو می کنند.»

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ بر توئیت ترامپ تاکید کرد و روز دوشنبه گفت: با رئیس جمهور در چند روز گذشته صحبت کردم، او به من گفت که اگر ایران هر گونه اقدام منفی انجام دهد تاوانی را خواهند پرداخت که کمتر کشوری تاکنون پرداخته است.

«کلیف کاپچان» رئیس گروه مشاوره ریسک اورسیا در این زمینه گفت: در حالی که جنگ قریب الوقوع نیست خطر افزایش درگیری در خلیج فارس در حال افزایش است. هیچ کدام از طرف ها به دنبال جنگ نیستند؛ ترامپ به دنبال اجتناب از ماجراجویی خارجی جدید است و ایران می داند که رویارویی مستقیم با ایران عواقب بدی برای این کشور دارد. اما ایران سابقه ای طولانی در واکنش تهاجمی به تهدیدها دارد.

سی ان بی سی نوشت: لفاظی ها بین تهران و واشنگتن درحالی آغاز شده که آمریکا از خریداران نفتی انتظار دارد تا ماه نوامبر خرید نفت خام ایران را به صفر برسانند و در غیر این صورت، با تحریم آمریکا مواجه خواهند شد.

ترامپ ماه مه (اردیبهشت) گذشته آمریکا را از توافق هسته ای با ایران خارج کرد و تحریم های این کشور به عنوان پنجمین تولید کننده نفت در جهان را از سر گرفت.

این گزارش افزود: ایران، به تازگی دیگر تهدید به بستن تنگه هرمز به عنوان مهم ترین مسیر آبی محموله های نفت خام کرد. روحانی در سخنرانی روز یکشنبه خود به این تنگه اشاره کرد و آیت الله «علی خامنه ای» رهبر عالی ایران نیز از تهدید روحانی درباره بستن این گلوگاه مهم، در صورت تحریم های آمریکا و اختلال در صادرات نفت ایران حمایت کرد.

«جیمز استاوردیز» فرمانده سابق ستاد فرماندهی کل ارتش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: ارتش آمریکا و متحدانش می توانند درچند روز تنگه هرمز را باز کنند. اما ایران می تواندبا مین گذاری در آبهای آن و استفاده از روش های مخفی بار دیگر به طور موقت این تنگه را ببندد.

سی ان بی سی نوشت: ناوگان پنجم آمریکا در بحرین مسئولیت امنیت آبراه های خاورمیانه از جمله تنگه هرمز را به عنوان ورودی به خلیج فارس برعهده دارد.

مک نالی کارشناس گروه راپیدن گفت: اگر ایران بتواند در خلیج فارس مین گذاری کند احتمالا باعث گسترش اختلال در این مسیر آبی از چندروز به چند هفته خواهد شد.

وی به سی ان بی سی گفت: ایران در روز حدود ۲.۵ میلیون بشکه در روز نفت صادر می کند اما اختلال در تردد در تنگه هرمز باعث وقفه در صادرات ۱۹ میلیون بشکه در روز می شود بنابراین، این مشکل بزرگتری است.

«جان کیلدوف» موسسه شرکت سرمایه گذاری «کپیتال اِگین» نیویورک گفت: قیمت نفت خام برنت به عنوان شاخص بین المللی قیمت های نفت، در مسیر رسیدن به ۹۰ دلار در هر بشکه است زیرا بعید به نظر می رسد که دولت ترامپ بسیاری از معافیت های تحریم ها را صادر کند. مقامات ارشد کابینه ترامپ به تازگی گفته اند که کشورها اگر نتوانند تا مهلت نوامبر خرید نفت از ایران را متوقف کنند، می توانند به صورت مورد به مورد مشمول معافیت شوند.

کیلدوف افزود: البته اگر ایران تنگه هرمز را ببندد قیمت نفت برنت می تواند چند صد لار در هر بشکه افزایش یابد.

وی پیش بینی کرد قیمت نفت برنت به دلیل کمبود نفت در بازار جهانی، به ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار در هربشکه برسد.

نفت برنت اکنون بالای ۷۳ دلار در هر بشکه معامله می شود. بهای این نفت در سال ۲۰۰۸ به رقم بی سابقه ۱۴۷ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

«هلیما کرافت» رئیس بخش استراتژی کالا در موسسه کپیتال مارکتز نیویورک، گفت: روحانی همچنین اشاره کرد که ایران می تواند مشکلاتی را در مسیرهای آبی دیگر در منطقه ایجاد کند؛ مسیرهایی که می تواند شامل باب المندز، خط ساحلی یمن باشد.

وی گفت: «من فکر نمی کنم که کسی باور کند با حضور ناوگان پنجم آمریکا در بحرین نتوان از عبور کشتی ها مراقبت کرد اما اگر از این منابع نظامی استفاده کنیم، فکر می کنم که فشار بیشتری بر بازار نفت وارد می شود. این سناریویی برای افزایش واقعی قیمت های نفت در نیمه دوم سال است.

سی ان بی سی به نقل از تحلیلگران نوشت: «خطر درگیری بین ایران و آمریکا افزایش یافته است زیرا دولت ترامپ نشان داده که هدف نهایی آن تغییر حکومت در ایران است. روز یکشنبه مایک پمپئو در جمع ایرانیان خارج از کشور از ایران بشدت انتقاد کرد.

پمپئو، ساعتی پس از سخنرانی روحانی در جمع سفرای ایران، این اظهارات رامطرح کرد. وی مدعی شد که در زمینه سیاست خارجی ایران انقلاب را صادر می‌کند و حوثی‌ها و حزب‌الله میلیاردها دلار از این کشور دریافت می‌کنند. متحدان ما تحت حملات سایبری ایران و حملات این کشور در خلیج فارس قرار می‌گیرند.

روحانی روز یکشنبه گفته بود:«مطمئناً آنها ملت بافرهنگ ایران را نمی‌شناسند و نمی‌دانند که ملت ایران هیچ‌گاه و در هیچ شرایطی نوکر هیچ ‌کس نخواهد شد.»

سپس ترامپ در توئیتی خطاب به رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نوشت:«به رئیس‌جمهوری روحانی: دیگر هرگز ایالات متحده را تهدید نکن، در غیر این صورت پیامدهایی را خواهی دید که تنها معدودی در تاریخ رنجش را تجربه کرده‌اند. ما دیگر آن کشوری نیستیم که سخنان دیوانه‌وار خشونت و مرگ شما را تحمل کنیم. هوشیار باش!»

این توئیت ترامپ واکنش های فراوانی از درخواست از توئیتر برای بستن حساب کاربری ترامپ به دلیل اظهارات تهدید امیز تا انتقاد اعضای کنگره را به دنبال داشت.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۳۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)




ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بار دیگر ترامپ با انتشار ویدیویی بایدن مسخره کرد (فیلم) نمایش ترسناک ترامپ برای اخراج مهاجران از آمریکا (فیلم) اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • تهدید جدی اسرائیل از سوی فرمانده ارشد سپاه؛ از این پس شرارتی انجام شود، از خاک ایران مقابله می‌کنیم
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • ترامپ هم رئیس‌جمهور بود ایران به رژیم صهیونیستی حمله می‌کرد