Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:02:49 GMT

16 هزار تن شکر در کارخانه قند شمال خوزستان تولید شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۴۰۳۳۵

16 هزار تن شکر در کارخانه قند شمال خوزستان تولید شد

دزفول - ایرنا - 16 هزار تن شکر در کارخانه قند شمال خوزستان در شوش تولید و به بازار مصرف کشور عرضه شد.

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره کارخانه قند شمال خوزستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این نخستین تولید کارخانه قند شوش پس از 15 سال تعطیلی است که پس از تولید آزمایشی راهی بازار مصرف کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجتبی زرندی افزود: این میزان شکر تولیدی از 180 هزار تن چغندر قند تحویلی کشاورزان منطقه به این کارخانه با احتساب 10 درصد افت محصول تولید شده است.
وی بیان داشت: این کارخانه در گام نخست برای خرید 200 هزار تن محصول چغندرقند و تبدیل به شکر آماده شد.
وی ظرفیت فعلی کارخانه قند شمال خوزستان را روزانه پنجهزار تن چغندرقند عنوان کرد و اظهار داشت:با برنامه ریزی انجام شده همزمان با آغاز برداشت محصول چغندرقند در شمال خوزستان از اوایل اردیبهشت ماه چرخ تولید شکر در این کارخانه مجددا به چرخش در آمد.
زرندی بیان داشت:این کارخانه برای خرید 350 هزار تن محصول چغندرقند کشت بهاره شمال خوزستان در ماه های مهر ، آبان و آذر آمادگی دارد.
مدیر عامل کارخانه قند شمال خوزستان با قدردانی از پیگیری و تلاش دولت تدبیر و امید برای راه اندازی این کارخانه پس از 15 سال تعطیلی و توقف تولید گفت: برای بازسازی این کارخانه 550 میلیارد ریال هزینه شد که 250 میلیارد ریال از این اعتبار تعهد خرید تجهیزات و پیمانکاری بوده که تسویه شده است.
وی همچنین از تغییر سوخت کارخانه قند شوش از مازوت به گاز خبر داد و گفت: به منظور بهینه سازی مصرف سوخت و استفاده از سوخت با آلودگی کمتر تمام مشعل ها و تجهیزات سوخت کارخانه قند تعویض و بهینه سازی شد.
کارخانه قند شمال خوزستان در سال 1354 تاسیس و در سال 1363 به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا این کارخانه به عنوان یکی از کارخانه های بزرگ تولید شکر کشور پس از واگذاری به بخش خصوصی سال 1382 تعطیل شد.
تعطیلی این کارخانه بزرگ تولید شکر در شوش علاوه بر تشدید بیکاری در شمال خوزستان موجب توقف کشت چغندرقند در خوزستان برای بیش از یک دهه شد.
6068/7280

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت توليد شكر شوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۰۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید شمش در شرکت فولاد شادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل شرکت فولاد شادگان شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: میزان تولید در این شرکت با محدودیت‌هایی که وجود داشت در سال گذشته محقق شد.

کهزاد افزود: با تکمیل شدن مراحل راه اندازی کارخانه فولاد سازی، نخستین شمش شرکت فولاد شادگان تا تیر ماه تولید خواهد شد.

فولاد شادگان یکی از ۸ طرح مهم فولاد کشور است که در ۲ فاز و در مساحت ۲۵۶ هکتار ساخته و بخش نخست آن با تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی ساخته شده است

دیگر خبرها

  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • اختصاص ۱۱۵۰هکتار از مزارع قزوین به کشت چغندرقند
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است