Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین رحمانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سلطانیه نزدیکترین شهرستان به مرکز استان بوده و در این میان به دلیل نبود امکانات و زیر ساخت های لازم و مشکلات میراث فرهنگی با عقب ماندگی های مواجه شده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس برای کاهش مشکلات مربوط به میراث فرهنگی شهرستان و با همکاری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور کاوش های جدیدی در این منطقه بویژه گنبد سلطانیه انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحمانی خاطرنشان کرد: برطرف شدن این معضلات می تواند مسیر ورود سرمایه گذاران را به سلطانیه فراهم کند که تحقق این مهم بسیار امیدوار کننده خواهد بود.
وی بیان کرد: در 2 ماه گذشته اقدامات بسیار خوبی برای توسعه سلطانیه انجام گرفته که با اخذ مجوزهای لازم یک مجتمع رفاهی، خدماتی، تفریحی با مشارکت بخش خصوصی و با اعتبار 150 میلیارد ریال احداث می شود.
فرماندار سلطانیه ادامه داد: با توجه به رایزنی انجام گرفته با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز یک هتل چهار ستاره در منطقه شاه بلاغی سلطانیه در آینده نزدیک احداث می شود اما هنور اعتبار آن مشخص نشده است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته اقداماتی برای ایجاد زیر ساخت های لازم توسعه و جذب گردشگری در این شهرستان انجام نگرفته که این مهم طی 2 ماه گذشته مورد توجه جدی قرار گرفته است.
رحمانی افزود: این در حالی است که در تعطیلات عید امسال بیش از 100 هزار گردشگر و طی سه ماهه امسال نیز 56 هزار گردشگر داخلی و یکهزار و 700 گردشگر خارجی از جاذبه ها و آثار تاریخی شهرستان بازدید کردند.
وی بیان کرد: بر این اساس 6 نفر از سفرای کشورهای خارجی نیز به این منطقه عزیمت کرده و از آثار تاریخی سلطانیه بازدید داشتند.
این مسئول خاطر نشان کرد: طی سفر وزیر اطلاعات به این شهرستان و بازدیدهای انجام گرفته از مجموعه ارگ سلطانیه قول مساعد دادند، این موضوع با همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در هیات دولت مطرح و مشکلات بوجود امده برطرف شود.
به گزارش ایرنا، سالانه حدود 140 هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
9646/8068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت تعطیلات سرمایه گذاران صنایع دستی و گردشگری گردشگری گردشگری و صنایع دستی نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون با بیان اینکه مجموعه نمونه گردشگری چشمه مرغاب در ۸۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهر عسگران از توابع بخش کرون شهرستان تیران و کرون واقع شده گفت: این مجموعه یکی از مناطق چهارگانه نمونه گردشگری مصوب هیات دولت در شهرستان تیران و کرون است که بیشترین میزان جذب گردشگر شهرستان را به خود اختصاص داده است.
محسن مظاهری افزود: به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر عسگران مرحله اول طرح ساماندهی منطقه نمونه گردشگری چشمه مرغاب با ۳۰ میلیارد ریال هزینه اجرا و مرحله دوم ساماندهی نیز مصوب شده و در صورت تخصیص اعتبار لازم اجرایی خواهدشد.
وی با اشاره به اینکه بیش از دویست و ده آلاچیق و سکوی استراحت در این مجموعه در اختیار گردشگران است گفت: با اجرا و بهره برداری از مرحله دوم طرح ساماندهی مجموعه گردشگری چشمه مرغاب شرایط اقامت گردشگران نیز مهیا و ظرفیت پذیرش گردشگر این مجموعه تا ۲ برابر افزایش می‌یابد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • انتخابات مرحله دوم در 200 شعبه گنبد کاووس انجام می شود
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد