Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اردبيل- ايرنا - مديرعامل شرکت آب منطقه اي اردبيل گفت: عمليات اجرايي چهار طرح مهار آب هاي مرزي استان در دولت تدبير و اميد شتاب گرفته و امسال به بهره برداري مي رسد.

اصغر سليمان زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين طرح ها شبکه پاياب سد خداآفرين مغان ،سد احمد بيگلو مشگين شهر ، سد عمارت گرمي و سد تازه کند گرمي است که منابع مورد نياز آن از محل صندوق توسعه ملي تامين شده و هم اکنون چهار هزار نفر در آنها مشغول بکار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: با تکميل و بهره برداري از شبکه پاياب سد خداآفرين افزون بر 62 هزار هکتار از اراضي ديم و مرتعي منطقه مغان به آبي تبديل مي شود و پيش بيني شده تا پايان سال جاري به بهره برداري برسد.
وي پيشرفت فيزيکي اين طرح را 55 درصد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر يک هزار و 500 نفر در اين سد مشغول به کار هستند و پيمانکاران هم در تسريع عمليات اجرايي اين طرح فعال مي باشند.
مديرعامل شرکت آب منطقه اي اردبيل در ادامه با اشاره به عمليات اجرايي سد عمارت گرمي هم بيان کرد: اين سد با ظرفيت ذخيره 182 ميليون متر مکعب آب نقش مهمي را در توسعه اقتصادي منطقه ايفا خواهد کرد.
سليمان زاده ميزان پيشرفت فيزيکي اين طرح را 54 درصد اعلام کرد و گفت: عمليات اجرايي اين سد با سرعت پيش مي رود و پيش بيني شده تا آخر سال 97 آبگيري و افتتاح شود.
وي در باره عمليات اجرايي سد احمد بيگلو مشگين شهر هم گفت: عمليات اجرايي اين طرح هم در مرحله پاياني است و اخيرا مورد بازديد وزير نيرو قرار گرفت .
مديرعامل شرکت آب منطقه اي اردبيل ادامه داد : شبکه اين سد هم به سرعت در حال اجراست و در سال 97 به بهره برداري مي رسد .
مدير عامل شرکت آب منطقه اي اردبيل بيان کرد : يکي ديگر از سدهاي مرزي استان که در بهترين مکان ايجاد شده و جزو بهترين سدها به لحاظ کيفيت بالاي آب محسوب مي شود سد تازه کند گرمي مغان است که هم اکنون 39 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و پيش بيني شده تا پايان سال 97 به بهره برداري برسد.
براي مهار آب هاي مرزي استان اردبيل از محل صندوق توسعه ملي يک ميليارد دلار اعتبار اختصاص يافته است .
7110/ 1257
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد از پروژه خط انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در جریان این بازدید اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه مهم از ۱۲ سال پیش آغاز شد، اما تا سال ۱۴۰۰ تنها حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و متاسفانه چندین سال نیز کار معطل مانده بود.

وی ادامه داد: در سفر استانی رئیس جمهور به این استان، آیت‌الله رئیسی تاکید کردند که این پروژه با جدیت دنبال شود؛ الحمدلله با تزریق حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار، پس از ۱۲ سال امروز شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی این طرح آبرسانی هستیم. امیدواریم این پروژه تا فصل پاییز به بهره‌برداری برسد تا مردم این شهرستان و منطقه از برکات این طرح آبرسانی بهره‌مند شوند.

منصوری خاطر نشان کرد: با تکمیل این پروژه علاوه بر تامین حدود پنج و نیم میلیون متر مکعب آب شرب مردم  منطقه، حدود ۳ میلیون متر مکعب آب نیز به صنعت اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال