Web Analytics Made Easy - Statcounter

قابلیت جدید مرورگر فایرفاکس به کاربران این امکان را می‌دهد تا از پخش خودکار فایل‌های صوتی و ویدیویی آزاردهنده خلاص شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فایرفاکس (Firefox) یکی از مرورگرهای محبوب در میان کاربران اینترنت است که قابلیت‌های زیادی نظیر امکان مدیریت و پاک کردن آسان اطلاعات شخصی، امکان تغییر مروگر به سلیقه هر فرد ، ۳۰٪ مصرف کمتر رم نسبت به مرورگر گوگل کروم و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را دارد. اما یکی از مشکلاتی که کاربران فایرفاکس اغلب با آن رو به رو هستند، پخش خودکار فایل‌های صوتی و تصویری هنگام بازدید از صفحات اینترنتی است.

خبر خوب این است که به زودی امکان جلوگیری از پخش ویدئوها و فایل‌های صوتی که اغلب هنگام بازکردن سایت‌ها به طور اتوماتیک شروع به کار می‌کنند، برای کاربران این مرورگر فراهم می‌شود. جالب است بدانید که با انتشار کروم ۶۶ در ماه آوریل، گوگل بسیاری از وب سایت‌هایی که سعی در پخش ویدئو و فایل‌های صوتی خودکار داشتند را محدود کرد و شرکت اپل نیز قابلیت جدید را برای مرورگر  Safari در ماه ژوئن ۲۰۱۷ ایجاد کرد.

در واقع آخرین نسخه مرورگر محبوب موزیلا، به طور پیش فرض از کاربران سوال می‌کند که آیا اجازه می‌دهند یک وب سایت به صورت خودکار برای آنها ویدیو پخش کند یا خیر. همچنین چنانچه کاربران نخواهند که با هر بار باز شدن یک سایت اینترنتی، اجازه پخش خودکار فایل‌های صوتی و تصویری را صادر کنند، می‌توانند به قسمت اولویت‌های مرورگر رفته و تمام قابلیت‌های خودکار سایت را مسدود کنند.

نتیجه مسدود کردن فایل های خودکار (autoplay blocking) این است که کاربران کمتر با فایل‌های آزار دهنده‌ی صوتی و ویدیویی مواجه می شوند. قابلیت جدید تنها در نسخه آزمایشی شبانه فایرفاکس (Nightly test version of Firefox) فعال است، اما قرار است تا ماه اکتبر در نسخه اصلی فایرفاکس قرار بگیرد.

به روز رسانی مروگر فایر فاکس شامل گسترش ردیابی حفاظت از اطلاعات است، بدین صورت که منتشرکنندگان وب سایت‌ها و تبلیغ کنندگان از اجرای نرم افزاریی که به دنبال آنلاین شدن کاربران و به صورت ناخواسته صورت می‌گیرد، منع می‌شوند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اینترنت فایرفاکس مرورگر اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۱۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گلکسی واچ 7 قادر خواهد بود سطح قند خون کاربران را اندازه‌گیری کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گزارش‌های منتشر شده در مورد ساعت‌های گلکسی واچ ۷ نشان می‌دهد که قابلیت‌های جدیدی در زمینه ردیابی سلامتی ارائه خواهد کرد؛ برای نمونه، انتظار می‌رود که سطح قند خون کاربران را اندازه‌گیری کند، این قابلیت به افراد مبتلا به دیابت و همچنین افرادی که درگیر دیابت نیستند کمک می‌کند که سبک زندگی سالمی را دنبال کنند.

اندازه‌گیری سطح قند خون با استفاده از ساعت هوشمند به روش غیرتهاجمی است و نیاز به سوراخ کردن پوست و استخراج خون نیست، بنابراین افراد می‌توانند آسان‌تر سطح قند خون خود را اندازه‌گیری کنند، به طور کلی انتظار می‌رود که اغلب گجت‌های پوشیدنی در آینده از این قابلیت پشتیبانی کنند.

شرکت سامسونگ هنوز به قابلیت اندازه‌گیری سطح قند خون توسط گلکسی واچ ۷ اشاره نکرده است، اما این احتمال وجود دارد که به حسگر اندازه‌گیری قند خون مجهز شود، البته هنوز اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد سیستم نظارت بر قند خون فاش نشده است؛ انتظار می‌رود که ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ در تاریخ هفتم جولای همراه با گلکسی فولد ۶ و فلیپ ۶ عرضه شود.

ممکن است ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ به تراشه جدید Exynos W940 عرضه شود که ۵۰ درصد کارآمدتر از نسل قبلی خود است و تا ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی دارد.

کد خبر 748222

دیگر خبرها

  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • ساعت هوشمند فوق العاده سامسونگ گلکسی واچ پرو
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد