Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه روسیه از دیدار وزیر خارجه و رئیس ستاد ارتش این کشور با رئیس جمهوری فرانسه خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه و ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد ارتش این کشور در پاریس مورد استقبال امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و ژان ایو لودریان، وزیر خارجه این کشور قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف فرانسوی و روسی در جریان این دیدار درخصوص تسریع روند حل و فصل سیاسی بحران در سوریه، بازسازی این کشور و بازگرداندن پناهندگان و آوارگان به کشورشان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

در این بیانیه همچنین آمده است، در این دیدار دو طرف به طور مفصل به بررسی وضعیت سوریه پرداختند.

دو طرف همچنین پیرامون درگیری‌های در سوریه و اکراین نیز رایزنی کردند.

این دیدار از پیش اعلام نشده ساعاتی پس از دیدار این دو مقام روسی با آنگلا مرکل، صدر اعظم و هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در برلین صورت گرفت.

این نشست بنا به درخواست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگوی تلفنی‌ای که وی با ماکرون در هفته گذشته داشت، برگزار شد.

لاوروف و گراسیموف از اراضی اشغالی عازم اروپا شدند و روز دوشنبه نیز با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیدار داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام امانوئل ماکرون سرگئی لاوروف سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۱۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه

رئیس جمهوری فرانسه امروز (یکشنبه) طی سخنانی از آمادگی کشور خود برای گفت وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پولیتیکو نوشت: «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشورهای اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشورهای اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشورهای خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته ای دارد، تنها قدرت هسته ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهوری فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم