Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - مديرعامل شرکت صنايع فولاد کردستان گفت: سه طرح تکميلي زنجيره فولاد در اين استان با سرمايه گذاري ايميدرو و بخش خصوصي در دست اجراست که براي پنج هزار و 700 نفر شغل ايجاد مي کند.

محمدرضا احمدي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هم اکنون احداث طرح هاي توليد گندله آهن و آهن اسفنجي شرکت صبا نور در بيجار و شرکت صنايع فولاد کردستان در قروه با سرمايه گذاري 6 هزا ميليارد ريالي از سوي ايميدرو و توليد آهن اسفنجي شرکت فولاد گستر الماس در سقز با سرمايه گذاري 15 هزار ميليارد ريالي سرمايه گذار خارجي در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه اين طرح ها در ادامه برنامه تکميل زنجيره صنعت فولاد کردستان و استراتژي توجه به مناطق کم برخوردار احداث مي شود، افزود: در شهرستان بيجار واحد يک ميليون تني گندله توسط شرکت توسعه معدني و صنعتي صبانور و يک واحد 800 هزار تني آهن اسفنجي توسط شرکت صنايع فولاد کردستان ساخته مي شود.
مديرعامل شرکت صنايع فولاد کردستان تاکيد کرد: احداث يک واحد آهن اسفنجي توسط شرکت صنايع فولاد کردستان در منطقه قروه به منظور تکميل ظرفيت آهن اسفنجي تا سقف يک ميليون و 600 هزار تن از ديگر اقدامات مورد توجه براي تکميل زنجيره توليد فولاد استان است.
وي يادآور شد: عمليات اجرايي طرح گندله صبانور از اوايل پاييز با مدت زمان اجراي 24 ماهه آغاز مي شود و عمليات اجرايي 2 طرح آهن اسفنجي نيز به محض انتخاب پيمانکار با برنامه زمان بندي اجراي 36 ماهه شروع مي شود.
احمدي اضافه کرد: ايميدرو در شرکت صنايع فولاد کردستان سهم 44 درصدي، شرکت هاي توسعه معدني و صنعتي صبانور سهم 20 درصد، شرکت توسعه و تجهيز معادن امداد سهم 20 درصد و کيميا معادن سپاهان سهم 16 درصد در شرکت فولاد کردستان را دارند.
به گزارش ايرنا، پيش از اين نيز در سال 95 دو واحد کنسانتره به ظرفيت مجموع يک ميليون 300 هزار تن توسط بخش خصوصي، در اين استان راه اندازي شده است.
کارخانه هاي توليد گندله آهن شرکت صبا نور در بيجار و شرکت صنايع فولاد کردستان در قروه با سرمايه گذاري داخلي و توليد آهن اسفنجي در شرکت فولاد گستر الماس سقز با سرمايه گذاري خارجي واحدهاي صنعتي هستند که عمليات اجرايي آنها روز پنجشنبه 28 تير ماه در مراسمي با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.
اين کارخانه ها به ظرفيت توليد سالانه حدود سه ميليون و 400 هزار تن احداث و پيش بيني مي شود پس از بهره برداري از فروش خام حدود سه ميليون و 400 هزار تن مواد معدني جلوگيري شود.
از نظر ذخاير معدني کردستان داراي 620 ميليون تن ذخاير معدني است و هم اکنون 384 معدن در اين استان با يک هزار و 940 نفر اشتغالزايي داراي پروانه بهره برداري هستند.
ظرفيت اسمي استخراج معادن کردستان سالانه 19 ميليون تن است اما فقط 6 ميليون تن از اين ميزان استخراج مي شود.
وجود 18 گونه ماده معدني در استان از جمله انواع سنگ هاي تزئيني، پلي متال، طلا و سنگ آهن، باريت و پوکه ظرفيت بسيار خوبي براي توسعه کردستان وجود دارد.
استان کردستان داراي 20 معدن سنگ آهن است که 74 ميليون تن از 2 ميليارد و 800 ميليون تن از ذخيره قطعي معادن کشور را در خود جاي داده است.
سهم کردستان از ذخيره قطعي 48 هزار ميليون تُني معادن کشور 1.2 درصد و در بخش اشتغال هم سهم استان از 138 هزار و 879 نفر اشغال اسمي کشور سه درصد است.
3034/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است

کیومرث حبیبی به تشریح برنامه های دولت برای ایجاد زیرساخت های ثبت جهانی در روستای پالنگان پرداخت و گفت: حدود سه سال است که در حال تلاش برای ثبت جهانی این روستا هستیم و ایجاد زیرساخت ها نیز یکی پس از دیگری انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها اقداماتی مانند رمپ معلولین، سنگ‌فرش راه و ... باید ایجاد شود.

وی گفت: رویدادمحوری یکی از پارامتر‌های اصلی در ثبت جهانی روستاهاست که تاکنون سابقه برگزاری یک رویداد با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر جز در پالنگان، در هیچکدام از روستا‌های کاندید ثبت جهانی برگزار نشده است.

حبیبی با اشاره به رفع مشکل ۳۰ ساله شبکه فاضلاب روستای پالنگان، بیان کرد: لوله لازم برای اجرای این پروژه خریداری شده و ظرف یکی دو سال آینده اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

طنین نوای هزار دف در پالنگان + تصاویر

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، جاده دسترسی روستا نیز توسط راهداری و با مشارکت مردم در حال تعریض است ضمن اینکه کل جاده دسترسی نیز با توجه به برنامه‌ریزی برای ثبت جهانی پالنگان در دستور کار است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل روشنایی روستای پالنگان مرتفع شده و احداث چند چشمه سرویس بهداشتی هم در برنامه قرار دارد، ادامه داد: همچنین در روستای تاریخی گردشگری پالنگان یک زمین فوتسال یا زمین محصور فوتبال گل کوچک احداث می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با بیان اینکه دنبال نورپردازی آثار تاریخی هستیم گفت: اگر بتوانیم این روستا را در گان‌های مختلف به عنوان ثبت جهانی ثبت کنیم می‌توانیم اعتبارات خوبی را جذب کنیم.

 روستای پالنگان جز ۸ استان کاندید برای ثبت جهانی است و براساس امتیاز‌هایی که یونسکو اعلام کرده، پالنگان و ابیانیه دو روستای اول از این هشت روستای انتخاب شده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • تلاش برای تکمیل زنجیره ارزش مشتریان به‌دست دانش بنیان‌ها
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان
  • زنجیره ارزش فرش دستباف در کردستان ایجاد می‌شود
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین مددجویان کمیته‌امداد خراسان‌شمالی
  • دانش‌بنیان شدن صنعت نفت به توسعه زنجیره ارزش کمک می‌کند
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان