Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری در این جلسه گفت: هر گونه افزایش قیمت باید بر اساس مصوبات این کمیته صورت گیرد و در غیر این صورت با متخلفان برخورد می شود.

مهرداد غضنفری با بیان اینکه در تعیین نرخ قیمت ها باید حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان حفظ شود، افزود: مبارزه با افزایش خودسرانه قیمت ها، مولفه ای مهم برای مهار تورم در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش قیمت شن و ماسه  افزود: این افزایش قیمت منطقی نیست چرا که مبنای افزایش قیمت خدمات، نظرات کارشناسی کارشناسان است که در این مورد نظر کارشناسان با این افزایش قیمت همخوانی ندارد.

فرماندار قم هم در این جلسه، تصویب این کمیته را ابزاری قانونی برای دستگاه قضا در برخورد با گرانفروشان دانست و گفت: تشکیل یک کمیته مشترک متشکل از حوزه معاونت اقتصادی استانداری، نمایندگان بخش خصوصی، اصناف و اتحادیه ها و نماینده دادستانی می تواند مساله تعیین قیمت ها را پیگیری و زمینه برخورد قانونی و قضایی با افزایش قیمت ها را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: قم کمیته گرانفروشی اقتصادی غضنفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟

ایتنا - برخی کارشناسان معتقدند استفاده از گوشی‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی عامل اصلی افزایش اختلالات روحی و روانی به ویژه افسردگی در میان نوجوانان است. اما تا چه حد این ادعا صحیح است؟
گروهی از کارشناسان نظیر جاناتان هایت روانشناس اجتماعی معتقدند در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ میلادی با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و رسانه‌های اجتماعی، سقوط شدیدی در سلامت روان نوجوانان، به ویژه در میان دختران جوان روی داد.

آمارها از افزایش چشمگیر موارد بستری در بیمارستان به دلیل خودآزاری و خودکشی در میان نوجوانان آمریکایی در این بازه زمانی حکایت دارد.

با این حال، کارشناسانی چون اندرو پرزیبلسکی استاد دانشگاه آکسفورد این ادعاها را رد می‌کنند. پرزیبلسکی می‌گوید: به نظر نمی‌رسد اتفاق بزرگی برای سلامت روان در حال رخ دادن باشد. در برخی نقاط، شرایط برای نوجوانان بدتر شده اما شواهدی دال بر اینکه این روند نتیجه گسترش فناوری است، وجود ندارد.

داده‌های بین‌المللی نیز روندهای متفاوتی را در کشورهای مختلف نشان می‌دهند. در حالی که در بریتانیا و آمریکا افزایش نگران‌کننده‌ای در اختلالات خلقی نوجوانان دیده می‌شود، در کشورهایی مانند کانادا و کره جنوبی کاهش قابل توجهی در میزان افسردگی نوجوانان گزارش شده است.

محققان معتقدند جدا کردن تاثیرات فناوری از تغییرات در روش‌های تشخیصی و افزایش آگاهی نسبت به سلامت روان دشوار است. برخی نیز تاکید دارند که حتی اگر رسانه‌های اجتماعی بر رفاه نوجوانان تاثیر منفی داشته باشند، این تاثیر تنها بخش کوچکی از عوامل موثر است و نمی‌توان همه چیز را به آن نسبت داد.

ایمی اوربن از دانشگاه کمبریج در این باره می‌گوید: من فکر می‌کنم نگرانی در مورد گوشی‌های هوشمند بیش از حد مطرح شده و تا حدی درباره آن اغراق شده است."

در نهایت، کارشناسان تاکید می‌کنند زندگی افراد بسیار پیچیده است و نمی‌توان پدیده‌های اجتماعی گسترده را صرفاً به تاثیر یک عامل منفرد نسبت داد. آنها همچنین خواستار تحقیقات بیشتر در این زمینه و درک عمیق‌تر پیچیدگی‌های آن هستند.

دیگر خبرها

  • کارشناسان صهیونیست: جنگ، اسرائیل را ورشکسته کرده است
  • بنگاه‌های اقتصادی چشم انتظار حل مشکل مواد اولیه هستند
  • آیا استفاده از گوشی‌های هوشمند نوجوانان را افسرده می‌کند؟
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد