Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@17:33:41 GMT

800 تن سیب گلاب بهاره در سمیرم برداشت شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۴۲۱۴۷

800 تن سیب گلاب بهاره در سمیرم برداشت شد

کیارش سامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید و برداشت سیب گلاب بهاره امسال در مقایسه با سال های قبل به شکل کم سابقه ای کاهش یافته است.
وی ادامه خشکسالی را عامل اصلی کاهش تولید سیب در سمیرم عنوان کرد و گفت : 15 هزار تن سیب گلاب بهاره و 15 هزارتن گلاب پاییزه سال گذشته دراین شهرستان تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کارشناس افزود: گرمای اوایل بهار و شکوفه دادن درختان و در پی آن کاهش ناگهانی دما ، بارش تگرگ و باران های اردیبهشت ، خسارت فراوانی به باغ های سیب سمیرم وارد کرد.
سامی گفت: باغ های بخش مرکزی و وردشت در شمال سمیرم بیشترین خسارت و کاهش محصول سیب گلاب را داشتند.
وی درباره قیمت سیب نیز گفت: هر یک کیلوگرم سیب درجه یک 120 تا 140 هزار ریال درجه 2 نیز بین 50 تا 70 هزار ریال فروخته می شود.
کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی سمیرم گلاب اصفهان و کهنز را عمده ترین ارقام سیب گلاب در این شهرستان عنوان کرد و گفت: بازار شهرهای اصفهان، تهران وقم مقصد اصلی سیب های گلاب سمیرم است.
به گزارش ایرنا پیش از خشکسالی سال های اخیر در مجموع هر ساله 200 تا 300 هزار تن انواع سیب درختی مرغوب از نوع گلدن، رد و گلاب در شهرستان سمیرم تولید می شد.
سطح باغ های سیب در سمیرم 20 هزار هکتار برآورد می شود که به گفته کارشناسان کشاورزی 14 هزار هکتار آن با خطر خشک شدن مواجه شده است.
سمیرم در 160 کیلومتری جنوب استان اصفهان و در دامنه های دنا و زاگرس میانی واقع است.
7147/ 6022
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت استان اصفهان اصفهان جهاد کشاورزی خشکسالی کشاورزی نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام

                                                            به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حشمت اله زرین جوب اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.   وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش یافته است.   زرین جوب ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه‌های روغن کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبه کلزاکاران پرداخت شده است.   وی تاکید کرد: باتوجه به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه‌های تولید روغن حمل شده است.   معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه‌های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تاثیر داشته است.   گفتنی است بیشترین مقدار برداشت کلزا در استان طی سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ بود که در این سال ۲۱ هزار تن دانه روغنی کلزا در سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعی استان برداشت شد.   امسال تا کنون ۲۱ هزار تن کلزا در سطح ۹هزار و ۲۰۰ هکتار برداشت شده است.

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲۱ شعبه اخذ رای سمیرم و لنجان
  • حمله گرگ به گله گوسفند در کوه‌های شرقی سمیرم
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • پیش بینی ۲۲۱ شعبه اخذ رأی ‌در سمیرم و لنجان
  • مرحله دوم انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان برگزار می‌شود
  • کاهش ناترازی انرژی با نصب پنل‌های خورشیدی در اصفهان
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در سمیرم و لنجان ۲۱اردیبهشت برگزار می‌شود
  • نمایی دل انگیز از دریاچه سد سمیرم در قاب دوربین شهروند خبرنگار