Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال حمایت از کالای ایرانی، مراحل اجرایی طرح یکپارچه توسعه میادین نفتی مشترک غرب کارون توسط مدیریت برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران پیگیری می شود.

 

تکیه بر توان اجرایی و مالی داخلی در طرح توسعه نفتی غرب کارون در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراحل تخصیص اعتبار پروژه های فعال غرب کارون شامل توسعه فاز نخست میدان آزادگان جنوبی، توسعه یاران جنوبی، تلمبه خانه غرب کارون و طرح احداث خط لوله انتقال نفت گوره - جاسک و پایانه جاسک، بررسی و تطبیق شرح کار و هزینه ها با مصوبه شورای اقتصاد و تایید صورت وضعیت پیمانکاران، توسط واحد نماینده کارفرما در طرح های توسعه ای بند(ق) و معاونت بررسی، امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌ها انجام می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران به نقل از معاونت بررسی، امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های برنامه ریزی تلفیقی، همچنین در سال جاری، اخذ اصلاح مصوبه شورای اقتصاد در خصوص فهرست زیر پروژه های طرح خطوط لوله و تاسیسات جانبی و تامین اعتبار تحصیل اراضی طرح احداث خط لوله انتقال نفت گوره - جاسک و پایانه جاسک از محل اعتبارات طرح های بند(ق) از سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری شده است.

چگونگی تامین اعتبار و اجرای پروژه احداث خط لوله انتقال نفت و گوی شناور (SBM) در منطقه بهرگان، تامین و تخصیص اعتبار طرح یکپارچه توسعه میادین مشترک نفتی غرب کارون از محل منابع تسهیلات صندوق توسعه ملی و منابع اعتباری بند (ک) از دیگر مواردی است که با برگزاری جلسه بین شرکت متن و نفت فلات قاره ایران، مدیریت امور مالی، واحد نماینده کارفرما در طرح های توسعه بند (ق) و معاونت برنامه ریزی وزارت نفت طی ۶ ماه گذشته توسط معاونت بررسی، امکان سنجی اقتصادی و مالی طرح های برنامه ریزی تلفیقی پیگیری شده است.

طرح یکپارچه توسعه میدان های مشترک نفتی غرب کارون شامل توسعه میادین فاز نخست آزادگان جنوبی، یاران جنوبی و فاز دوم توسعه میادین یادآوران و آزادگان شمالی، طرح خطوط لوله و تاسیسات جانبی و طرح احداث خط لوله انتقال نفت گوره- جاسک و پایانه جاسک با سقف سرمایه گذاری تقریبی، معادل ١۵ میلیارد دلار، بر اساس تامین اعتبار از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی، اختصاص ۵٠ درصد از درآمد ناشی از افزایش تولید نفت میادین مربوطه، آورده پیمانکار و سایر منابع در دسترس و تعهد بازپرداخت هزینه ها توسط دولت از محل ۵٠ درصد سهم افزایش تولید نفت میادین مربوطه در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، مراحل اجرایی این طرح از شهریورماه سال ١٣٩۴ آغاز و با تکیه بر توان اجرایی و مالی ملی در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی در حال انجام است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت

با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌های کوچک مردم در توسعه میادین مشترک نفت و گاز، کشور می‌تواند از فناوری‌های نوآورانه و بهترین شیوه‌هایی که این نهادها روی میز آورده‌اند، بهره‌مند شود. این می تواند به بهبود کارایی، کاهش هزینه ها و افزایش رقابت کلی بخش کمک کند. همچنین توسعه میادین مشترک نفت و گاز در کشور می تواند مزایای بی شماری را به همراه داشته باشد. اولاً، می تواند به افزایش تولید نفت و گاز کشور کمک کند و منجر به خودکفایی بیشتر انرژی و کاهش وابستگی به واردات شود. این نه تنها امنیت انرژی کشور را تقویت می کند، بلکه به تقویت رشد اقتصادی نیز کمک می کند.

برای تحقق تداوم رشد اقتصادی پایدار از طریق توسعه میادین مشترک نفت و گاز، ایجاد یک محیط سرمایه گذاری جذاب هم برای بخش خصوصی و هم برای افراد ضروری است. این امر از طریق برنامه هفتم توسعه با بسترسازی برای ورود مردم و توان فنی و مهندسی بخش خصوصی جهت توسعه میادین مشترک نفت و گاز فراهم شده است.

با توجه به اینکه سال 1403 با شعار جهش تولید و رشد اقتصادی کشور با حضور و مشارکت مردم نام گذاری شده است و مهم ترین بخش اقتصادی کشور نیز صنعت نفت و گاز است، باید از مواهب توسعه بدون بودجه دولت با تکیه بر مشارکت مستقیم سرمایه مردم فراهم شود. مسیر تحولی مرتبط با توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور باید با بسترسازی جذاب برای جلب سرمایه‌های مردمی و همچنین توان بخش خصوصی در این بخش باشد. بدون استفاده از بودجه دولت و تنها با تکیه بر مشارکت سرمایه‌های خرد مردمی و توان پیمانکاری بخش خصوصی مسیر توسعه میادین مشترک نفت و گاز جهت توسعه تجارت انرژی کشور و همچنین حل ناترازی گازی صنایع کشور هموار خواهد شد.

محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیرامون توسعه میادین مشترک نفت و گاز کشور با کمک مردم گفت: یکی از مصوبات مهم مجلس در برنامه هفتم توسعه، مربوط به مشارکت بخش غیردولتی و مردمی در توسعه میادین نفت و گاز کشور بوده است که زمینه تحقق مشارکت مردم در اقتصاد را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: مردمی سازی صنعت نفت و گاز با تکیه بر مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه با اعطای مجوز جهت توسعه میادین مشترک کشور فراهم شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به مزیت مهم حضور بخش خصوصی و مردمی اقتصاد در توسعه بالادست نفت و گاز گفت: در سال جاری باید تمرکز را بر تسهیل فرآیند سرمایه گذاری مردمی تمرکز کنیم؛ مشارکت بخش خصوصی و سرمایه خرد مردم در حوزه بهره برداری از میادین مشترک نفت و گاز کشور از طرفی زمینه حضور مردم و بخش خصوصی در توسعه صنعت نفت و گاز را فراهم خواهد کرد؛ از طرف دیگر تولید نفت و گاز کشور را رقابتی خواهد کرد و افزایش خواهد داد.

وی  گفت: مردمی سازی صنعت نفت و گاز با ماده 15 برنامه هفتم توسعه و مشارکت مردم در جهش تولید نفت و گاز برای دولت نیز بسیار مهم و مثمرثمر است و بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت، امکان توسعه کشور فراهم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • طرح ابزار تامین مالی یک پیش‌بینی نوآورانه است
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد