Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ ۲۱ فروردین ماه دولت تصمیم مهم و جدیدی را در بازار ارز اعلام کرد و آن هم اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا به کشور بود. دولت در آن مقطع برای کنترل بازار ارز و جلوگیری از رشد قیمت ها، همچنین جلوگیری از فعالیت های هیجانی تصمیم گرفت برای واردات کالاهای ضروری و اصلی،‌ از طریق بانک مرکزی دلار ۴۲۰۰ تومانی اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برای این منظور فرم هایی مخصوصی از سوی بانک مرکزی طراحی و ارایه شد که از طریق آن متقاضیان دریافت ارز باید نسبت به تکمیل و ارایه اطلاعات درخواستی اقدام کنند. در این فرم ها اطلاعاتی مانند مشخصات متقاضی ثبت سفارش کالا، مشخصات ثبت سفارش کالا، سفارش حمل، گمرک ورودی، شماره پروفرما، مجوزدهندگان ورود کالا و ... خواسته شده است.

مجوزها، نوع ارز تخصیصی،‌ میزان آن، مشخصات ثبت خدمت و موارد دیگری از این دست نیز در قالب فرم دو صفحه ای تقاضای ارز برای واردات کالا در سامانه نیما پیش بینی شده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ارز واردات کالا سامانه نیما ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

به گزارش خبرگزاری مهر، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم که پیشتر قرار بود ۲۸ فروردین آغاز شود اما زمانش به تعویق افتاد؛ از فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

دانش‌آموزان و اولیا آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

کد خبر 6086431 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • عرضه ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به صنعت توزیع برق
  • مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش واردات کالا و تخصیص ارز باید تغییر کند
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • اوج‌گیری تقاضای نفت در بخش جاده‌ای تا سال ۲۰۴۰
  • بانک مرکزی: تأمین ارز واردات کالا‌های اساسی ادامه دارد