Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مستند «تنهایی اجباری» که در رابطه با مجرد ماندن دختران کلانشهر تهران است، مراحل تدوین را پشت سر می گذارد و به زودی برای پخش از رسانه ملی آماده می شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، مستند «تنهایی اجباری» که در رابطه با مجرد ماندن دختران کلانشهر تهران است، مراحل تدوین را پشت سر می گذارد و به زودی برای پخش از رسانه ملی آماده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مستند که با مصاحبه با سوژه های خود توانسته است به نگاهی جامع و دقیق از علل تجرد دختران کلانشهر تهران دست یابد، با بررسی عوامل فرهنگی و اجتماعی زمینه های بروز این پدیده را مورد بررسی قرار داده است.

هایده مرادی کارگردان این مستند، انگیزه اصلی ورود خود به چنین موضوعی را این گونه روایت می کند: اولین مستندی که ساختم در رابطه با مجرد ماندن دختران در روستا های اطراف شهرستان اردبیل بود که در یک اکران اختصاصی در جمعی فرهیخته متوجه شدم، اکثریت دختران آن جمع که تحصیلات عالیه داشتند، نیز مجرد هستند.

وی ادامه می دهد: همین مسأله انگیزه ای برای تفکر نسبت به این سوژه گردید که اگرچه در روستاها دختران به دلیل مهاجرت مردان روستا به شهر، به صورت اجباری مجرد می مانند ولی در شهر ها به دلیل اینکه ادامه تحصیلات و کسب جایگاه اجتماعی و شغلی اولویت پیدا کرده است، به صورت ناخودآگاه سبب تجرد دختران کلان شهر ها شده است.

این کارگردان مستند با روایت سوژه ای جالب ولی تأسف انگیز از مستند خود را این گونه توضیح می دهد: یکی از سوژه های مستند من، دختر خانمی تحصیل کرده بود که در توضیح علل تجرد خود، نگاه مردسالارانه مردان شهر را علت اصلی می دانست. وی می گفت که یکی از خواستگارانش بعد از اینکه مدتی را به صورت نامزد سپری کردند ولی به دلیل اینکه نامزد وی انتظار داشته است همسرش از سطح پایین تری داشته باشد، از ازدواج منصرف می شود.

مستند «تنهایی اجباری» به تهیه کنندگی علی نظری، محصول خانه مستند انقلاب اسلامی است.


انتهای پیام/


منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مستند خانه مستند انقلاب اسلامی رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت اجباری جود بلینگام به لیست رئال مادرید

رودریگو بیمار شده و به همین دلیل، جود بلینگام به لیست رئال مادرید برگشت. 

طرفداری | کارلو آنچلوتی که رئال مادرید را برای جدال با بایرن مونیخ در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا آماده می کند، قصد داشت برای دیدار با رئال سوسیداد به بهترین گلزن تیمش یعنی جود بلینگام استراحت بدهد. با این حال یک اتفاق غیرقابل پیش بینی، برنامه را تغییر داد. 

رودریگو به آنفلوانزا مبتلا شده و به دلیل این بیماری، نمی تواند تیمش را در جدال امشب (22:30 به وقت تهران) همراهی کند. به همین دلیل و با اعلام رسمی باشگاه رئال مادرید، جود بلینگام به لیست این تیم برای جدال با رئال سوسیداد اضافه شد. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • راه‌یابی‌ دانش‌آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر والیبال جهان
  • بازگشت اجباری جود بلینگام به لیست رئال مادرید
  • معرفی قهرمانان رده سنی جوانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان
  • معرفی قهرمانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان
  • جستجوی یک خانواده برای یافتن پیکر فرزندشان/ یادبودی برای یاسین
  • گزینه قضاوت دربی تهران در تورنمنت دختران کافا قضاوت کرد
  • همه مرد‌های مجرد نون خ خواستگار این دختر بودند
  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران