Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@09:36:13 GMT

کلان‌شهر شدن رمز حل مشکلات همدان است

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۴۳۲۷۴

کلان‌شهر شدن رمز حل مشکلات همدان است

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به شبکه آب و فاضلاب و ساماندهی و حفاظت و پوشش رودخانه خضر اختصاص یافت، گفت: رمز حل مشکلات همدان کلان‌شهر شدن آن است. ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ استانها همدان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دو سال گذشته با هماهنگی صورت گرفته با مردم مناطق تحت عنوان سکونتگاه‌های غیررسمی، عمده‌ترین مشکلات خانواده‌ها عدم واگذاری انشعابات اصلی بود که در سرمای زمستان عدم وجود آب و برق و گاز بسیاری از خانواده را مشکلات عمده‌ای مواجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار خانوار در همدان و فامنین در چنین شرایطی قرار داشتند که مسئولین هم  به علت محدودیت‌های قانونی نمی‌توانستند مساعدت  داشته باشند، افزود: با پیگیری‌هایی صورت گرفته در مجلس واگذاری انشعابات اساسی به این مناطق به عنوان مصوبه قانونی اخذ شد  و در حال حاضر همه دستگاه‌های اجرایی درصدد رفع مشکلات مردم هستند.

حاج‌بابایی با بیان اینکه مدیران ادارات آب فاضلاب، برق و گاز باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که بر اساس این مصوبه مجلس تمام نقاط شهری به شبکه گاز، آب، فاضلاب و برق شهری متصل شوند، گفت: باید در ارائه خدمت به مردم به‌گونه‌ای عمل شود، که در همدان خانواده‌ای  را نداشته باشیم که انشعابات اساسی را نداشته باشد ضمن اینکه در خصوص آمار خانوارهای دارای مشکل نیز باید دقت بیشتری شود زیرا در بدو پیگیری این  آمار 2 هزار خانواده عنوان شد ولی با پیگیری دقیق در حال حاضر آمار 3 هزار خانوار مطرح شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در مورد بهسازی رودخانه 35 متری خضر و پوشش آن بیان کرد: طرح  ایجاد محافظ و پوشش بر رودی رودخانه خضر و مجید آباد که از عمده مطالبات مردم این مناطق است با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان آغاز شده است.

حاجی‌بابایی در خصوص شروع پروژه فاضلاب همدان به عنوان یکی از سه شهر کشور که در سال 1387  با اعتبار بانک  جهانی، عنوان کرد: اعتبار پروژه فاضلاب منطقه ده میلیارد تومان است که در سال جاری 3 میلیارد و صد میلیون تومان اختصاص یافته است و تأکید تلاش بر این است که تا پایان شهریور به بهره‌برداری برسد.

وی با تأکید بر اینکه رمز حل مشکلات همدان کلان‌شهر شدن آن است، تصریح کرد: اگر پروژه کلان‌شهر اجرایی نشود مشکل حل نخواهد شد منطقه خضر در نقشه جامع کلان‌شهر همدان در رینگ اصلی شهر قرار دارد در اجرای نقشه کلان‌شهر خضر تا حدی در مرکزیت قرار می‌گیرد، با این رویکرد خدمات شهری برای شهروندان این منطقه تسهیل می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه چهارساعته خود با مشاور شهرسازی وزیر مسکن ، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل مسکن شهرسازی اظهار داشت: در این جلسه یک‌بار دیگر تمام چالش‌ها و فرصت‌های کلان‌شهر شدن همدان بررسی شد که در کنار مباحث جمعیتی و تعاریف، محدوده شهر  و کاستی‌هایی که وجود دارد موردبررسی قرار گرفت.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: باید تلاش کنیم مشکلات موجود در  محدود شهر  حل شود و با اجرای برنامه کلان‌شهر همدان در راستای توسعه پایتخت تاریخ و تمدن ایران در شان مردم آن بکوشیم .

وی به جلسات متعدد که برای حل مشکلات منطقه خضر و مجیدآباد تشکیل شده است اشاره کرد و افزود: بازگشایی مسیر خضر و خروج آن از بن‌بست یکی از پروژه‌هایی است که باید در اولویت قرار گیرد.

حاجی‌بابایی بیان کرد: رسیدگی به وضعیت کوچه‌ها و راه‌های فرعی نیز در منطقه خضر بعد از اتمام پروژه فاضلاب باید در اولویت قرار گیرد و بلافاصله در شهریورماه روکش آسفالت منطقه باید ترمیم شود.

انتهای پیام/م

R41405/P1486/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرسبزی استان همدان، پس از بارش‌های بهاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ بهار با نسیم و بارانش، کم کم دامن طبیعت را سرسبز و مردم را شادمان می‌کند.

قطرات زیبای باران با زدودن گرد و غبار از چهره شهر‌ها و روستاها، طراوت و شادابی را برای دیار تاریخی و زیبای همدان به دنبال داشته و موجب شادی مردم به ویژه کشاورزان و روستاییان و البته علاقه‌مندان به طبیعت استان شده است.

رویش انواع گل‌های وحشی بهاری در ارتفاعات و کوهستان‌ها که همچون مخملی رنگارنگ با نم نم باران و بوی خاک خیس درهم آمیخته، این روز‌ها با بارش مداوم باران شور و شوق زندگی را در این طبیعت بیش از پیش جاری ساخته است.

امروز موقتاً بارندگی‌ها در استان همدان قطع شده؛ اما در روز‌های دوشنبه و سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، دوباره شاهد بارش‌هایی همراه با رعد و برق به ویژه در مناطق شمالی استان همدان خواهیم بود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان، دمای روزانه‏ هوا از سه شنبه تا پایان هفته، نسبتاً محسوس کاهش می‌یابد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • تکذیب وجود آرسنیک در آب سد تالوار همدان
  • آب تالوار آرسنیک ندارد/ نیترات آب در دشت شهرستان بهار بالاست
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • حمایت مردم همدان از اجرای طرح نور
  • سرسبزی استان همدان، پس از بارش‌های بهاری
  • عزاداری مردم استان همدان، سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)