Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال دانشجویی گفت: با وجود آنکه دانشجویان دانشگاه اسلام آباد غرب به خاطر مطالبات صنفی خود در امتحانات شرکت نکردند، اما مسئولان اسلام آباد هیچ تلاشی برای حل مشکلات این دانشجویان انجام ندادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، مدتی است دانشجویان دانشکده فنی مهندسی رازی واحد اسلام آباد غرب کرمانشاه درگیر مطالبات صنفی دانشجویان شده اند و همین مساله مشکلات زیادی برای دانشجویان به وجود آورده است، اما به گفته دانشجویان مسئولان استانی که در جریان مشکلات آن‌ها قرار داند به خاطر منافع شخصی حاضر به انجام اقدام سازنده برای رفع این مشکلات نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماجرا از زمانی آغاز شد که دانشجویان این دانشگاه که در ساختمانی قدیمی درس می‌خوانند از مسئولان دانشگاه خواهان تغییر شرایط تحصیلیشان شدند. آن‌ها اعتراضاتشان را مطرح کردند، اما هر بار با عدم توجه و رسیدگی مسئولان دانشگاه روبرو شدند. آن‌ها برای نشان دادن اعتراضشان مدتی سر کلاس هایشان  حاضر نشدند و تهدید کردند در صورت عدم توجه به خواسته‌های صنفیشان در امتحانات شرکت نمی‌کنند.

مسئولان دانشگاه نیز قول دادند که این موانع را برطرف کنند و شرایط دانشجویان در دانشگاه را تا حد ممکن بهبود ببخشند. اما ماجرا به همین جا ختم نشد و مشکلات آن‌ها ادامه پیدا کرد تا اینکه دانشجویان تصمیم گرفتند سر امتحان حاضر نشوند.

با وجود آنکه خواسته دانشجویان،صرفا صنفی بود، اما دانشجویان ادعا می‌کنند که عده ای تلاش می کنند این شرایط را تغییر و جریان اعتراضات بحق دانشجویان را تغییر دهند.

یکی از فعالان دانشجویی این دانشکده با بیان اینکه با گذشت ۲ ماه از اعتصابِ دانشجویان که صرفا هم صنفی بوده هنوز هیچ تغییری در شرایط دانشجویان حاصل نشده است، می‌گوید::با وجود اعتصابات و اعتراضات از جمله شرکت نکردن دانشجویان در امتحانات و همچنین پیگیری از مسئولان زیربط برای رفع مشکلات، متاسفانه هیچ عملکرد مثبت و سازنده‌ای از جانب مسئولین دانشگاه صورت نگرفته است و مشکلات دانشجویان نه تنها کاسته نشده، بلکه به میزان آن، اضافه هم شده است. مسئولین این دانشکده به جای توجه نسبت به این اعتصابات، اقدام به مشروط کردن دانشجویان کرده و این مساله موجبات نگرانی دانشجویان را فراهم آورده است

وی می‌افزاید: در زمان بحران به وجود آمده، مسئولان استانی طی جلسه‌ای برای رفع مشکلات صنفی دانشجویان  متعهد شده و اعلام کردند که به تمامی مطالبات دانشجویان در اوایل شهریورماه سال ۹۷ جامع عمل خواهند پوشاند و حتی گفتند دانشجویان تا فراهم شدن تمامی مطالبات و به صورت موقت در دانشگاه مرکز از  امکانات بهره‌مند و مشغول به تحصیل شوند.

این فعال دانشجویی تصریح می‌کند: برای حل مشکلات دانشگاه اسلام آباد جلسه‌ای در روز چهارشنبه مورخ ۲۰ تیر ماه سال جاری با حضور مسئولین محترم شهرستان، فلاحت پیشه نماینده محترم مردم شهرستان اسلام آباد، کریمی فرماندار محترم شهرستان اسلام آباد، معاونت سیاسی استانداری، معاونت سیاسی فرمانداری، نمایندگان دانشگاه رازی، دادفر رئیس کل حراست دانشگاه رازی و دکتر سلیمی معاونت آموزشی دانشگاه رازی تشکیل شد تا مشکلات پیگیری و حل شود، اما با وجود گذشت بیش از دو هفته از این جلسه تاکنون آورده‌ای حاصل نشده و هیچ عمل چشم گیری  برای رسیدگی به مطالبات دانشجویان انجام نشده است.

وی می‌گوید: در این جلسه نمایندگان دانشگاه رازی هشدار دادند که اگر مطالبات دانشجویان رسیدگی نشود یقینا در شهریور ماه شاهد اقدامات دیگری از جانب دانشجویان خواهند بود که بحرانی بس سنگین‌تر از وضعیت فعلی را به دنبال خواهد داشت.

این فعال داشجویی در ادامه می‌افزاید: با توجه به هشدار نمایندگان دانشگاه در جلسه، متاسفانه واکنش‌های تندی از جانب نماینده مردم اسلام آباد نسبت به مطالبات دانشجویان  مشاهده شده است.

وی ضمن ابراز نگرانی از این وضعیت، خطاب به مسئولین شهرستان می‌گوید: جناب دکتر فلاحت پیشه و مسئولین محترم شهرستان!

ما دانشجویان و مردم اسلام آباد تا کنون شما را شخصی منطقی، عملگرا، پیگیر حقوق دانشجویان و به دور از تعصب میدانستیم.

این عمل زشت و ناپسند و عدم پیگیری شما در قبال مطالبات دانشجویان، آن روی شخصیت شما را عیان کرد

دانشجویان این دانشکده تا کنون توقع چیزی جز رسیدگی به مطالبه منطقی از شما و مسئولین نداشته اند لکن نه تنها پیگیر مطالبات نبوده اید و جز عمل منفعلانه از شما دیده نشده، بلکه شاهد توهینات حضرات هم هستیم.

آیا بهتر نیست به جای تعصب منطقه‌ای و توهیناتی که در شان و شخصیت یک مسئول و دانشجویان نیست، مقداری از خود پشتکار نشان دهید و بعد از گذشت دو ماه اعتصاب، بحران موجود و رخداد‌ها و بحران‌های احتمالی آینده توسط دانشجویان، پیگیری مطالبات دانشجویان را انجام دهید؟!

این فعال دانشجویی ضمن محکوم کردن عملکرد و رفتار این نماینده بیان می‌کند: از طرف دانشجویان متذکر می‌شوم که ما دانشجویان بر خلاف مسئولین که خلف وعده کردند به تمامی  تهدید‌ها و وعده‌های خود عمل کرده و می‌کنیم.

 مسئولین منتظر هر رخداد و تجمع اعتراض امیز دانشجویی که صرفا صنفی است و منتظر بحران‌های بعدی که به مراتب مشکل افرین‌تر از اقدامات قبلی بوده است در صورت عدم پیگیری در شهریور ماه باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه اسلام آباد غرب مطالبات صنفی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرهنگ عباس صفرپور درآیین تکریم و معارفه فرمانده جدید بسیج اسلام آباد سنگربا اعلام این خبر گفت: ۴۶ واحد مسکن محرومان در بخش‌های سنگر و کوچصفهان در حال احداث است که این واحد‌ها حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرمانده سپاه ناحیه سلمان رشت ، مساحت هریک از این واحد‌های مسکونی را ۵۰مترمربع اعلام کرد و افزود: این واحد‌های مسکونی با ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار به همت بسیج سازندگی، خیران و اعطای تسهیلات بانکی ساخته می‌شود. 

وی تصریح کرد: این واحد‌های مسکونی در حال واگذاری به مددجویان است.

در ادامه این مراسم با قدردانی از تلاش‌های آقای سجودی ، حامد تقی زاده بعنوان فرمانده جدید بسیج اسلام آباد سنگر معرفی شد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم
  • برای رفع مشکلات شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم
  • تأکید استاندار لرستان بر تقویت رویکرد وحدت در استان
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • خیرین و مسؤولان در رفع مشکلات مراکز نگهداری معولان کمک کنند