Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@15:10:24 GMT

ابوظبی؛ شهری پیشرو در زمینه کنترل ترافیک

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۴۴۴۶۴

ابوظبی؛ شهری پیشرو در زمینه کنترل ترافیک

شهر ابوظبی، پایتخت امارات متحده‌ی عربی به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در زمینه کنترل ترافیک محسوب می شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این شهر توانست درسال ۲۰۱۶ نیز عنوان "بهترین شهر جهان در توسعه‌ی زیرساخت های مدیریت ترافیک" را از سوی موسسه‌ی پایش ترافیک TomTom را از آن خود کند. ماموریت شرکت TomTom، کاهش حجم ترافیک برای رانندگان جاده‌ها به همراه ارائه اطلاعات لازم برای اتخاذ تصمیمات هوشمندانه در مورد سفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت هلندی در زمینه‌ی تولید سیستم های هدایت مسیر، نقشه های ترافیکی و سیستمهای GPS  تخصص ویژه دارد که ۳۹۰ شهر در ۴۸ کشور جهان را به این منظور مورد بررسی قرار میدهد.

کنترل ترافیک ابوظبی توسط شبکه حمل و نقل هوشمند

به گفته ابراهیم مرشد المرار، رئیس بخش امور شهری و حمل و نقل ابوظبی، علت برنده شدن این جایزه بین المللی در سال ۲۰۱۶، پیشرفت‌های چشمگیر امارات متحده عربی در گسترش زیر ساخت‌ها شامل جاده ها و شبکه‌های حمل و نقل است که در آن ها از سیستم حمل و نقل هوشمند استفاده شده است. همچنین استفاده از فن آوری‌های مدرن در زمینه نظارت، کنترل و مدیریت ترافیک در این میان نقش مهمی داشته است.

حل مشکل ترافیک ابوظبی در دستان پهپادها

استفاده از یک سیستم مدیریت هوشمند ترافیک مبتنی بر پهپاد، راه حل دیگری است که مقامات امارات متحده عربی قصد دارند برای حل مشکل ترافیک در ابوظبی به کار گیرند. اجرای این طرح بدین صورت است که پهپادهای Matric ۶۰۰  و  Inspire ۲ بر فراز شهرهای هدف به پرواز درآمده و پس از کنترل وضعیت ترافیکی، اطلاعات مربوط به گره های ترافیکی را برای مراکز تصمیم گیری شهری ارسال میکنند.

جالب است بدانید که مدیریت پهپادها با استفاده از برنامه ای خاص صورت می گیرد، به گونه ای که حمل و نقل پهپادها در سطح شهر و به پرواز درآوردن آنها توسط یک خودروی فورد اف ۱۵۰ صورت می گیرد. این خودروها به عنوان مراکز کنترل موقت پهپادها به کار گرفته شده و تصاویر ویدئویی زنده را از طریق شبکه بی سیم وای  فای دریافت میکنند. پس از آن داده های جمع آوری شده در مرکز کنترل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و پیشنهاداتی برای تسهیل وضعیت ترافیکی، مشکلات ناشی از تصادفات و هدایت سریع تر نیروهای امدادی ارائه میشود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ترافيك حمل و نقل اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نشست تهران_ابوظبی پس از ۱۰ سال!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • هشدار هواشناسی به رانندگان: جاده‌ های ۱۱ استان بارانی است
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • (ویدئو) نشست تهران_ابوظبی پس از ۱۰ سال!
  • قم، پیشرو در تربیت معلمان پرورشی
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • گشایش گره ترافیکی خوی
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟