Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: 

میلاد حضرت ثامن الحجج سلام الله علیه بر همه ی دوستان مبارک باد

 «تُحَفُ العُقول فیما جاءَ مِنَ الحِکَمِ ‌وَ الْمَواعظ مِنْ آل‌ِ الرّسول »،کتابی است که توسط ابن شُعبه حَرّانی محدث شیعی قرن ۴ ق نوشته شده است.

 نویسنده در این کتاب به احادیث ائمه اطهار اشاره دارد و روایات هر یک از امامان بزرگوار را جمع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 ابن شعبه در این کتاب روایتی را از امام رضا نقل می کند که می تواند بیان درد و درمان ما باشد: «صدیق کل امرء عقله و عدوه جهله». ترجمه:«دوست هرکس عقل او و دشمنش جهل و نادانی اوست».

 واقعیت آن است که صحت این کلام را هر یک از ما با توجه به زندگی خویش می توانیم دریابیم. توجه کنید که در این روایت جهل در مقابل علم قرار نگرفته، بلکه نقیض عقل واقع شده است. 

 عقل فراتر از علم است و شاید بتوان به طور خلاصه آن را به معنای « به کار گیری علم» معنی کرد. امید است بتوانیم به سلاح دانش مجهز شویم و هرگز به جهل دچار نگردیم و عقل خویش را پایه تصمیم هاى خود قرار دهیم.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام رضا درمان سید حسن خمینی جماران نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، در این پیام، چنین آمده است:
وقاتلوهم حتی لاتکون فتنة ویکون الدین کلّه لله فإن انتهَوا فإنّ الله بما یعملون بصیر (سوره مبارکه انفال/ آیه 39)

رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی در حالی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه را هدف حمله‌ی وحشیانه قرارداد و منجر به شهادت جمعی از فرزندان رشید و دلاور کشورمان گردید که طی حدود شش ماه گذشته نوار غزه را به خاک و خون کشیده بود. شدت جنایات این رژیم در غزه در این دور از وحشیگری‌هایش چنان بوده است که فریاد خشم و خروش همه‌ی ملت‌ها در سراسر جهان را بر سر اسرائیل نشانه رفته است.

اگرچه این جنایت‌های مکرر صهیونیست‌ها همواره پاسخ‌های کوبنده‌ی محور مقاومت و بخصوص حماس را در پی داشته است، اما جسارت و کوته‌بینی آن رژیم در قضیه‌ی حمله به کنسولگری کشورمان در سوریه نیز پاسخی دندان‌شکن می‌طلبید. همانگونه که ملت غیور ایران انتظار داشتند و رهبر فرزانه انقلاب نیز به‌کرّات و بخصوص در خطبه‌های نماز عید فطر تاکید فرموده بودند که رژیم صهیونیستی باید تنبیه شود سرانجام دلاورمردان رشید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیاتی تاریخی و ظفرمندانه با پرتاب صدها پهباد و موشک بالستیک به خاک اشغالگران صهیونیستی رعب و وحشت در دل صهیونیست‌ها افکنده و با تخریب و انهدام اهداف و تاسیسات مهم صهیونیست‌ها ضرب شست و گوشمالی سختی به اشغالگران و جنایتگران نشان داد.

بدینوسیله، سازمان اوقاف و امور خیریه پیروزی غرورآفرین غیورمردان و فرزندان رشید کشورمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که وعده‌ی نصرت حق را با اراده‌ی خود تحقق بخشیده و با انهدام اهداف حیاتی رژیم صهونیستی نشان دادند که گنبد آهنین آن رژیم در برابر عزم و ایمان ملت ایران گنبدی پوشالی است به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، فرمانده معظم کل قوا و رهبر فرزانه‌ی انقلاب، دلاورمردان غیور سپاه و بخصوص به مردم شریف و غیرتمند و آزاده‌ی ایران اسلامی تبریک و تهنیت و شاد باش می‌گوید و پاکسازی قدس شریف از لوث وجود اشغالگران صهیونیستی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نماید.

روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه



انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تبریک فرمانده انتظامی لرستان به مناسبت روز ارتش
  • تبریک رئیس مجلس به مناسبت فرارسیدن روز ارتش
  • برنامه هیأت‌های مذهبی به مناسبت سالروز تخریب بقیع اعلام شد
  • تمامی محدودیت‌های پروازی در فرودگاه امام خمینی و مهرآباد لغو شد
  • پیام تبریک استاندار قم به مناسبت حمله موشکی سپاه
  • پیام تبریک سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت حمله به اهداف رژیم غاصب صهیونیستی
  • مصلی آماده میزبانی از نمایشگاه کتاب می‌شود
  • پیام تبریک سازمان اوقاف به مناسبت حمله به اهداف رژیم صهیونیستی
  • عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • پیام تبریک مدیر عامل پست بانک ایران دکتر بهزاد شیری به مناسبت فرا رسیدن روز ملی منابع انسانی