Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:55:13 GMT

وحدت به «حرف» نیست بلکه «عمل» می‌خواهد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۴۵۱۲۷

وحدت به «حرف» نیست بلکه «عمل» می‌خواهد

«امروز برخی شخصیت‌های سیاسی با سابقه گرفتار برخی محدودیت‌ها هستند که بدون تردید دلبسته نظام و خواستار ترقی و پیشرفت کشور هستند. اینها در این شرایط خطیری که با آن مواجه هستیم، حتماً می‌توانند مفید باشند و همدلی و هم‌افزایی برای برون‌رفت از وضع موجود را بیشتر خواهند کرد.»

به گزارش ایسنا، محمدتقی فاضل میبدی، استاد حوزه، در روزنامه ایران نوشت: «امروز در حالی به دنبال تقویت وحدت داخلی هستیم که در سال‌های گذشته برخی رفتارها و عملکردهای خودمان زمینه‌ساز بروز اختلافات و کاهش اعتماد عمومی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیاز به توضیح ندارد که وحدت همیشه سدی سترگ است در برابر فشارهای خارجی و عاملی تأثیرگذار برای برون‌رفت از بحران‌ها و مشکلات. آن چه مشکل‌ساز شد به این برمی‌گردد که در دوره‌هایی منتقدان در حوزه‌های مختلف را تحمل نکردیم و حاضر به گفت‌وگو با آنها نشدیم. یک‌طرفه به قاضی رفتیم و حکم به حذف و طرد دادیم و حالا به دنبال گمشده خود یعنی همان همگرایی و وحدت می‌گردیم.

معاول اول رئیس جمهوری دیروز گفته است که در هفته‌های آینده جریانات و شخصیت‌های نمادین کشور کنار هم قرار خواهند گرفت و نمایشی از وحدت را مشاهده خواهیم کرد. این سخن را باید به فال نیک گرفت و در انتظار تحقق آن بود اما همزمان باید به آقای جهانگیری و دیگر مسئولان هم یادآوری کرد که وحدت به حرف نیست بلکه عمل می‌خواهد یعنی وحدت جایی شکل می‌گیرد که تحمل حرف مخالف یا منتقد را داشته باشیم و حتی فراتر از آن خودمان هم از منتقدان در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بخواهیم که بدون واهمه و نگرانی حرف‌ها و ایده‌های خود را مطرح کنند. شنیدن ایده‌های جدید ضرری متوجه کسی نمی‌کند بلکه حتماً در لابه‌لای آنها نکات سازنده و مفید هم وجود خواهد داشت.

امروز برخی شخصیت‌های سیاسی با سابقه گرفتار برخی محدودیت‌ها هستند که بدون تردید دلبسته نظام و خواستار ترقی و پیشرفت کشور هستند. اینها در این شرایط خطیری که با آن مواجه هستیم، حتماً می‌توانند مفید باشند و همدلی و هم‌افزایی برای برون‌رفت از وضع موجود را بیشتر خواهند کرد. برخی دیگر از اساتید و نخبگانی را داریم که یا در داخل کشور هستند و خود را از توانمندی‌های آنها محروم کرده‌ایم یا در خارج از کشور هستند و ظرفیت‌های علمی و مالی دارند که به دلایل مختلف تسهیل رفت و آمد آنها به کشور با مشکلاتی روبه‌رو است. حال آن که اگر شرایطی فراهم شود که همه کسانی که به کشور و نظام علاقه دارند بتوانند کنار همدیگر قرار بگیرند، صدها ترامپ هم نمی‌توانند ضربه‌ای به کشور وارد کنند.

جا دارد، رؤسای قوا و سایر مسئولان در جلساتی به صورت جدی‌تر به زمینه‌های تحقق وحدت بیندیشند و مصداق اجابت همان دعوتی باشند که خداوند از پیامبر(ص) می‌خواهد «فاعف عنهم واستغفر لهم وشاورهم فی الأمر.» ای پیامبر! عفو کن! از خدا برایشان طلب استغفار کن و با آنها به مشورت بنشین! به هر روی تأکید می‌کنم که تقویت وحدت و روحیه همکاری ملی در کشور تنها به حرف نیست و نیازمند برخی مقدمات است که مسئولان باید آن را فراهم کنند و البته فواید و خیر آن را نیز ببرند.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اسحاق جهانگيري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۵۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم

استاندار جدید لرستان بر وحدت و همدلی بین نخبگان، دانشگاهیان و مردم در این استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‎‌آباد، ابوطالب شفقت شامگاه سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان با بیان اینکه اهداف اصلی نظام نباید فراموش شود، اظهار داشت: ما در یک جامعه اسلامی و انقلابی هستیم و شناخت کافی باید روی مبانی نظری خود داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دستیابی به تمدن اسلامی و آماده‌سازی برای ظهور منجی عالم از اهداف ما در نظام اسلامی است، اضافه کرد: رفاه اجتماعی و رفاه فردی در شأن نظام اسلامی و شیعی را باید ایجاد کرد.

استاندار جدید لرستان را بیشتر بشناسید + سوابق

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه پذیرفتن مسئولیت به معنای نوکری مردم است، عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان و نوکران مردم هستند و روحیه تلاش و تعامل بین این دو را باید حفظ کرد.

شفقت با بیان اینکه دشمنان کوچک‌ترین خطاهای ما را بزرگ‌نمایی می‌کنند، بیان کرد: رسانه‌ها باید این موضوع را روشنگری کنند و مردم را نیز به مشارکت در مسائل اقتصادی سیاسی و اجتماعی دعوت کنند.

به گفته وی وحدت و همدلی بین نخبگان، دانشگاهیان و مردم موجب شکوفایی ظرفیت‌های لرستان می‌شود و باید از این نظرات استقبال کرد.

انتهای پیام/ 645/

دیگر خبرها

  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • غیرمنتظره: مدافع راست پرسپولیس خط خورد
  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • هر کسی رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • همه اقوام کشور با وحدت کامل برای اقتدار نظام اسلامی شجاعانه ایستاده‌اند
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم