Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاروان عشق با نوای رضا رضا وارد زندان مرکزی بیرجند شده و زندانیان دلشان را به پنجره فولاد دخیل بستند و شاید امروز دل‌هایی شکست که امام مهربانی‌ها تذکره اعزام رایگان به مشهد مقدس را برای این زندانیان امضا کرد. ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از بیرجند، اینجا زندان مرکزی بیرجند است؛ کم کم به ساعت 9 نزدیک می‌شویم ساعتی که قرار است کاروان سفیران نور با پرچم حرم رضوی وارد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاروان عشق با نوای "یا رضا، رضا" وارد می‌شوند و حال و هوای صحن و سرای حرم امام رضا(ع) برای زندانیانی که خواسته یا ناخواسته در پشت میله‌های زندان هستند را تداعی می‌کنند.

بند "نسوان" نخستین مقصدی است که خادمان حرم رضوی وارد آن می‌شوند؛ در جلوی درب زنانی در دو طرف ایستادند و می‌خواهند سرودی را اجرا کنند.

زنان با اشک در چشمان می‌خوانند " تو شمس الضحایی، تو بدرالدجایی، غریب غریبی، ولی آشنایی"

دلم قدمگاه تو شد، یا رضا یا رضا                       مست و هوا خواه تو شد، یا رضا یا رضا

بنده درگاه تو شد، یا رضا یارضا                         قلب من می تپد، به عشق حرم تو
چشم من تا ابد، به دست کرم تو                      تو سلطان طوسی، انیس النفوسی
تو خورشید مشرق، تو شمس الشموسی            سلسلة الذهب بخوان، زاده مصطفی
سپس بگو بشرطها، با صدایی رسا                      و أنا من شروطها، شرط توحید ما

قلب من می‌تپد، به عشق حرم تو                     چشم من تا ابد، به دست کرم تو...

احساسات و شور و شعف بانوان "بند نسوان" با دیدن پرچم بارگاه منور رضوی بی‌نظیر است؛ هر کدام به نوبت یک بوسه‌ای به پرچم می‌زنند و در دل دعا می‌کنند، دعایی به رنگ آزادی.

شاید تنها یک تصمیم اشتباه مسیر زندگی این مادران را تغییر داده و مدال افتخارشان را گرفته است با ورود پرچم حرم امام هشتم ناخودآگاه دل‌ها شکست و صدای هق هق گریه فضای بند "نسوان" را پر کرد.

وقتی به محل نمازخانه بند نسوان رسیدیم یکی از بانوان دکلمه‌ای زیبا در وصف امام رضا(ع) می‌خواند و سپس افراد حاضر در نمازخانه که حدود 100 نفر هستند با همخوانی سرودی را تقدیم به آن امام همام می‌ کنند.

بعد از اجرای صلوات خاصه، مداحی و مرثیه سرایی، پرچم حرم رضوی را جلوی درب می‌برند تا بانوان با بوسه‌ای بر پرچم از زیر آن عبور کنند.

خادمان حرم ثامن الائمه(ع) در ادامه مسیر خود به بند عمومی بازداشتگاه می‌روند و در آن آقایان با اجرای سرودی خادمان را به سمت نمازخانه هدایت می‌کنند.

با مداحی یکی از خدام حرم مطهر رضوی به یکباره عقده دل‌ها باز می‌شود و اشک در چشمان حاضران در مراسم جمع شده و دل‌های شکسته راهی پنجره فولاد امام هشتم می‌شود. 

در ادامه هم به یمن ورود پرچم حرم مطهر رضوی هدایایی به برخی از افراد زندانی تقدیم می‌شود و نمک و نبات تبرکی در میان زندانیان توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد سنجری، رئیس فرهنگی و تربیتی زندان‌های خراسان جنوبی ضمن خوشامدگویی به خدام حرم رضوی می‌گوید: امیدواریم به زودی خبر خوشی به تک تک زندانیان برسد و تلاش می‌کنیم تا کاروانی از زندان مرکزی بیرجند به مشهدالرضا اعزام کنیم.

مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید نیز گفت: مسیر زندگی هر انسانی از سوی خداوند متعال ریل گذاری شده و باید بر روی این ریل حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام سیدعلی اسدی بیان کرد: برخی برای اینکه هدف درستی ندارند از ظرفیت‌های خود به خوبی استفاده نمی‌کنند و ظرفیت‌های درونی را نمی‌شناسیم و وقتی متوجه می‌شویم که این سرمایه‌ها را از دست داده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید قدر نعمت‌ها در جامعه را بدانیم بیان کرد: نعمت‌های بسیاری در جامعه وجود دارد اما متاسفانه نعمت شناس و شاکر خداوند متعال نبوده‌ایم.

مبلغ اعزامی کاروان زیر سایه خورشید افزود: هیچگاه نباید در حالت عصبانیت تصمیم بگیریم چرا که شاید اتفاق ناگواری بیافتند و پشیمانی سودی نداشته باشد.

کاروان خدام رضوی با حضور در زندان مرکزی بیرجند از بخش‌های مختلف بازدید و با زندانیان دیدار کردند.

بند نسوان و بند عمومی بازداشتگاه از جمله مکان‌هایی بود که خدام رضوی حضور یافتند و دل‌های عاشقان را روانه مشهدالرضا کردند.

به برکت حضور خدام و پرچم منور حرم رضوی در زندان مرکزی بیرجند تعدادی از زندانیان بیرجند که بالای 40 سال سن دارند و 10 سال از آخرین تشرف آنها به مشهد گذشته باشد و از نظر قضایی مشکلی برای مرخصی ندارند توسط دفتر آستان قدس در استان به صورت رایگان به مشهد اعزام می‌شوند.

همچنین به کسانی که اسم آن‌ها معصومه است و افرادی که در زندان دارای فرزند هستند نیز سبد کالای رایگان اهدا شد.

انتهای پیام/ ت

R41348/P1336/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)

ایسنا/خراسان رضوی به مناسبت فرارسیدن شهادت رئیس مذهب شیعه، حضرت امام جعفر صادق(ع)، ویژه برنامه‌هایی از سوی معاونت تبلیغات اسلامی حرم رضوی در این آستان ملکوتی برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق(ع) با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) از شامگاه جمعه و همزمان با شب شهادت این امام همام با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی توسط مداح و ذاکر نام‌آشنای اهل بیت(ع)، آقای احمد واعظی، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز می‌شود.

سخنرانی پیرامون شخصیت ششمین امام شیعیان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علی اوسطی، مرثیه‌سرایی و عزاداری با نوای ذاکران اهل بیت(ع)، آقایان سید محمود علوی و مرتضی اسلامی‌نژاد، از دیگر برنامه‌های شب شهادت این امام همام خواهد بود.

در شامگاه شهادت امام جعفر صادق(ع) همچنین زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی میهمان محفل شعرخوانی با حضور جمعی از شاعران آئینی از جمله حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوالفضل مبارز، سیدرضا یعقوبی آل، علیرضا خاکساری و علی مقدم خواهند شد.

برنامه صبح شهادت امام صادق(ع) روز شنبه ۱۵ اردیبهشت، ساعتی قبل از اذان ظهر با قرائت زیارت امین‌الله و عرض سلام و ارادت به محضر امام مهربانی‌ها با صدای کبیر قلندرزاده آغاز می‌شود و با بیان احکام دینی توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رنجبر ادامه می‌یابد.

اجرای برنامه سرود و همخوانی توسط گروه گلدسته‌های حرم، شعرخوانی آئینی با نوای شاعر و مدیحه‌سرای اهل بیت(ع)، آقای مصطفی جلیلیان مصلحی، و مرثیه‌سرایی و عزاداری در سوگ شهادت صادق آل محمد(ع) از دیگر برنامه‌های روز شهادت امام صادق(ع) خواهد بود.

در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و سپس زائران حریم ملکوتی رضوی با قرائت زیارت‌نامه امام صادق(ع) که توسط آقای قاسم پناهی قرائت می‌شود، به محضر این امام همام عرض ارادت خواهند کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق(ع) در شامگاه شهادت این امام بزرگوار نیز ادامه دارد و این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله با نوای احمد واعظی، شعرخوانی شاعر آئینی، آقای علی زمانیان، سخنرانی آیت‌الله سید علیرضا صدر حسینی و عزاداری و مرثیه‌سرایی آقایان جعفر ملائکه و امیر عارف همراه خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی