Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@00:16:13 GMT

شرکت بانوان مشهدی در طرح نذر خون

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۴۶۶۴۶

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس کمیسیون جمعیت و سلامت مجمع مشورتی زنان خراسان رضوی گفت: این اقدام با هدف فرهنگ سازی و مشارکت بیشتر زنان در امر اهدای خون با همکاری اداره کل انتقال خون خراسان رضوی اجرا شده است.

آرزو حیدریان افزود: بانوان داوطلب اهدای خون می توانند امروز با مراجعه به دفتر مجمع خیران سلامت خراسان رضوی در 'طرح نذر خون خیر مکرر' مشارکت کرده و به کمک بیماران نیازمند بشتابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: هم اینک بانوان سهم اندکی در تامین خون مورد نیاز در خراسان رضوی دارند بطوری که 95 درصد خون مورد نیاز استان توسط مردان اهدا می شود و این در حالی است که سهم زنان در مصرف خون بالا است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی هم گفت: زنان در این استان سهم پنج درصدی در اهدای خون دارند ولی بیش از 50 درصد خون تولیدی برای این قشر به مصرف می رسد.

دکتر حمیدرضا اسلامی افزود: شاخص اهدای خون از سوی زنان در کشورهای پیشرفته نظیر آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی بطور نسبی برابر با سهم مردان است.

وی ادامه داد: گرچه زنان به ویژه در کشورهای شرقی کمتر به اهدای خون می پردازند ولی مشارکت اندک زنان ایرانی در امر اهدای خون ناشی از یک باور غلط و مشکل فرهنگی است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: هم اکنون وضعیت ذخایر خونی در استان به دلیل کمبود مراجعه داوطلبان به پایگاههای اهدای خون کاهش چشمگیری یافته و در این شرایط نقش بانوان در کمک به بیماران نیازمند دوچندان است.

خراسان رضوی سومین تولیدکننده خون در کشور بعد از استانهای تهران و فارس به شمار می رود. 11 پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرستانهای این استان فعالند.

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خراسان رضوی اهدای خون بانوان خیران سلامت نذر خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور زنان در ورزشگاه یادگار تبریز ممنوع شد

حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ سازمان لیگ با ارسال نامه‌ای به هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی اعلام کرد به دلیل عدم تامین ایمنی و نواقص مربوط به زیر ساخت، این ورزشگاه تا رفع نواقص نمی‌تواند پذیرای بانوان هوادار باشد.

در اولین حضور زنان در این ورزشگاه، اتفاقات نامطلوبی افتاد و وقایعی رخ داد که اتخاذ این تصمیم پيش بيني می‌شد. 

 

دیگر خبرها

  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • راهیابی دو بانوی ورزشکار خراسان رضوی به اردوی تیم ملی تنیس روی میز
  • بیش از ۶۲ درصد داوطلبین کنکور مرحله اول در خراسان رضوی را زنان تشکیل می‌دهند
  • حضور زنان در ورزشگاه یادگار تبریز ممنوع شد
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • تنش آبی در ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای خراسان رضوی
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد
  • دیار کویری خراسان، لب‌تشنه‌تر از همیشه