Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست هم‌اندیشی اعطای اولین جایزه خصوصی حقوق شهروندی در حالی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد که از 50 دستگاه دولتی و نهاد مدنی دعوت‌شده در این مراسم، فقط نمایندگان 12 دستگاه حضور پیدا کردند.

به گزارش ایسنا، نشست هم‌اندیشی اعطای جایزه حقوق شهروندی به عنوان اولین جایزه خصوصی این حوزه که از سوی چندین نفر از اساتید حقوق دانشگاه علامه طباطبائی اعطا خواهد شد، در حالی امروز برگزار شد که از بین 50 دستگاه و نهاد دولتی و مدنی،‌ تنها نمایندگان 12 دستگاه شامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیسیون حقوق بشر اسلامی، استانداری تهران، وزارت راه و شهرسازی، معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، وزارت دادگستری، وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش، معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، سازمان اداری و استخدامی کشور و خانه موسیقی در این نشست حضور یافتند و بسیاری از دستگاه‌های اجرایی نظیر وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی، شهرداری و سایر دستگاه‌هایی که بیشترین مراجعه‌کنندگان مردمی را دارند، در این نشست حضور نیافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع دانشگاه علامه طباطبایی با توجه به فصل آرمانی سوم قانون اساسی، حق‌ها و آزادی‌های تثبیت و تضمین‌شده در نظام حقوقی ایران و منشور حقوق شهروندی ابلاغی رئیس‌جمهور، جایزه حقوق شهروندی را در چند حوزه مختلف به‌صورت سالانه اعطا می‌کند.

نشست هم‌اندیشی اعطای اولین جایزه خصوصی دانشگاه علامه طباطبایی به‌عنوان یکی از مراکز علمی سطح یک جمهوری اسلامی ایران و قطب پژوهشی علوم انسانی و با برخوردار بودن از گنجینه ارزشمند دانشمندان و حقوقدانان بنام کشور با هدف ارتقای حقوق شهروندی در کشور و فعالیت‌های چهره‌های مختلف حقوقی، دانشگاهی و سیاسی کشور این جایزه را در نظر گرفته است.

در واقع دانشگاه علامه طباطبایی اولین مرکز دانشگاهی در کشور است که جایزه حقوق شهروند را با هدف فرهنگ‌سازی در اجرای مفاد مطرح‌شده در منشور حقوق شهروندی در کلیه دستگاه‌های اجرایی با رویکرد بررسی میزان موفقیت در اجرای مفاد این منشور و تشویق و ترغیب هرچه بیشتر بخش‌های مختلف دستگاه اجرایی کشور در زمینه اجرای حقوق شهروندی اعطا می‌کند و نشست امروز معرفی جایزه حقوق شهروندی به منظور بررسی شاخص‌های انتخاب دستگاه برتر و آغاز تعامل و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه برگزار شد.

متاسفانه با وجود دعوت رسمی از تمام فعالان حوزه حقوق شهروندی، دستگاه‌های دولتی، جامعه مدنی، دستیاران حقوق شهروندی دستگاه‌های دولتی از جمله وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، شهرداری، شورای شهر و اتحادیه کانون وکلا به منظور هم‌اندیشی در خصوص امر حقوق شهروندی و تقویت زمینه‌های همکاری و تعامل در برگزاری این جایزه سالانه، اما استقبال چندانی از این موضوع از سوی نهادهای دعوت شده انجام نشد و به نظر می‌رسد هنور این امر آن چنان که باید از سوی دستگاه‌های مربوط جدی تلقی نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، دانشگاه علامه طباطبایی جایزه حقوق شهروندی را به صورت سالانه به دستگاه‌ها و شخصیت‌های مؤثر در ایفای حقوق شهروندی اعطا می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام حقوق شهروندی دانشگاه علامه طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۶۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، یادواره هشت شهید دانشجومعلم فرهنگیان لرستان امروز دهم اردیبهشت با حضور جمعی از دانشجویان، مسئولان و خانواده‌های معزز شهدا در پردیس علامه طباطبایی این دانشگاه برگزارشد.

سردار محمد علیپور، جانشین فرماندهی سپاه حضرت ابالفضل (ع) لرستان در این مراسم برگزاری یادواره شهدای دانشجومعلم را گامی مهم برای الگوسازی شهیدان در جوامع دانشگاهی دانست که در تربیت و رشد افکار جوانان و ارزش‌های دینی تأثیر بسزایی دارد.

در ادامه این مراسم از خانواده‌های گرانقدر چند شهید دانشجومعلم پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان تجلیل شد.

لرستان ۳۹ شهید دانشجو تقدیم انقلاب کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی