Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ایرلند حمایت دولت این کشور از بریتانیایی‌ها در صورتی که نیاز به زمان بیشتری برای خروج از اتحادیه اروپا داشته باشند را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل آنا از رویترز، بریتانیا باید تا 29 مارس 2019 از اتحادیه اروپا خارج شود. این ضرب‌العجل در نتیجه گفت‌وگوهای دو طرف و ماده 50 قرارداد لیسبون (پرتغال) که در مارس 2017 منعقد شد، مشخص شده و بریتانیا باید طبق این جدول برنامه‌ریزی کرده و در نهایت خروج از اتحادیه را عملی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه ایرلند «سیمون کاونی» روز چهارشنبه در گفت‌وکو با رادیو BBC اعلام کرد که این جدول زمانی می‌تواند تغییر کند. در صورتی که دو طرف احساس نیاز به زمان بیشتری کردهو بر تغییر این جدول زمانی توافق کنند، این کار قابل انجام است.

وی در پاسخ به سوالی درباره حمایت دولت ایرلند از درخواست احتمالی بریتانیا برای زمان بیشتر برای جدا شدن از اتحادیه اروپا، بر حمایت دولت خود از این درخواست تاکید کرد. کاونی در این خصوص گفت: «اکر بریتانیا از اتحادیه اروپا این درخواست را داشته و تمدید ضرب‌العجل برای رسیدن به یک توافق منطقی ضروری باشد، ما از آن حمایت خواهیم کرد.»

اما وی بر این موضوع تاکید کرد که معتقد است زمان کافی برای انجام توافق نهایی اتحادیه اروپا و بریتانیا برای اجرا شدن برگزیت وجود دارد اما احتمالا رسیدن به یک نتیجه واقعی و منطقی نیازمند تشدید مذاکرات میان دو طرف باشد.

انتهای پیام /

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • هشدار تندباد و گرد و خاک برای خوزستان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • پیش‌بینی تازه بورل از زمان پایان جنگ اوکراین
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • تصاویر| شاسی‌بلند چینی بازار ایران به بریتانیا می‌رود / ورود چری به بازار خودروی اروپا