Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:43:35 GMT

هیچ یک از زائران عتبات تاکنون ارز مسافری نگرفته اند

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۴۷۰۳۲

هیچ یک از زائران عتبات تاکنون ارز مسافری نگرفته اند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با وجود اینکه به مسافران دیگر کشورها (چندین برابر مبلغ اعلام شده برای زائران عتبات) ارز همراه ارائه می شود، تاکنون حتی به یک زائر عتبات عالیات ارزی مسافری تعلق نگرفته است.

حمید محمدی روز چهارشنبه قبل از عزیمت به عربستان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا در فرودگاه امام خمینی(ره) اظهار داشت: یکی از مواردی که ما نیز به جدیت به دنبال آن هستیم احقاق حقوق زائران عتبات عالیات است اما به رغم همه پیگیری ها هیچگونه ارزی مسافری تا امروز به زائران عتبات پرداخت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مورخه چهاردهم اردیبهشت 97 بانک های تجارت و پارسیان برای پرداخت 250 هزار دینار ارزی مسافری به زائران عتبات عالیات تعیین شدند ولی تاکنون به هیچ یک از زائران عتبات عالیات ارز همراه مسافری داده نشده است.
محمدی افزود: به دلیل آماده نشدن ساز و کار اجرایی، پرداخت ارز به زائران عتبات از سوی بانک مرکزی حق زائران عتبات عالیات تضییع می شود. در حالی که به مسافران عادی دیگر کشورها چندین برابر ارز اعلام شده برای زائران عتبات، ارز مسافری ارائه می شود نباید زائران عتبات عالیات برای چنین رقم ناقابلی مورد کم توجهی قرار گرفته و دچار مشکل شوند.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: به شدت به دنبال حل این مشکل زائران عتبات عالیات هستیم اما مسئولیت اصلی به عهده بانک مرکزی است. از بانک مرکزی انتظار داریم به عنوان متولی اصلی این مهم هر چه سریعتر مشکل رخ داده را حل کند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره آخرین وضعیت اعزام زائران حج تمتع گفت: تا پایان وقت امروز -چهارشنبه- 15 هزار و 800 نفر از زائران ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان می شوند.
وی با بیان اینکه از این تعداد تا پایان امروز پنج هزار و 300 نفر عازم مکه مکرمه خواهند شد، افزود: اعزام های انجام شده تاکنون در قالب حدود 100 کاروان با 58 پرواز از 19 ایستگاه پروازی به عربستان انجام شده است.
امسال 85 هزار و 200 زائر ایرانی در قالب 586 کاروان از 19 ایستگاه پروازی برای انجام مناسک حج راهی عربستان می شوند.
اجتمام *1933* 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی حج ارز مسافری عتبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۷۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید میراحمدی افزود: ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی ارز مسافرتی برای زائران اربعین به صورت دینار مانند سال گذشته پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: نماینده بانک مرکزی نیز برای تأمین ارز موافقت خود را اعلام کرد و قطعاً میزان ارز زائرین اربعین حداقل برابر با میزان سال گذشته خواهد بود و اگر لازم باشد افزایش پیدا می‌کند.

احمدی گفت: موافقت اولیه برای تأمین ارز موکب‌ها با بانک مرکزی صورت گرفته و در آینده جزئیات آن مشخص می‌شود.

کد خبر 6098195

دیگر خبرها

  • هدیه جالب عربستان به زائران حج امسال
  • کارت هوشمند«نسک»؛ گامی برای ورود حجاج به مشاعر مقدسه
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • ارسال فایل ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده به بانک کشاورزی ایلام
  • جزئیات پرداخت ارز به زائران حج
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد