Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با غیرواقعی خواندن آمار تک رقمی تورم اعلام شده از سوی مرکز آمار گفت: تورم 40 درصدی در سفره مردم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، در نشست علنی امروز مجلس ولی ملکی در تذکر شفاهی اظهار داشت: رئیس مرکز آمار ایران نرخ تورم 12 ماهه منتهی به تیرماه 97 را 8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد اعلام کرده و جای سوال و تعجب است که وی با کدام فرمول ریاضی آمار فعلی را اعلام کرده و به نرخ تورم یک رقمی رسیده است.

ملکی با بیان اینکه دروغ شاخ و دم ندارد، گفت: به عنوان مثال در حوزه مصالح، ابزار ساختمانی و مسکن شاهد افزایش 40 درصدی قیمت ها، در حوزه سکه و ارز افزایش 200 تا 300 درصدی، محصولات پتروشیمی افزایش 40 درصدی و در حوزه مواد خوراکی تورم 40 درصدی را شاهد هستیم.

وی در ادامه افزود: اگر مسئولان در بین مردم باشند خواهند دید طبقه پایین جامعه به نان شب خود محتاج هستند و از این رو در سفره مردم تورم 40 درصدی ملاحظه می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه مسئولان با آمارسازی به شعور مردم توهین نکنند، گفت: این موضوع موجب سلب اعتماد مردم خواهد شد. همچنین با حرکت لاک پشتی مجلس، دولت و قوه قضاییه امکان مهار تورم وجود ندارد مگر اینکه ارائه راهکار عملیاتی داده شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تورم ولی ملکی مشکلات معیشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید

رئیس کل اسبق بانک مرکزی نوشت: یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند ولی شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید که ندانید.

‏به گزارش خبرآنلاین، عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت در فضای مجازی نوشت: خبرگزاری رسمی دولت به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل این‌جانب در مورد ⁧نرخ تورم ⁩اشتباه است!

‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رییس‌جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد، به آمار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می‌کردند، به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد کرده‌ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند ولی شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید که ندانید.

هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد.
‏این دو مورد را چگونه توجیه می‌کنید؟!

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت/ دانشجوی سال اول اقتصاد هم فرق تورم نقطه‌به‌نقطه و تورم سالانه را می‌داند؛ شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت
  • حساسیت هایی که در نماینده، روشنفکر و مردم نیست
  • جنگ غزه / آمار قربانیان به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
  • ارتقای نظام شایستگی در بخش عمومی ومهار تورم در مجلس موردتوجه باشد
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد