Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@11:13:09 GMT

دختری که هر روز پوست بدنش می ریزد! +فیلم

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۴۸۵۴۸

دختری که هر روز پوست بدنش می ریزد! +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دختر 12 ساله آمریکایی از بدو تولد با نوعی بیماری نادر پوستی دست و پنجه نرم می‌کند، به طوری‌که پوست بدنش همراه با ایجاد زخم شروع به ریزش می‌کند.

اپیدرمولیز بیولس بیماری است که سبب ایجاد تاول بر روی پوست و ترکیدن آنها به طور سوزناک می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بروز این بیماری در بدن او با ایجاد لکه‌های قرمز رنگ و دردناک همراه است. این دختر مجبور است برای کمتر شدن میزان درد خود، هر روز بدنش را باندپیچی کند.

فیلم‌های زیادی از وضعیت سخت جسمانی این دختر در اینستاگرام و یوتیوب منتشر شده است که نشان می‌دهد چگونه در طول روز بدن شرا مرطوب نگه می‌دارد. او می‌گوید امیدوار است این فیلم‌ها علاوه بر آموزش، به کودکان دیگر نیز کمک و برای خود او ایجاد انگیزه کند.

در ادامه فیلم این کودک در زمان تعویض باند‌های دستانش را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید: ۱۲ کاری که هرگز نباید با پوست خود انجام دهید

بیشتر بخوانید: چند تکنیک طلایی برای درمان شایع‌‎ترین واکنش‌های پوستی به داروها

انتهای پیام/

بیماری پوستی دختر خردسال منجر به ریزش روزانه پوستش می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی وحشتناک ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری نانو به کمک درمان بیماری‌های خودایمنی می‌آید

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بیماری‌های خود ایمنی معمولا مرموز هستند. در دهه ۱۹۵۰ دانشمندان فهمیدند که سیستم ایمنی بدن می تواند به اندام‌های خود بدن آسیب برساند. حتی امروز نیز، دلایل اساسی و عملکرد درونی بیشتر بیماری های خود ایمنی ناشناخته باقی مانده است که گزینه های درمانی آن را محدود می‌کند.

با این حال، طی چند سال گذشته، دانشمندان سرنخ هایی برای چگونگی بروز بیماری‌های خود ایمنی پیدا کرده‌اند. این تحقیق نشان داده است که DNA متصل به ذرات کوچک موجود در جریان خون ، مقصر احتمالی است که در بسیاری از بیماری های خود ایمنی به ویژه لوپوس اریتماتوز سیستمیک دیده می‌شود که در درجه اول زنان جوان را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند باعث آسیب به کلیه شود.

با این حال، به دلیل تنوع زیاد در اندازه ذرات و DNA در خون، شناسایی آن ها دشوار بوده است. به تازگی محققان دانشگاه دوک راهی برای آزمایش سیستماتیک چگونگی تعامل این ذرات با سیستم ایمنی بدن ایجاد کرده اند. محققان با استفاده از ذرات ریز در اندازه‌های مشخص و اتصال رشته های DNA با طول های خاص به آنها و قرار دادن این ساختار در معرض کمپلکس‌های حاصل از سلول‌های ایمنی ممکن است درک اساسی محققان از این بیماری ها را افزایش دهند.

کریستین پین، استاد مهندسی مکانیک و علوم مواد می‌گوید: « رویکرد ما مسیر سلولی که باعث پاسخ آسیب‌زا به این ذرات هیبریدی می شود، را شناسایی کرد و نشان داد که DNA محصور به سطوح نانوذرات از تخریب توسط آنزیم ها محافظت می شود. ما فکر می کنیم این نتایج بسیار مهم است و پایه و اساس مطالعات آینده را تشکیل می دهد.»

در حالی که DNA معمولاً درون هسته سلول هستند، هنگامی که سلول ها می میرند یا توسط ویروس ها و باکتری ها مورد حمله قرار می گیرند، اغلب وارد جریان خون می‌شوند. در حالی که به آنها “DNA بدون سلول” گفته می‌شود عمر کوتاهی داشته و به سرعت تجزیه می‌شوند، اما در بعضی از افراد و موقعیت ها، این رشته‌ها می تواند مدت زمان طولانی تری دوام داشته باشند. در این پروژه سطح بالای DNA بدون سلول با شدت علائم لوپوس ارتباط نشان داد.

اولین مشاهده مهمی که تیم ایجاد کرده بود این بود که DNA متصل به نانوذرات از آنزیم های دگرگون کننده محافظت می شود. این گروه معتقد است آنزیم‌ها ممکن است به DNA دسترسی پیدا نکرده باشند تا آنها را از بین ببرند. نتایج نشان داد که ماکروفاژها با تولید سیگنال های التهابی برای سایر سلول‌ها، به کمپلکس‌های ذرات DNA پاسخ می‌دهند، که این موضوع مشخصه بسیاری از بسیاری از بیماری های خود ایمنی است. آنها همچنین نشان دادند که این پاسخ از طریق یک مسیر سیگنالینگ خاص به نام CGAS-STING ایجاد می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • فناوری نانو به کمک درمان بیماری‌های خودایمنی می‌آید
  • چرا چین و چروک پوست ایجاد می‌شود؟
  • برای نخستین بار در جهان شکل گرفت؛ چاپ سه بعدی این بخش از بدن حین جراحی
  • اپیلاسیون صورت ضرر دارد؟
  • عکس| ثبت تصویر یک زاغ سفید کمیاب
  • کمک فوری برای درمان دختر یتیمی که دچار سوختگی شده است
  • جوانی پوست شما با این خوراکی‌ها حفظ می‌شود
  • آلودگی آب‌های سطحی در مناطق سیل زده، عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند