Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاهیجان - ایرنا - پست های برق شهر لاهیجان با تصویرسازی از نمادهای بومی و فرهنگی استان گیلان توسط 2 هنرمند زیباسازی می شوند.

در راستای زیباسازی شهر لاهیجان و طی هماهنگی بین شهرداری و اداره برق شهرستان لاهیجان، تصویرسازی و نقاشی روی پست های قدیمی و کهنه برق این شهر آغاز شده است.
2 هنرمند نقاش با هنرنمایی روی پست های برق شهر لاهیجان با استفاده از موضوعات عامه پسند و نمادهای فرهنگی بومی نظیر خانه های روستایی منطقه، لانه پرندگان، تصویر حیوانات ، دریا ، جنگل ، گل ، بوته های آفتابگردان و کتاب تصاویر زیبا و جذابی را نقش می کنند که برای شهروندان و مسافران جذاب و دیدنی است؛ تصاویری که هر رهگذری را به خود جذب و آنان را وادار به دیدن مناظر زیبا و جذاب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معصومه حسین پور به اتفاق حسین بهلولی نقاشان شهر لاهیجان هستند که با نقاشی تصاویر زیبا و جلوه هایی از طبیعت و جذابیت های منطقه روی پست های کهنه و زنگ زده برق شهر، خلاقیتی بی نظیر آفریده اند.
حسین پور روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این کار برای اولین بار در کشور در لاهیجان به عنوان یک طرح با هماهنگی شهرداری و اداره برق در حال اجراست و هدف آن زیباسازی شهر و نقاشی روی پست های برق است که در مسیر خیابان امام رضا (ع) از شهرداری تا پارک بعثت در خیابان امام خمینی لاهیجان انجام شده و در بقیه خیابان ها و مسیرها هم ادامه دارد.
وی افزود: این اقدام به منظور زیباسازی و فرهنگ سازی انجام می گیرد و تمامی باجه های برق سطح شهر به تصاویر زیبا مزین خواهند شد که تاکنون مورد پسند و استقبال شهروندان قرار گرفته و مردم با پیشنهادات و نظراتشان در این کار به ما ایده می دهند و ما هم پیشنهادهای آنان را مدنظر قرار می دهیم.
به گفته حسین پور، در این نقاشی ها از موضوعات عامه پسند ، جاذبه های طبیعی و زیبای گیلان و لاهیجان و از انواع رنگ هایی که نیاز روانی و عاطفی شهروندان را تامین کنند، استفاده می شود.
حسین پور دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه هنر کاشان است و از سال 1384 کار نقاشی را بصورت حرفه ای در آموزشگاه هنر شهر لاهیجان آغاز کرده و حسین بهلولی هم مدت هشت سال است که بصورت حرفه ای نقاشی می کند.
این 2 هنرمند قبل از این نیز نقاشی شهری زیبایی روی دیوارهای شهرهای شرق گیلان ارائه کرده اند که از این میان می توان به تصاویر مذهبی و عاشورایی روی دیوارهای شهر املش اشاره کرد.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و سابقه عمیق فرهنگی و تاریخی دارد و سابقه هنر و نقاشی در دیوار نگاره های آن، به حدود 800 سال قبل بر می گردد.
6029/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نقاشي لاهيجان گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گل خیلی بد و خیلی زیبا خوردیم

سرمربی تیم فوتبال صنعت مس رفسنجان گفت: خیلی خوب و منطقی بازی می کردیم ولی یک گل خیلی بد و خیلی زیبا خوردیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محرم نویدکیا _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در نشست خبری بعد از دیدار مقابل صنعت نفت آبادان، اظهار کرد: بازی خوب اما با فشاری برای ما بود؛ خیلی خوب و منطقی بازی می‌کردیم ولی یک گل خیلی بد و خیلی زیبا خوردیم.

وی افزود: سعی کردیم تا جایی که می‌شود به خاطر فوق‌العاده متراکم بازی کردن صنعت نفت، از کناره‌ها خوب استفاده کنیم و تا کناره‌ها خیلی خوب توپ‌ها را می‌رساندیم و سعی می‌کردیم گردش توپ‌مان خوب باشد ولی در ارسال‌ها و موقعیت‌سازی آنطور که باید نبودیم.

سرمربی مس رفسنجان بازی را در مجموع خوب توصیف و تصریح کرد: صنعت نفت فضاها را بیش از حد از ما گرفته بود و در ضد حملات تا جایی که می‌توانستیم سعی کردیم موقعیت خاص ندهیم.

وی ادامه داد: در شرایط سخت باید این تجربه‌ها را داشته باشیم و همیشه این نیست که شرایط خوب است؛ باید حساب شده به این بازی نگاه کنیم، فکر کنیم و ببینیم کجاها چه مشکلاتی داشتیم.

نویدکیا با تبریک به تیم صنعت نفت و آرزوی موفقیت برای آن‌ها، خاطرنشان کرد: کمبود بازیکنان دست ما را بسته بود تا بخواهیم تغییرات خاصی انجام دهیم.

کد خبر 751286

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بهسازی پسماند تموشل
  • یک گل خیلی بد و خیلی زیبا خوردیم
  • (عکس) مقایسه ال۹۰ با نمونه بومی‌سازی شده!
  • (ویدئو) خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • کاتالوگ و جزییات ال۹۰ بومی‌سازی منتشر شد +تصویر
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • (عکس) ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!
  • ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!/ عکس