Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@23:55:14 GMT

44 هزار کلاس چند پایه روستایی در کشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۴۹۰۹۴

44 هزار کلاس چند پایه روستایی در کشور وجود دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضوان حکیم زاده روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش جوار یک کشور در تبریز با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه باید پوشش 100 درصدی تحصیلی داشته باشیم، افزود: 180 هزار کلاس درس با تراکم یک تا 25 دانش آموز داریم که حدود 3 میلیون دانش آموز را تحت پوشش قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: حدود 12.6 درصد کلاس درس با تراکم 30 دانش آموز و 1.4 درصد نیز با تراکم 40 دانش آموز وجود دارد که سعی می کنیم حداکثر تراکم از 30 نفر بیشتر نباشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بحث نیروی انسانی در آموزش و پرورش یکی از چالش های بنیادی است، اظهار داشت: اگر آن طور که سند تحول بنیادین گفته نگاه تخصصی به معلمی داشته باشیم، باید تغییر اساسی در جذب معلم داشته باشیم.
حکیم زاده با طرح این سوال که وقتی ما سابقه تربیت معلم را داریم چرا درگیر چالش کمبود معلم هستیم، افزود: در جذب معلم باید شایسته ترین و زبده ترین افراد را انتخاب کنیم و مزایای شغلی معلمی را چنان تعریف کنیم که همه داوطلب شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش دلیل هجوم دانش آموزان به رشته تجربی را مزایای شغل پزشکی عنوان کرد و گفت: هیچ جامعه ای به توسعه پایدار نمی رسد مگر اینکه معلمی پرجاذبه ترین شغل باشد و آموزش و پرورش باید اولویت همه دولت ها باشد.
وی حفظ آینده روستاها را منوط به حفظ کلاس های درس دانست و افزود: 3 میلیون دانش آموز روستایی داریم که به خاطر اهتمام دولت مبنی بر جلوگیری از مهاجرت جمعیت روستایی و تثبیت روستاها و نیز مهاجرت معکوس نباید کلاس های درس روستایی تعطیل شود.
حکیم زاده با تاکید بر اهمیت پیش دبستانی برای نوآموزان از ایجاد مقطع پیش دبستانی در مدارس دولتی خبر داد و گفت: در مناطق دو زبانه برای تامین عدالت آموزشی ایجاد پیش دبستانی ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: تاسیس مدارس پیش دبستانی غیردولتی در فضای مدارس دولتی در دستور کار قرار دارد که از ریزش نوآموزان پیش دبستانی جلوگیری خواهد کرد.
6132/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت آموزش و پرورش توسعه پایدار دانش آموز معلم وزیر آموزش و پرورش نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی