Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: پیش نیاز حل بیکاری، توجه ویژه به دانشگاه‌های کارآفرین و حرکت به سمت تحقق دانشگاه کارآفرین است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،محمدهادی عسکری، ضمن عرض تبریک ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) به ویژگی‌ها و کارنامه مثبت دانشگاه فردوسی مشهد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: فعالان فرهنگی دانشگاه فردوسی همیشه جزء نخبگان فرهنگی در سطح کشور بوده و زیرساخت‌های مناسبی در دانشگاه فردوسی مشهد برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های ملی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهمیت آموزش کارشناسان فرهنگی و دانشجویان، بر برگزاری دوره‌های آموزشی حضور و مجازی و نشست‌های ویژه کارشناسان فرهنگی همچنین برگزاری کارگاه‌های ویژه دانشجویان، ذیل جشنواره‌های کشوری مانند رویش و حرکت، تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی با اشاره به بحث اشتغال در بین جوانان که در حال حاضر به دغدغه اصلی جامعه و خانواده‌ها تبدیل شده است اظهار داشت: بهترین راه و پیش نیاز حل بیکاری، توجه ویژه به دانشگاه‌های کارآفرین و حرکت به سمت تحقق دانشگاه کارآفرین است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود از ایجاد گفتمان جدید بین معاونت فرهنگی و سازمان دانشجویان وزارت علوم برای ارتقای فضای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها خبر داد و بر ایجاد زمینه برای تولید ارزش برای دانشجویان تاکید کردئ

بازخوانی مجدد شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی استان ها، تقویت فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت هفته قرآن در دانشگاه‌ها و تشکیل شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی اداره کل فرهنگی، بررسی مشکلات آیین نامه انتخابات انجمن‌های علمی و جشنواره ملی حرکت، حمایت از برگزاری جشنواره‌های ملی در دانشگاه ها، برگزاری اجلاس نمایندگان وزیر در هیات نظارت و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها و توسعه فضای آزاداندیشی و گفتگو در دانشگاه ها، بازخوانی آیین نامه‌ها برای رفع مشکلات و ابهامات موجود، طراحی و برنامه ریزی برای استقرار سامانه جامع نشریات دانشجویی در سطح وزارت علوم، از دیگر مسائلی بود که از طرف مدیر کل فرهنگی وزارت علوم، بر اجرای آن تاکید شد.

دکتر منصور معتمدی مدیر فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد حضور مدیرکل فرهنگی وزارت در دانشگاه فردوسی مشهد و گفتگو و تعامل با فعالان فرهنگی دانشگاه را بسیار مثبت ارزیابی و بر نقش و تاثیر این نشست ها، در حل مسائل و رفع چالش‌های موجود در حوزه فرهنگی دانشگاه‌ها تاکید کرد.
وی همچنین با برشمردن دستاورد‌های ارزشمند مدیریت فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه‌های مختلف از آمادگی این بخش به منظور همکاری‌های مشترک خبر داد.

در ادامه دکتر جعفرپور رئیس اداره فعالیت‌های قرآنی اداره کل فرهنگی وزارت علوم؛ از میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برای برگزاری مرحله ملی سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور که یکی از بزرگترین رویداد‌های قرآنی کشور می‌باشد خبر داد.

در ادامه کارشناسان فرهنگی دانشگاه و دبیران تشکل‌های اسلامی، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه در بخش‌های مختلف نقطه نظرات خود را در مورد مسائل فرهنگی دانشگاه بیان کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت علوم عسگری مدیرکل فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در این همایش گفت: آمار‌های غیر رسمی در کشور نشان می‌دهد سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در کشور انجام می‌شود که بسیار نگران کننده است و لازم است تا همه دستگاه‌ها در این زمینه فعالیت‌های جدی کنند.

ذاکریان افزود: سال ۱۴۰۰ با هدف جلوگیری از سقط عمد جنین موسسه نفس از مشهد شروع به فعالیت کرد و تا الان بیش از ۳۰۰۰ مورد جلوگیری از سقط عمد جنین در کشور توسط این موسسه انجام شده است.

وی بیشترین دلیل سقط عمد در کشور را ناسازگاری زوجین و احساس عدم امنیت عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی
  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است