Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@20:47:16 GMT

حمد بن جاسم آل ثانی: نباید با ایران دشمنی کنیم

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۴۹۵۲۲

 حمد بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر پیشین قطر گفت: باید اعتراف کنیم که ایران همسایه ماست و در رابطه با برخی سیاست ها با آن اختلاف داریم اما نباید با آن به دشمنی برسیم بلکه باید از فرصت ها استفاده کنیم و به عنوان شورای همکاری(خلیج فارس) با هم گفتگو کنیم و با توجه به این فشارها به یک زمینه مشترک برای همزیستی با این همسایه برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران همسایه ماست و نباید با آن دشمنی کنیم.

حمد بن جاسم در پایان گفت که نباید تنها یک گزینه را به کار گیریم و باید از گذشته های نزدیک پند بگیریم.

به گزارش ایسنا، نخست وزیر پیشین قطر پیش از این نیز گفت: با ایران به عنوان یک کشور بزرگ باید روابطی طبیعی داشته باشیم و چه بهتر که روابطی بسیار خوب و اقتصادی داشته باشیم،‌ زیرا ما در خلیج (فارس) روبروی هم هستیم و با آن میدان گازی مشترک داریم.

وی افزود: به نظر من باید با ایران با صداقت رو در رو شد و تمام مسائل را به صراحت و رو در رو حل کرد، نه با دشمنی. بین دو طرف باید گفت‌وگو برگزار شود، ما باید ایران را در همکاری با غرب در موضوع توافق هسته‌ای تشویق کنیم، به گونه‌ای نباشد هر موقع که غرب با ایران مخالفت کرد ما نیز مخالفت کردیم و هر موقع که با ایران به توافق رسید ما پشیمان شویم. قطر با ایران در بسیاری از مسائل مربوط به سوریه، یمن و برخی از دخالت‌ها اختلاف نظر دارد، اما در مورد این مشکلات باید رو در رو صحبت کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قطر ایران یمن مشکلات ایران شورای همکاری خلیج فارس قطر مشکلات یمن حمد بن جاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۴۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران

کرج به دلیل مجاورت با تهران، زودتر و بیشتر از سایر شهر‌های بزرگ کشور، تحت‌تاثیر وقایع و روند‌های بازار مسکن تهران قرار می‌گیرد.

به گزارش دنیای اقتصاد، سال گذشته، بخشی از مهاجرت‌های مستاجران تهرانی به مناطق شهری اطراف، در قالب ورود به کرج و حومه استان البرز رقم خورد.

طی دهه ۸۰ نیز بعد از جهش قیمت مسکن (سال‌های پس از ۸۶) بخش قابل‌توجهی از زوج‌های جدید تهرانی، کرج را برای صاحب خانه شدن انتخاب کردند.

با این حال تحولات شهری در این کلان‌شهر همسایه تهران طی سال‌های اخیر از یک سو نیروی جاذبه سکونتی برای تهرانی‌های ناتوان از خرید و اجاره را بیشتر کرد –از جمله تجهیز شبکه متروی تهران-کرج- و از سوی دیگرعاملی برای تغییرات قیمت مسکن با آهنگ سازگارتر با تهران شد.

در نبض مسکن امروز، فایل‌هایی که زمستان سال گذشته در بازار مسکن کرج و برخی مناطق شهری حومه‌ای عرضه شده بود، آورده شده است.

میانگین قیمت پیشنهادی فروش در این فایل‌ها ۴۲ میلیون تومان است که برای واحد‌های مسکونی با میانگین مساحت ۹۷ مترمربع و میانگین سنی ۷ سال ساخت برآورد شده است.

این سطح قیمت با توجه به سطح قیمت آپارتمان‌های تهران در زمستان سال گذشته بیانگر آن است که فاصله قیمت مسکن بین این دو کلان‌شهر کمتر از نصف است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت مسکن در مناطق مختلف کرج را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • گرد و خاک از استان‌های همسایه به یزد می‌رسد
  • پسر روانی مادر پیرش را کشت و در خانه آتش زد
  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران
  • پسر جوان مادرش را در خانه آتش زد
  • بیمار روانی مادرش را در خانه آتش زد
  • این زن شوهرش را با چاقو کشت
  • برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد
  • حمله گازانبری امارت به تعهدات آبی با ایران ؛ همسایه‌آزاری تمامی ندارد
  • گل‌گهر- شمس آذر؛ دوئل همسایه‌ها در سیرجان